• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe krijg ik t randje van de vloermatten schoon?

Wilma

Detailing addict
15 feb 2009
485
65
Wij hebben sinds een jaar mooie vloermatten in onze astra liggen...
tenminste ze waren heel mooi met een 'zilveren' randje.
Helaas wordt dit randje op de veelgebruikte matten steeds donkerder en viezer en we krijgen dit niet echt schoon...

Hebben jullie tips/ideeën hoe ik dit echt schoon kan krijgen?
Hieronder een foto ter verduidelijking:
CIMG1470.jpg
 
Punt is: zodra je erop gaat borstelen gaat het pluizen. Ik zou het inspuiten met een APC (meg's of poorboys) en dan zachtjes met mijn vingers inmasseren (niet wrijven!) en dan uitspoelen.
 
Zal eens vragen of Arjan dat al in zn collectie heeft;)
Hij heeft 'nog maar' 1 Mequiars tas vol:-"
 
Helaas :D

Zit nog te twijvellen tussen de APC van Mequiars of die van Poorboys.
PB is wel iets duurder maar heeft meer inhoudt. Zit er qua werkzaamheid nog verschil in ?

Gr. Arjan
 
Innevelen met APC en vervolgens reinigen met de extractor, dat is de beste manier om het schoon te krijgen! ;)
 
tja...
Arjan heeft zn voorraad dus toch nog niet op peil:D
iemand nog tips om te doen voor we APC in huis hebben?
 
Xizer zei:
Innevelen met APC en vervolgens reinigen met de extractor, dat is de beste manier om het schoon te krijgen! ;)
Als je geen extractor hebt, gewoon in de douchebak en wassen maar. Het gaat hier om dat randje he Benny, ook als je er met een extractor overheen gaat heb je kans dat het gaat pluizen.
 
Die randjes waar als het ware allemaal van die dunne draadjes naast elkaar lopen? Met beleid zijn die best met de extractor te doen hoor, en natuurlijk met de draadjes mee reinigen, niet er tegenin. Maar inderdaad bij gebrek aan APC in een sopje en vervolgens goed laten drogen!
 
Jeroen zei:
Heb ik ook...

Ik kom er niet meer aan... Bij mij raken al een paar draadjes een klein beetje los :schaam

(Heb zwarte matten, met een rode randje)

Nou met een paar steekjes los val je hier niet echt op,......toch??:D :D
 
Ik heb net op 2 matten even een proefstukje gedaan met gewoon wasmiddel en wat Vanish-oxy-action crystal white en een heleboel water...een lekker gesmeer in de douche:D
Nu liggen de matten te drogen. Ik heb het idee dat het al een stuk schoner en mooier is geworden:grinning:
Als dit werkt doe ik morgen de rest van de randen:s
Zodra Arjan het in huis heeft gebruik ik dat APC spul wel:cool:
 
ik zuig mijn matten alleen nog maar, binnekort ga ik mooi nieuwe velourse matten op maat bestellen. Lekker nieuwe schone matten, met mooie nieuwe schone randjes :kissing:
 
Wij zijn heel blij met onze 'Irmscher'-matten aangezien we onze hele auto waar mogelijk met 'Irmscher' stylen...:heart_eyes:
Als we de matten nu goed bijhouden kunnen deze matten nog een hele tijd mee:grinning: