• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke spraywax gebruik jij voor onderhoud waxlaag?

Welke spraywax

  • DDJ Red Mist

    Stemmen: 14 31,8%
  • Gyeon Cure

    Stemmen: 27 61,4%
  • DDJ Supernatural Carnauba Glaze

    Stemmen: 1 2,3%
  • Mothers wax Speed spray

    Stemmen: 2 4,5%
  • Barrier Reef spraywax

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    44
Dat kan het zeker!

Heel goed zelfs.

Redmist vind ook een heel mooi product. Maar dat gebruik vooral graag op witte auto’s. (Ondanks dat ik weet dat de kleur niet uit zou moeten maken)
 
Ik heb een zwarte, dus neem ik de Cure maar dan! :p
Bedankt voor het antwoord. Volgende bestelling zit de Cure er bij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zal je geen spijt van krijgen.

Ik moet er wel bij zeggen dat een knappe doek wel heel blangrijk is bij Cure. (Bij redmist ook)

Ik gebruik zelf 2 softwipes van Gyeon. (1 voor aanbrengen, andere voor afnemen)

Maar mfm haalt ook mooie alternatieven.
 
Ah bedankt voor de goeie tip. Ik gebruik de Peluche Verde maar toch maar eens kijken voor die Soft Wipes er eventueel bij te nemen dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het niet een alternatief om een shampoo met wax te pakken? Dodo Juice Sour Power of Gyeon Bathe+?

Die van DDJ heb ik in het assortiment. Die gaan we proberen.

Cure is misschien niet goedkoop in aanschaf, maar je heb er maar extreem weinig van nodig. Hoogstens 2 "pufjes" per paneel. Je doet super lang met zo'n flesje.

Ook bied het een betere bescherming dan een wetcoat of Bath+. En zeer hoogst waarschijnlijk ook dan de andere spray waxen.

Ok, klinkt goed. Betere bescherming dan andere spraywaxen?

Zal je geen spijt van krijgen.

Ik moet er wel bij zeggen dat een knappe doek wel heel blangrijk is bij Cure. (Bij redmist ook)

Ik gebruik zelf 2 softwipes van Gyeon. (1 voor aanbrengen, andere voor afnemen)

Maar mfm haalt ook mooie alternatieven.

Een microvezeldoek werkt niet goed (genoeg?)
 
Bij mij bevielen meer doeken niet als wel met producten als Cure of Red Mist. Deze sapjes zijn erg plakkerig en daardoor blijven de haartjes erg makkelijk plakken. Ik gebruik zelf ook de Soft Wipes of de MM Interior Diamond als aanbrenger en de Crazy Pile als buffer. De doeken van Waxaddict (de buffing cloths) werken ook erg goed hiervoor.
 
  • Leuk
Reactions: Citroentaart
Idd wat Arie zegt.

Ik vind de groene Monello doeken ook fijn, maar bij deze producten gewoon even minder.

Als je 1x de genoemde doeken gebruikt, snap je het helemaal.

Vooral voor het afnemen/ uitbuffen heeft het de grootste meer waarde. Ik ken er zat die het aanbrengen met een disco duo en dat gaat ook prima. Ik gebruik graag voor beide de zelfde doek.
 
Idd wat Arie zegt.

Ik vind de groene Monello doeken ook fijn, maar bij deze producten gewoon even minder.

Als je 1x de genoemde doeken gebruikt, snap je het helemaal.

Vooral voor het afnemen/ uitbuffen heeft het de grootste meer waarde. Ik ken er zat die het aanbrengen met een disco duo en dat gaat ook prima. Ik gebruik graag voor beide de zelfde doek.

De genoemde doeken zijn toch ook 'langharig' (net zoals de groene Monello's) ;)
 
Oh wacht, stop!
We hebben het hier over spraywax. Red mist en Cure zijn geen spraywaxen.

Zelf was ik altijd enorm tevreden over PB QD+, enorme glans en beading. Echter niet in de zon aanbrengen (al beweren zij anders)

Heeft iemand enig idee wat wen product zoals red mist/Cure doet voor de wax? Tast het de waxlaag aan?
 
Breng Red Mist altijd aan via een doek of een applicator en niet direct op de lak. Het product is bedoeld als boost voor je bestaande wax. Breng het product niet aan over een verse wax. Door de oplosmiddelen in het product zal je verse wax flink worden aangetast.

Over Cure en wax niks te vinddn
 
Klopt, maar Red Mist en Cure worden om diezelfde reden gebruikt als de spraywax. Namelijk voor onderhoud, althans dat is mijn bedoeling.
 
de term spray wax is inderdaad niet helemaal correct. Red Mist en Cure zijn spray sealants. Het idee is echter hetzelfde. RM tast de waxlaag sowieso niet aan, Cure denk ik ook niet
 
Breng Red Mist altijd aan via een doek of een applicator en niet direct op de lak. Het product is bedoeld als boost voor je bestaande wax. Breng het product niet aan over een verse wax. Door de oplosmiddelen in het product zal je verse wax flink worden aangetast.

Over Cure en wax niks te vinddn

De Red Mist moet je niet over een verse laag wax doen als 'topping' ;)