• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieurdelen verweerd - weer mooi zwart krijgen

straight-sixes

Detailing chief
28 aug 2017
36
75
NL/DE
Goedemorgen iedereen!

Zoals zovelen ben ik erg aan het genieten van het heerlijke weer. Kap open, rustig warm rijden en dan genieten van de drie liter zes-in-lijn! Nu is mijn auto qua exterieur helemaal up to date. Netjes gekleid, gepolijst en staat mooi in de coating. Nieuwe velgen eronder, de buitenkant is helemaal af! Voor de plastic delen aan de buitenkant, zoals spiegelkappen, raamlijsten, bumpergaas enz., gebruik ik Meguiars Ultimate Black.

Forum_11.jpg

Maar, zo mooi en netjes als de buitenkant is, zo verweerd is het interieur. Ik heb het leer al een colourlock behandeling gegeven en dit heeft een zeer goed resultaat gehad. Ook heb ik verschillende interieurdelen vervangen (asbak, middenconsole, bekerhouder erin etc.). Aan de trim delen ligt het dus niet, die zijn nu of waren al netjes. Ik stoor mij echter enorm aan de verweerde en grijze looks van de bovenkant van het dashboard en de deurpanelen. Dit doet écht afbreuk aan verder een hele nette auto. Ook is de harde plastic kap waar het dak in opvouwt erg grijs geworden, dit is volgens mij hetzelfde materiaal als het interieur.

Hoe kan ik mijn dashboard en andere onderdelen weer mooi vol zwart krijgen? Ik wil absoluut geen glimmend interieur, ik wil dat het gewoon weer diepzwart wordt zoals het uit de fabriek kwam. Kan ik die Meguiars Ultimate Black ook voor mijn interieur gebruiken?
 
Er zijn veel soorten kunststof en ook veel soorten reacties op producten
Als je niet in de regen rijdt, kan je met Poorboys Natural Look beginnen
Dat dringt in het algemeen wel dieper in het materiaal
Of het daarvan donkerder wordt moet je uitproberen
Uiteraard is een middel met zwarte bestanddelen wat effectiever, maar de vraag is of het dan mooi egaal wordt
Dus uitproberen met kleine stukjes op onopvallende plaatsen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Die hard plastic kap zou ik in Gyeon trim zetten. Erg goed vind ik voor hard plastic.
Verweerde rubberen delen (raamrubbers bv) heb ik zelf erg goede ervaringen met Solution finish restorer, voor tussendoor gebruik ik Autofinesse revive.
Dit zijn de producten waar ik goede ervaringen mee heb.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Bedankt voor jullie reacties! De plastic delen zijn inderdaad inmiddels al 17 jaar oud. Combineer dat met dat de auto vaak (veel) zonlicht ziet en dan is het natuurlijk logisch.

Het exterieur knapt altijd goed op van dat meguiars ultimate black spul, maar het is redelijk vettig. Uiteraard wordt dat minder als het ingetrokken is, maar ik durf het niet op het interieur te smeren.

De producten die jullie gebruiken, laten die sporen na?
 
Ik heb recent een BMW E46 gedaan van binnen. Dit interieur was ook aardig 'uitgedroogd'. En heb het behandeld met Gyeon Preserve. Alles werd weer mooi zwart. Daarna even afgenomen. En alles was weer mooi! Geen vette zooi o.i.d.

De eigenaar was zeer verrast en tevreden!
b4824ec4d066ef1beecb0fd99021c27a.jpg
 
Bedankt voor jullie reacties! De plastic delen zijn inderdaad inmiddels al 17 jaar oud. Combineer dat met dat de auto vaak (veel) zonlicht ziet en dan is het natuurlijk logisch.

Het exterieur knapt altijd goed op van dat meguiars ultimate black spul, maar het is redelijk vettig. Uiteraard wordt dat minder als het ingetrokken is, maar ik durf het niet op het interieur te smeren.

De producten die jullie gebruiken, laten die sporen na?
Gyeon trim = aanbrengen en afnemen geen residu en erg lange standtijd (hard plastic)
Solution finish= aanbrengen even wachten en afnemen met nitril handschoentjes wel gelijk van lak of glas verwijderen. Normaal zou ik dit niet voor interieur gebruiken maar bij verweerde stukken van een cabrio krijg je zachte plastic delen echt duurzaam een stuk mooier. Wel goed het residu verwijderen en na gebruik moet het minimaal 4 uur droog staan. Trekt echt diep in het rubber.
 
Heren, dames, bedankt voor jullie reacties! Mijn keuze is gevallen voor een APC cleaner van Poorboys, i.c.m. Poorboys Natural Look Trim. Vandaag lekker bezig geweest om de brakheid van anchtdiensten tegen te gaan, hieronder het resultaat. Nogmaals bedankt! Ik ben benieuwd hoe lang het zo blijft!

49_AA8544_6_B58_4_B4_A_92_ED_FCE143352_F70.jpg
F6_D88377_3_BBA_40_F9_A131_F7_C893_BEDB6_C.jpg
7_EFB258_C_16_AF_4_A3_F_9588_AFDCB473_F9_B3.jpg
6_EF603_B2_F7_A7_4075_9278_B676288_E2_A5_D.jpg
48_E8279_D_74_C0_4299_AD80_68_A1851_B8_AA9.jpg