• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe maak ik veilig m'n auto sneeuw vrij

Hebans zei:
Wat ik doe is met een speciaal voor het doel gereserveerde washmitt

Maar.... of het geen krassen oplevert, geen idee


Zo doen wij het ook de afgelopen 2 jaar op beide auto's. Tot op henden nog geen krasjes of swirls kunnen waarnemen daardoor.
Het bevroren laagje blijft idd wel liggen terwijl je alle losse sneeuw er zo afveegt.

Wel goed op letten hoe je de washmitt opbergt daarna (bij ons zit die in de Astra een zak en bij de Megane in een lege chipsbak.
 
Tja er lag echt een dik pak sneeuw op de auto niet normaal meer en onder het sneeuw lag er nog een pak ijs. Toen maar de Wookie gepakt en zachtjes aan de ruiten en lichten sneeuw vrij gemaakt. Daarna het ongeveer drie kwart van het dak en motorkap afgeveegd. Wel steeds blijven polsen hoeveel sneeuw je nog over hebt, anders zit je zo op de lak rofl

De wookie is echt een aanrader trouwens, super warm voor de handjes:heart_eyes:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
@dibbuz: gelukkig gaat die knakker nog enigzins voorzichtig te werk, er zitten er ook tussen die eens even lekker gaan schrobben of zelfs een schep pakken 8o
 
Ik gebruik zo'n wasborstel die je normaal aan de slang doet.
Gebruik ik dat ding ook eens.......

Ongeschikt om mee te wassen, maar voor sneeuw is die super. Zacht gepoeg.
 
Ik doe dat (voorzichtig!) met zo'n grote raamwisser!Gaat prima en het ijslaagje wat er onder zit laat ik zitten,dat smelt toch wel door de rijwind of zoiets.En dat voor kom ik ook dat het ijs krassen maakt.En mocht het toch tegen de lak komen,het is rubber,zou geen probleem moeten zijn....
 
Heya Dennis, hoe lang heb je er werkelijk over gedaan? Ziet er welt of uit zo Ghostbuster style!

Het lijkt wel alsof het sneeuw bij jou meer poederachtig is, hier bij mij zat er gewoon ijs tussen.
 
Centoquarantasette zei:
Moet je eens een emmer vol sneeuw smelten...Hoeveel zand daar in zit!!

Afvegen met een borstel No way op mijn zachte Alfa lak. Kan net zo goed gelijk met schuurpapier gaan detailen.
Heb je misschien ook wel gelijk in!:auw
Die vlokken moeten iets hebben om zich op te vormen,en het schijnt dat het om een vuildeeltje gaat.....:|
 
Dennis, leuk filmpje kerel. Normaal doe ik het net zo als jouw, vandaag echter geen zin om het verlengsnoer af te rollen. Dus dan pakken we de blad blazer op benzine, hahaha, dat ging nog veel beter en sneller als de AirForce en uiteraard snoerloos.

Kan trouwens sffs gewoon terug opnieuw beginnen :(
 
Heb bij mij in de straat ook al iemand met zo'n harde straat bezem z'n auto sneeuw vrij zien maken. De beste man rijd in een renault espace. Omdat dat ding zo hoog is, zag ik hem vandaag de auto sneeuw vrij maken met het houten gedeelte van de bezem omdat ie anders niet bij het dak kon. Of dat de haren van deze bezem niet hard genoeg zijn om krassen mee te maken :D
Maar goed, ga denk ik morgen maar zo'n zachte borstel op de kop tikken. Heb ze idd ook bij de praxis zien liggen. De tip van de washmitt vind ik ook een goede, maar eigenlijk ook weer zonde van m'n mitt.