• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe het beste mijn lak weer mooi terug krijgen

dipsaus

Detailing addict
9 apr 2013
36
55
Ik zit de afgelopen weken erg te vechten met de lak van mijn auto.
Ik krijg het maar niet zoals de auto's die ik hier zie.
Het gaat om een blauw (metallic) swift.
IMG_1604_zps3d2bd34f.webp

ik heb de volgende spullen in mijn schuur liggen:
meguiars gold class car wash.
mequiars gold class quick wax.

(sinds vanmiddag)
mequiars quick detailer.
mequiars qucik clay.

en een goedkopen troep polijst iets.

Ik zou graag tips.
Is dit de juiste materiaal om te gebruiken?
En helpt polijsten erg goed, heb alleen geen machine.

Ook van de week een foutje gemaakt: wilde me handgrepen dezelfde kleur spuiten als me auto, dus de jusite lak gehaald met kleurencode.
Afgetapt en gespoten, helaas ging het niet helemaal goed dus heb alles weer weggehaald en ga van de week opnieuw doen.
toen ik de tape eraf haalde leek het net of me auto weer glimde zoals hij hoort, ga niet me hele auto intapen :P

kortom i need some good advide

In mijn onderschrift staan de handleiding voor handmatig en machinaal detailen .... ga daar even gluren
Tevens staat het forum boordevol info / tips / handleidingen ;)

Ja die heb ik al doorgelezen.
Denk misschien kunnen mensen mij wat andere dingen vertellen.

misschien dat ik ooit een bedrijf anders ga zoeken om goed te polijsten want de kleurverschillen zijn echt lelijk

Misschien dat iemand van hier, uit jouw buurt eens een keertje een testspotje wilt maken op jouw auto..
Zou kunnen zijn dat je auto een keertje "goedkoop" is overgespoten dat je weet?

denk dat dat tape het vuil heeft meegenomen: wassen, kleien en paintcleaner zal wat dit betreft al wonderen doen.
Daarbij zou ik investeren in de spullen om het zelf te doen: goede polijster/detailer is ook niet goedkoop en na bepaalde tijd ben je weer aan de goden overgeleverd .... zal toch moeten bijhouden e.d.

Ik hoop dat het vanmiidag nog droog is, dan ga ik kijken wat het kleien met mijn auto doet.

Is er toevallig iemand hier in de omgevingen met een polijstmachine of hoe kan ik daar 1.2.3 aankomen. is er iets de maken voor een boor of slijpmachine??

boor en allerhande zelfbouwspullen, doe maar niet :-"

Volg even goed de juiste methodes zoals hier op het forum in de links beschreven en schaf even de juiste spullen aan indien nodig.
(Helaas woon je een beetje erg ver uit de buurt)
Succes!

1 - vragen naar klussen is niet toegestaan (reglement )
2 - zullen er zeker weten zijn
3 - kopen via de bij deze forum behorende webwinkel ( https://www.Carclean.com )
4 - zou niet met boormachine doen !!!
5 - weer even verder het leesvoer goed raadplegen .... no offence, maar ben bang dat je er nl iets te makkelijk over denke ( het geheel )

Als je na volgende week nog omhoog zit wil ik je wel helpen. Mijn DAP (polijstmachine) ligt momenteel op de boerderij dus die heb ik pas na het weekend weer.
Haarlem-Amsterdam is niet ver en goed te doen MAAR ik zit momenteel met een schouderblessure, ik kan je dus alleen helpen in de zin van aanwijzingen en uitleg.

Ik ga eerst met mijn huidige spullen proberen, lukt dit niet zal ik je een pb sturen om eventueel gebruik te maken van je DAP.

Koop een startset met een DAP 900, zoals deze: https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP900_V2_Raffini_Kompressor_Starterskit_Lite_Edition_102006
Dan polijst je zelf je auto tot hoogglans. Doffe lak is gewoon teveel krassen. Begin op een oude auto om te oefenen, voordat je aan die van jezelf begint, je hebt genoeg polijstmiddel in zo'n set om meerdere auto's te poijsten. Om de stickers op je lak heen polijsten, of verwijder ze vooraf, want dat wordt niks als de DAP eroverheen gaat.

Heb net even een gedeelde geprobeerd te kleien, het kleurenverschil zal toch echt polijst werk zijn heb ik het idee of ik doe wat verkeerd.
foto: :LET NIET OP DE HANDGREEP
IMAG1375_zps05d06630.webp

deze had ik geprobeerd te spuiten, maar ging niet helemaal goed dus heb ik alles geprobeerd weg te vegen ga later opnieuw spuiten.
Maar nu zie je dus een kleurverschil om de deurgreep zat dus tape lijkt wel of de tape de auto schoner heeft gemaakt?

Ook had ik ooit een streep over me hele auto deze heb ik verwijderd en ook hier zag je verschil:
IMG_1593_zpsb96af135.webp

IMG_1595_zps5999682c.webp

Wil even weten of dit gewoon allemaal netjes te krijgen is met goed polijsten, of dat de lak gewoon verkracht is door al mijn pruts werk.
Denk dat ik het anders maar ergens bij een bedrijf laat doen voor veel geld :P

(hier een soort van 50/50?)
IMAG1373_zps48a01501.webp

Even over het boormachine verhaal, er zijn wel polijstballen/cones e.d. voor op de boormachine ook Meguiars heeft een kit. Het is mogelijk mits je wel ongeveer 2000 toeren behaalt wil je zwaardere klussen aanpakken, het 2e probleem is dat het voor grotere oppervlakken niet echt makkelijk en ergonomisch werken is in vergelijking met bijv. een rotary of dap. Zeker niet als je het voor de eerste keer doet! Meestal gebruik ik een Uni- ball voor smal werk.

just my two cents; niet gaan rommelen met cones op een boormachine dat gaat veel te hard en ga je zo door je lak heen als je niet weet wat je doet/het voor het eerst doet.

Dat ik weet is dit niet gebeurt, heb al contact met een paar bedrijven denk dat ik het toch meer eens goed laat polijsten.
op dit moment ziet de lak er namelijk niet echt mooi uit, en lijkt steeds slechter te worden.

advanced;323127 zei:
just my two cents; niet gaan rommelen met cones op een boormachine dat gaat veel te hard en ga je zo door je lak heen als je niet weet wat je doet/het voor het eerst doet.

Kleine tip van flip: oriënteer je goed want internet staat vol met de zgn goede poetsers .... handvol zijn goede detailers.
Prijs is er dan ook wel naar, maar staan legio voorbeelden hier ( en andere fora ) van auto's die gedaan zijn maar waarna de hand van de expert toch zeker de punten op de welbekende i moest zetten !

Maar even iets heel anders, is dat vierkant om je deurgreep + afgetaped oppervlakte niet gewoon overspray?

ik heb schilderstape om de handgreep gedaan, kort daarna eraf getroken en zag ik dus dit.
had niet genoeg tap dus de rest had ik met een doekje afgedekt, ja heel knullig gedaan weet ik.
maar als het overspray is zou het toch wel weg gegaan zijn? was nog niet uitgehard

jitzzzze;323144 zei:
Maar even iets heel anders, is dat vierkant om je deurgreep + afgetaped oppervlakte niet gewoon overspray?