• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe hou ik mijn koplampen en mistlampen schoon?

Ron207

Detailing rookie
2 jun 2008
92
0
Ik zit met de vraag wat ik het beste kan gebruiken om vliegenlijken en birddrop van mijn koplampen te verwijderen. Het kunststof is zo zacht dat ik eigenlijk niet al te hard durf te boenen omdat ik bang ben dat dit krassen veroorzaakt.

Zal vast een domme vraag zijn maar ben toch benieuwd naar een antwoord :grinning:

Bedankt alvast!
 
Vliegenresten die je niet met het wassen weg krijgt kan je met klei veilig verwijderen. Bij vogelpoep eerst een nat keukenpapiertje erop leggen en even in laten trekken, paar minuutjes inweken en dan voorzichtig eraf wassen.
 
Dibbuz zei:
Vliegenresten die je niet met het wassen weg krijgt kan je met klei veilig verwijderen. Bij vogelpoep eerst een nat keukenpapiertje erop leggen en even in laten trekken, paar minuutjes inweken en dan voorzichtig eraf wassen.

Ik heb het nooit aangedurft om de lampglazen gewoon mee te kleien maar als jullie zeggen doen, dan doen we dat....;)
 
En evt een glass polish (zoals bijvoorbeeld de Clear View glass Polish)? Als je het licht aanbrengt, kan het volgens mij zeker geen kwaad. Of....?
 
Klei kan goed hoor! Wel met de zachte klei doen, ik zou het niet met de zwaardere soort doen.

Boenen is inderdaad nooit verstandig, liever het product het werk laten doen (goed inweken met Spray & Wipe o.i.d) en dan afnemen. Daarna zo nodig even met wat klei er overheen.
 
DKBM zei:
En evt een glass polish (zoals bijvoorbeeld de Clear View glass Polish)? Als je het licht aanbrengt, kan het volgens mij zeker geen kwaad. Of....?

Sorry, maar met de ClearVue Glass Polish moet je heel voorzichtig zijn op kunststof! Zeker niet machinaal doen. Kunststof koplampen kunnen er niet altijd goed tegen.
 
Sven S8 zei:
Sorry, maar met de ClearVue Glass Polish moet je heel voorzichtig zijn op kunststof! Zeker niet machinaal doen. Kunststof koplampen kunnen er niet altijd goed tegen.

Kunststof koplampen kunnen volgens mij bijna nergens tegen :roll
 
@Sven S8: duidelijk. Tiz maar voor de weet. Ik zou zelf ofwel inweken ofwel kleien. Excusez moi voor de verkeerde naam. Het is inderdaad ClearVue
 
nicknameless zei:
Heldere koplampen (Wetsanding) :rules

;)

wetsanden om de vliegenlijkjes te verwijderen is misschien nog eventjes iets teveel van het goeie vind je niet ;)

gewoon natte handdoek onder de warme kraan doen, deze tegen de vliegenlijkjes aanleggen even goed laten weken en daarna gewoon afnemen met een doek
 
Natte doek- principe werkt ook goed tegen vliegenlijkjes op je motorhelmvizier.
(voor de motorrijders onder ons... :ja )


grtzzz meuh
 
kootje zei:
Natte doek- principe werkt ook goed tegen vliegenlijkjes op je motorhelmvizier.
(voor de motorrijders onder ons... :ja )


grtzzz meuh

alleen niet doen TIJDENS het rijden, komt niet goed :p