• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke spraywax gebruik jij voor onderhoud waxlaag?

Welke spraywax

  • DDJ Red Mist

    Stemmen: 14 31,8%
  • Gyeon Cure

    Stemmen: 27 61,4%
  • DDJ Supernatural Carnauba Glaze

    Stemmen: 1 2,3%
  • Mothers wax Speed spray

    Stemmen: 2 4,5%
  • Barrier Reef spraywax

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    44
Beide horen niet over een verse wax laag, maar waarom zou je überhaupt iets over een verse waxlaag doen?

En ook Cure tast zeker niks aan!

De genoemde doeken zijn toch ook 'langharig' (net zoals de groene Monello's) ;)

Ik heb ook niks over lang en kort haar gezegd.

Het zijn gewoon totaal andere doeken.

De Monello doeken willen nog wel eens heel erg pluizen bij dit soort producten. Daar heb ik bij de softwipes geen last van.

Maar het is maar een tip, en mag er mee doen wat je wil. Als jij graag de Monello doeken gebruikt moet je dat gewoon doen ;)
 
Klopt. Die Monello doeken pluizen inderdaad, heb ik ook al last van gehad. Ze zijn nu ondertussen al paar keer gewassen met een MF produkt en het is wat minder maar hier en daar toch nog wat pluisjes.

De tip van de softwipes neem ik zeker mee.
 
Beide horen niet over een verse wax laag, maar waarom zou je überhaupt iets over een verse waxlaag doen?

En ook Cure tast zeker niks aan!



Ik heb ook niks over lang en kort haar gezegd.

Het zijn gewoon totaal andere doeken.

De Monello doeken willen nog wel eens heel erg pluizen bij dit soort producten. Daar heb ik bij de softwipes geen last van.

Maar het is maar een tip, en mag er mee doen wat je wil. Als jij graag de Monello doeken gebruikt moet je dat gewoon doen ;)

Nee, dat niet, ik ga ook die andere doek mee bestellen. Ik ben gewoon benieuwd naar wat er anders aan is. ;)
 
Ik heb de Supernatural Carnauba glaze staan en vind dat een leuk product. Geeft echt zichtbaar glans. Standtijd heb ik eigenlijk nooit echt op gelet.

Eens. Je moet er misschien een beetje harder voor wrijven dan bijvoorbeeld bij het zeer gebruiksvriendelijke Red Mist maar Supernatural Carnauba Glaze geeft in mijn ervaring van alle in deze poll genoemde producten de meeste glans. Vooral op een donkere auto ook nog eens opvallend diep.
 
Ik snap je @Quantoxx, en soms is het ook zo dat je kiest tussen glans en duurzaamheid.
Maar volgens mij gaat veel vaker op: gemak van verwerking versus duurzaamheid.
Of ook wel vaak: goedkoop versus duurzaam.

Maar als je prijs en verwerking even helemaal vergeet, kan ik me voorstellen dat je dit als verschil ziet tussen bijvoorbeeld een showwax en een coating.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Timm
Ik ga nu toch als eerste de Cure testen. Ben ook benieuwd naar die andere. Dus als er ervaringen zijn dan hoor ik het graag! ;)
Heb er ook maar 2 nieuwe doeken bij besteld die hierboven genoemd werden :D
 
Ik snap je @Quantoxx, en soms is het ook zo dat je kiest tussen glans en duurzaamheid.
Maar volgens mij gaat veel vaker op: gemak van verwerking versus duurzaamheid.
Of ook wel vaak: goedkoop versus duurzaam.

Maar als je prijs en verwerking even helemaal vergeet, kan ik me voorstellen dat je dit als verschil ziet tussen bijvoorbeeld een showwax en een coating.

Ok... ik snap het namelijk niet.

Want met al de genoemde spray waxen/sealants leg je een laagje over je LSP waardoor deze langer mee gaat... dus meer bescherming!

Maar lever je dan in op glans? Ik weet het niet hoor, want als je iets niet doet, is het wel inleveren op glans.

Je boost juist de glans enorm.

Dus voor mij slaat die opmerking als het spreekwoordelijke mannelijk geslachtsorgaan op een drumstel. (Met een vervelend geluid)
 
De Carnauba Glaze geeft in de ervaring van Emi meer glans dan Red Mist. (vraagt blijkbaar om iets meer moeite bij de applicatie, maar is te verwaarlozen) De vraag die daarop volgde was of de Carnabua Glaze dan ook beter én langer beschermde dan de Red Mist.

Mijn antwoord hierop was dat wanneer een product meer glans toevoegt, dan dan de bescherming meestal minder is. Dat gaat op voor veel producten. Maja, ook dit is weer een persoonlijk dingetje, zoals veel situaties. Mijn rule of thumb is dat wanneer je looks wilt, je vaak inlevert op standtijd/bescherming.
 
@Quantoxx opzich ben ik het deels met je eens, maar vaak ligt het meer aan de prijs dan aan de eigenschappen. Als ik even de waxen als voorbeeld neem: de Supernatural van Dodo is beter qua glans en qua duurzaamheid dan de reguliere waxen van Dodo zoals Diamond White. Daarvoor wel ook dubbel zo duur.
 
@Quantoxx ik denk niet dat Citroën-taart bedoelde of the spraywax beter beschermd dan de red mist, maar of zn lsp/ auto alsnog beschermd is. Maar dat is mijn interpretatie.

Wel grappig dat jouw “rule of thumb” bepaald dat het minder beschermt terwijl je het product niet kent.

Zo lang houd red mist ook niet trouwens.
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
Citroen! Geen Citroën! Ff dimmen ;)

Dat klopt. Ik bedoelde idd of de spraywax beter mijn waxlaag beschermd (of auto).
Hoe lang blijft Cure ongeveer zitten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Citroentaart

35163D2C-23F7-4A61-B72C-D8F42577C31E.jpeg