• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe kan ik zien of er nog wax op de lak zit

mepmus

Detailing addict
3 apr 2011
59
55
heb ongeveer 6mnd geleden een turtel wax original vloeibaar op mijn saab aangebracht, deze staat ook altijd buiten dus redelijk onderhevig aan het weer.
mijn vraag is:
1 hoe kan ik zien of de wax laag niet goed meer is.
Ik heb wel gelezen dat je dit kan herkennen aan Beading en sheeting maar ik heb geen flauw idee wat dat is.
2 hoe kan ik het beste de oude waxlaag verwijderen voordat ik een nieuwe ga opbrengen.

ben nu van plan om de meguiars M16 te gaan gebruiken.

-1: Als er geen beading (ronde druppeltjes) meer is, en sheeting. (water wat van de lak afloopt)

-2: overdosis shampoo stript je waxlaag sowieso. Wassen, kleien, eventueel polijsten en voeden met een glaze en dan waxen is het beste.

Ik denk dat je sowieso niet zo heel erg bang hoeft te zijn dat er nog veel over is van die schildpaddenwax na 6 maanden..

Zonder voorbereiding (wassen, kleien, paintcleaner) houdt deze wax een week of 2 a 3. Met de juiste voorbereiding een week of 4 a 6.

En lees dit topic eens, er gaat een wereld voor je open:

https://forum.Carclean.com/threads/volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4265/

oke net ff snel onder de lunch linkje bekeken 8-())
kan ik zeker wat mee als nieuwkomer!
Alleen heb ik in mijn nog te bestellen kitje, shampoo, klei en wax (wil nog niet gaan polijsten) staan en volgens mij mis ik dan nog iets daar tussen.
paintcleaner???? zie ik hieronder ergens staan...........nog tips.
is een saab99 uit 79 met witte lak (zie foto's in de zal me ff voorstellen topic)

Paintcleaner zeker niet overslaan dat zou jammer zijn en ten koste gaan van je resultaat.

Kijk eens naar de professional polish van Poorboys. Goed en erg veelzijdig.

Na de laatste clinic zag ik aardig wat klei kitjes van Mother's over de toonbank gaan. Misschien is dat wat voor je? Je krijgt dan klei, een detailer spray en een doekje, dus je hebt dan gelijk je spullen voor het kleien in huis. https://www.Carclean.com/product/Mo...ay_Bar_Paint_Saving_System__kit__07240_101424

Laat je overigens niet misleiden door de naam "Professional Polish" van het merk Poorboys World. Je kun dat beschouwen als een paintcleaner aangezien er geen polijstkorrels inzitten maar door een chemische werking zijn cleanende werk doet. Gebruik het na het kleien en het zorgt ervoor dat je wax langer houdt.