• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe krijg ik aanslag van mijn velgen?

BMW4Life

Detailing addict
8 nov 2009
475
62
31
Hoorn
Dag beste poetsers,

Ik heb vandaag met mijn nieuwe spullen een poging gedaan om de vreselijke velgen van de Galaxy schoon te krijgen. Het lukt me nog steeds niet. Ik heb het 2X met APC 1:4 gedaan, met m'n borstels, sop en zelfs de hoge druk geprobeerd. Maar het mocht niet baten:

Before:
DSC_2286.jpg

DSC_2287.jpg


'After':
DSC_2291.jpg

DSC_2292.jpg


Ik krijg die troep er echt niet meer af, aan de binnenkant ook niet. Het ergste is nog die gelige aanslag in de hoeken.

Wat kan ik doen???


Gr. B4L
 
APC onverdund / goede wheelcleaner / de velgen kleien werkt veelal ook goed

Alles iets langer in laten trekken en met een supergoedkoop washmitje ( blokker oid ) flink aan de boen

Zo te zien zit er een blanke lak op dus polijsten gaat dan helaas niet op

Hopelijk ken je er iets mee, anders komen er hier vast genoeg andere ideeën bij :)
 
Inderdaad, gebruik een 'medium' stuk klei van Poorboys of Carclean eigenmerk bijvoorbeeld en je krijgt het voor het grootste gedeelte wel weg
 
Eerst nog eens een sterke velgenreiniger proberen zoals bijvoorbeeld de poorboy's spray & rinse, dodo juice mellow yellow of de meguiars hot rims.
Daarna zou ik aan het kleien gaan, daarmee moet deze aanslag toch te verwijderen zijn.
 
Velgenzuur met een verskwast zo krijg je het brandschoon, daarna afspoellen met véél water en goed droog maken tot slot een laagje was op brengen, vanaf dat moment gewoon goed bij houden en het niet meer zo ver laten komen, Velgenzuur is erg sterk, maar daarmee krijg je het weer helemaal schoon.


Zo heb ik het ook gedaan toen ik mijn Omega net had, even alle ellende van de vorige eigenaar weg halen en het vanaf dat moment gewoon bij houden, nu maak ik mijn velgen schoon met een microvezel sponsje en autoshampoo (Maxi Suds van GG)



Groetjes,
Sjors
 
stimpy68 zei:
APC is geen velgenereiniger. Probeer eens Poorboy's Spray and Rinse
Klopt Adrie, maar aangezien de APC voorhanden is en de huishoudwinkel ( mij part een washandje ) ook vrij dichtbij zat ik te denken aan de meest voor de hand liggende oplossing.
 
Mijn aanpak zou zijn:
Eerst met aggresieve klei aan de gang (Dodo Purposeful Purle of Meguiar's rode klei)
Daarna met Monello mezzo op een polishing pad na behandelen.
 
Onlangs iets soortgelijks voor gehad, gewoon eerst de velgen goed natmaken, velgenreiniger lang genoeg laten intrekken en dan met dit
 
Wauw. Thanks for alle reacties! Zo fijn dta jullie allemaal de moeite nemen zo snel en uitgebreid te reageren!

Sjors, wat een transformatie! Wat voor 'velgenzuur' was dat?
 
Even kleine opmerking: het overgrote deel van de velgenreinigers zijn niet zuur (meer), dus de term "velgenzuur" is onjuist, het zijn velgenreinigers ;)
 
zuur of niey, mild of niet, uiteindelijk zijn alle velgenreinigers chemisch, gezien ze hardnekkig vuil weg moeten halen (ook bilberry 1:1 irriteerd)
als laatste greep, kan je sonax extreme wheels of turtle extreme velgenreiniger proberen..

de sonax is paarsig als je het erop spuit, en vreet alles, buiten de lak op..

hele chemische klerezooi is het! dus pas er mee op. maar soms schijnt het te werken
 
Hoi,

Ik ben ook van plan om mijn wielen een keer eraf te halen om ze helemaal goed schoon te maken.
Met Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner, een borstel moet ik toch een heel eind komen? (opspuiten, schrobben, afspoelen, opspuiten schrobben afspoelen ect.)
Om eventueel nog met (mothers) klei de hardnekkige remstof te verwijderen? En wie kan me een goede velgenwax aanbevelen -> ah, gevonden -> https://forum.Carclean.com/cc_postst259/Test-Velgenwax--Chemical-Guys--Smartwax--Poorboys--WheelWax.aspx

Alvast bedankt,

Raoul

p.s. @aron147

Die sonax heb ik ook eens geprobeerd, wordt inderdaad roze/paars maar dit werkte bij mij, i.c.m. met een borstel, goed hoor. Misschien koop ik die voor de 'achterkant' van mijn velgen.
 
Bij het vullen van mijn spraybottle Wheelbrightener heb ik de halve buurt bij elkaar geschreeuwd toen ik wat knoeide... :schaam
Had een klein wondje op mijn hand... Mozeskriebel, wat bijt dat spul!

Sindsdien altijd van die blauwe nitriel handschoentjes :-" aan als ik met WB werk...
 
Aj, klinkt niet best. Ik doe altijd handschoenen aan bij Spray and Rinse, eigenlijk ook bij APC. En tegenwoordig zelfs met wassen, omdat de huid bij m'n nagels ook heel dun wordt.