• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe krijg je dit proper?

verbatim

Detailing rookie
28 aug 2013
6
0
Hi

Maar even met de deur in huis vallen ik heb hier 4 velgen die waarschijnlijk nooit gekuist zijn ik wil ze wel proper krijgen.

20130828_180825.webp

20130828_180211.webp

20130828_180234.webp

Ze waren compleet zwart van de remstof en ander vuil, bovenstaande ben ik bekomen met 3* auto finesse iron out te laten inwerken.

Maar zoals jullie zien hangt er echt een dikke pak vuil op.
Ik ben er mee gestopt omdat de rand van de velg begon af te bladeren, dit is niet zo goed vermoed ik?

mvg

Ik zou ironX pasta proberen op de ergste plekken. Dit omdat het wat langer op dezelfde plek blijft zitten.

eerst beginnen met een goeie velgenreiniger en die goed in borstelen daarna ga je pas dingen als iron out gebruiken...

dopestuff;340064 zei:
eerst beginnen met een goeie velgenreiniger en die goed in borstelen daarna ga je pas dingen als iron out gebruiken...

Deed ik maar gaf 0,00 effect.
Het zijn Porsche velgen die 200k gelopen hebben (en waarschijnlijk nooit gekuist) dus veel remstof en bijkomende hoge temperaturen.

Het vuil dat er niet is ingebrand er afwassen met een sterk reinigingsmiddel ( of APC-verdunt ) en daarna eens proberen met de iron-x gel ?

Heb ook al eens velgen gepoetst die amper of nooit waren gepoetst en het enigste dat toen hielp was ...........staalwol en iron-x :schaam

Het vuil was weg maar je zag achteraf nog wel erg fijne krasjes van de staalwol . Het ging toen enkel om de binnenkant , maw je zag het niet .

Oude (originele) Porsche velgen hebben de neiging te oxideren.
Is wel schoon te krijgen maar die CUP-velgen kun je makkelijk opknappen en spuiten.
Je kunt er ook voor kiezen om het te laten doen en poedercoaten maar dan ben je een stuk duurder uit.

Hier nog een leuk draadje met dezelfde velgen:

link

Mijn oude C2 velgen van mijn ex 944S2 hoefden niet te glimmen toen ik ze verkocht maar die waren me een partij bruin van binnen en heb ik bijna helemaal schoongekregen met algemene velgenreiniger en een afwasborstel en daarna een rondje Iron-X, wat je ook inwerkt met een borstel en niet laat opdrogen.

PS: op imageshack kun je gewoon 800x600 aangeven of een maatje groter hoor, daar plaats ik ook altijd mijn pic's mee ;)

Welke velgenreiniger heb je al gebruikt? Spray&Rinse van Poorboys World is erg sterk en ook Yellow Mellow van Dodo Juice schijnt erg sterk te zijn. Wellicht dat die meer uitkomst bieden. Daarna met Iron-X aan de slag.

als 3x iron-out dit resultaat geeft, denk ik dat je dit nooit schoon gaat krijgen met reinigingsmiddelen...

Gezien het feit dat je na 3 x iron out, velgenreiniger dit resultaat hebt en dan ook nog eens last hebt van bladderende lak. Dan zou ik kiezen voor stralen en poedercoaten.... is weinig eer aan te behalen helaas.

Voor zover ik kan achterhalen, zijn deze cuppers destijds gemonteerd op de Porsche 944 Turbo van 1987 - 1991.
Houd er a.u.b. rekening mee, dat indien ze vanaf nieuw nooit gereinigd zijn, er grote kans is op de aanwezigheid van asbest in de vervuiling op de velgen.
Voor 1993 werd er namelijk asbest gebruikt in de remvoeringen.
Dus beslist niet droogschuren en borstelen, en constant blijven spoelen tijdens het reinigen.
Better safe as sorry.

Hmm dus zo goed als niet proper te krijgen....ik heb er zo 8 liggen:'(

Weet iemand zo een originele velg is dat gelakt of gepoedercoat of...?

Dat is de originele kleur en die wil ik terug bij het eventueel stralen van de velg.
"Alum"; Z7P AUDI-SILVER

Als je mijn link gelezen had, zag je dat de originele verf het meest overeenkomt met Wurth lak en ze die ook waarschijnlijk gebruikt hebben.
Je kunt zelfs lak op kleur in een spuitbus laten maken dus mogelijkheden genoeg.

Maar dat is heel veel werk zelf (goed) doen dus met 8 st.

succes!

Intussen nog eens wat verder geprobeerd maar zonder resultaat dus maar even proberen met staalwol geen effect ok schuurpapier erbij halen met het fijn papier(80) ook geen resultaat de remstof wou er niet af dan maar overgegaan op supergrof (400) en zo viel de remstof er met bakken af echt hoe dik die ligt op sommige plaatsen ik kon gewoon hard doorschuren zonder dat ik de lak tegenkwam:lol

Niet volledig doorgedaan anders maak ik de volledige velg kapot als ik ze herspuit kijk ik wel even hoe ver ik kan gaan.

schuur je het dan wel heel nat want zoals gezegt met een beetje pech zit er dan asbest remstof op en dat ga jij met droog schuren weer in de lucht brengen!