• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kan ik het beste de lichte krasjes die je in het licht ziet der uitkrijgen

dennisRS

Detailing rookie
15 feb 2015
18
0
38
Hallo allemaal

ik heb mij renault rs helemaal gekleid en gepolijst maar toch blijf ik lichte krasjes zien als het licht erop staat. Hoe krijg ik er deze toch uit?
ook vraag ik me eigen af hoe hard de lak eigenlijk is van renault?

Ik heb eerst met de orange pad met mezzo gedaan en daarna finalle met wit. Het ook nog met orange veloce geprobeerd en daarna finalle maar zag toch nog lichte krasjes helaas. Foto heb helaas niet gemaakt. Tip voor de volgende keer!!!

Dennis,

Meestal heeft Renault toch wel redelijk zachte lakken in mijn ervaring...

Maar dit laat wel zien hoe balangrijk een goede inspectie lamp is... Ik zal je toch aan raden dat als je de grofste stap heb genomen... om de lak te ontvetten en daarna de lak goed te inspecteren met een inspectie lamp... mocht je daarna nog steeds krasjes zien... kan je of nog een hit doen, of indien nodig voor een zwaardere combi gaan... en daarna dit weer inspecteren... Pas als je 100% tevreden bent moet je beginnen met afbouwen met een lichtere combinatie.

En wat betreft een inspectielamp: Ik gebruik de Monello Faro naar volle tevredenheid, maar meestal is het lichtje van mijn telefoon ook al heel goed.

Ik heb ergens nog een LED looplamp liggen. Geen idee of dit geschikt is, eigenlijk...

Het is dus een staaf met daarin een 3-4 tal rijen met LEDjes, komt een bak licht vanaf. En op accu.

Zal dit ding binnenkort maar is opzoeken, want ik weet dat het een aanbieding was van de Lidl, en als dit werkt is het een prima alternatief.

Zo'n LED looplamp heb ik ook, maar imo noet voldoende licht om lak te inspecteren.

De Faro doet het wel goed, al blijf ik het in de open lucht lastig vinden om goed te inspecteren.