• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe maak ik het best mijn leren interieur schoon? En kan Natural Look op een soft top?

The Undertaker

Detailing rookie
14 apr 2011
27
2
Goedendag,

Dit weekend wil ik graag mijn auto onder handen nemen en daarbij ook het leren interieur.
Nou heb ik helaas nog geen producten speciaal voor leer...

Dit was mijn plan:
1. schoonmaken met APC+ 1:10 met paardenhaarborstel
2 voeden met PB Natural Look met badstofapplicator

Is dit mogelijk?


Nou nog een klein vraagje:
Kan de PB Natural Look ook gebruikt worden op softtops?

Alvast bedankt, :cool:
The Undertaker
 
PB NL kan opzich wel, maar gebruik liever echte lederproducten als Gliptone of Colourlock. PB Leather Stuff is ook goed maar heeft een nadeel: het leder gaat er echt van kraken.
 
Natural Look kan op leer en op vinyl soft tops maar het is op waterbasis dus verwacht geen langdurige bescherming.

Ook zal het leer niet voeden en aangezien je APC wilt gaan gebruiken adviseer ik om toch een echte conditioner (Gliptone!) te nemen.
 
Ik ben van plan om over een paar weken een Coulorlock set te kopen om het helemaal op te knappen,
maar om het er tot dan nog goed uit te laten zien vind ik het jammer om daarvoor die producten aan te schaffen.
 
APC droogt leder uit, APC+ is geloof ik beter voor leder. Maar gebruik inderdaad liever een echte cleaner van Gliptone of Colourlock. Voor je softtop kun je beter het Raggtop setje nemen, dat impregneerd het stof.
 
Dus is het dan beter om het leder gewoon even niets aan te doen en het dan over een paar direct goed doen met het Coulorlock setje?
 
Ik even een vraagje over Gliptone:

Je hebt conditioner Gliptone en Protection conditioner zit hier nou veel verschil in en/of moet ik ze allebei aanschaffen?
Wat doet het een wat de ander niet doet, want bij andere merken zoals meg heb je alleen cleaner en conditioner en geen protection conditioner.
 
CC zei:
... De extra beschermende toevoegingen maken het leer vuil-, water- en olie-afstotend. Zeer geschikt voor leer in cabrio's. ...

Extra bescherming dus, in de zin van afstotend en niet in de zin van waterbestendig.

Hans
 
redcat:

Het zorgt dus¨protection conditioner¨ dat het leer minder snel vuil wordt.
Heb ik het zo goed? :)^
 
Ik denk dat de protection conditioner meer voor cabrio's is. Als ik het fout heb, verbeter het a.u.b:ja
 
Hallo.

Ik heb ook een beetje dezelfde vraag eigenlijk. Sinds 2 weken rijd ik een Seat Exeo business high van eind 2009 met een leren bankstel, wat er erg goed uitziet.Wat adviseren jullie mij in dit verhaal aan te schaffen ??? Qua leer heb ik geen ervaring met onderhoud. Bedankt voor de info alvast.

Groeten Gert.
 
Zoekfunctie doet wonderen;

Gewoon dus lekker een setje Gliptone cleaner en Conditioner kopen icm een paardenhaar leder borstel. Ik heb voor het Gliptone tijdperk ook vanalles geprobeerd; echter de schitterende luxe leder beleving met bijbehorende geur, verkrijg je door met de Gliptone of Colourlock producten te werken. Ik wil niet anders meer!
 
Hoe werkt dat nu eigenlijk in de praktijk ? Als je nu de Gliptone set en de borstel hebt.

Opsmeren en uitborstelen ? of aanbrengen met een doek, afnemen en dan borstelen ? en dan alleen met de conditioner of ook de cleaner ?
 
Hallo,

Ik heb deze aangeschaft voor lederen interieurs en heb deze toegepast op de zetels van een BMW.(en deurpanelen)
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/VLR_Vinyl-Leather-Rubber_Care_710ml_06524_101971

Eerst alles netjes proper gemaakt met een zeer goed uitgewrongen mf-doek en zuiver water en een uurtje later bovenvermeld produkt gebruikt.
Moet zeggen dat alles zeer fijn aanvoelde (hoe lang weet ik niet :-b )maar het werkte wel gemakkelijk en voor z'n prijs hoef je het niet te laten.

Danny

Natuurlijk moet ik altijd eerst tegen de mensen zeggen dat ze dit "merk" niet zomaar in de supermarkt kunnen kopen en dat ik daarvoor een "leverancier" heb uit Nederland :-"
 
A90 zei:
Hoe werkt dat nu eigenlijk in de praktijk ? Als je nu de Gliptone set en de borstel hebt.

Opsmeren en uitborstelen ? of aanbrengen met een doek, afnemen en dan borstelen ? en dan alleen met de conditioner of ook de cleaner ?

Wat ik altijd doe wanneer een lederen interieur voor het eerst goed behandeld gaat worden is als volgt;

1. Zeer goed uitzuigen
2. Met een warme vochtige doek het leder afnemen.
3. Latex handschoenen aan die strak de hand omsluiten(Anders heb je de komende weken een heerlijke leder geur op je handen)
4. De Gliptone cleaner op het leder aanbrengen met bijv. Een microvezel/badstoffen(of Powerspons/melamine spons) applicator. Dan inborstelen en weer afnemen. Alle residu verwijderen. Dan de rest van de stoelen doen om zo in de tussentijd het leder even te laten ademen.
5. De Gliptone conditioner aanbrengen op een badstoffen/microvezel applicator, en op het leder aanbrengen. Kan ook met de hand ingemasseerd worden(aanrader!)
6. Alle leder gedaan dan eventueel een tweede laag Conditioner aanbrengen waar je begonnen was.
7. Het leder een nacht de Conditioner laten intrekken en eventuele residu Conditioner afnemen met zachte doek.
( Mocht je op locatie bezig zijn, dan kan je de Conditioner ook na bijvoorbeeld 2 uur afnemen.)
 
Thanks TOEZMAN ! Ik heb namelijk afgelopen week de Gliptone spullen binnengekregen samen met de borstel. Ik had alleen nog geen goed idee hoe ik het aan moest pakken.

Morgen maar eens proberen. Moet je dan nog uitkijken voor je kleren ? geeft het goedje nog af of valt dat wel mee ?
 
TOEZMAN zei:
Wat ik altijd doe wanneer een lederen interieur voor het eerst goed behandeld gaat worden is als volgt;

1. Zeer goed uitzuigen
2. Met een warme vochtige doek het leder afnemen.
3. Latex handschoenen aan die strak de hand omsluiten(Anders heb je de komende weken een heerlijke leder geur op je handen)
4. De Gliptone cleaner op het leder aanbrengen met bijv. Een microvezel/badstoffen(of Powerspons/melamine spons) applicator. Dan inborstelen en weer afnemen. Alle residu verwijderen. Dan de rest van de stoelen doen om zo in de tussentijd het leder even te laten ademen.
5. De Gliptone conditioner aanbrengen op een badstoffen/microvezel applicator, en op het leder aanbrengen. Kan ook met de hand ingemasseerd worden(aanrader!)
6. Alle leder gedaan dan eventueel een tweede laag Conditioner aanbrengen waar je begonnen was.
7. Het leder een nacht de Conditioner laten intrekken en eventuele residu Conditioner afnemen met zachte doek.
( Mocht je op locatie bezig zijn, dan kan je de Conditioner ook na bijvoorbeeld 2 uur afnemen.)


Jij laat het een hele nacht intrekken, maar ik heb het ingewreven tot er geen conditioner meer van het leer af kwam (staat op de gebruiksaanwijzing). Jouw verhaal klinkt logisch, maar ik ga nu wel twijfelen?