• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe maak ik veilig m'n auto sneeuw vrij

DB9

Detailing rookie
23 aug 2010
448
0
Zoals de titel het zegt vraag ik me af hoe ik op een veilige/kras vrije manier m'n auto sneeuw vrij kan maken. Ik zie zat van die borstels waarmee je de auto schoon kunt vegen, maar dit lijkt mij niet de veiligste manier om je auto kras vrij te houden.
Ik heb er zelf een hekel aan als je achter iemand rijd waar de bakken met sneeuw vanaf vliegen, dus probeer ik de auto eerst van de ergste sneeuw te ontdoen alvorens ik weg rijd.
Tuurlijk, als je een dag hebt als gisteren waarbij de maximale snelheid niet hoger dan 30km/uur ligt dan valt het allemaal wel mee met wat er van de auto's af vliegt, maar vaak liggen de snelheden op de grote wegen wat hoger.
 
Heel hard gaan rijden :D
Maak zelf altijd me ramen schoon met krabber/trekkertje!
En op de lak gewoon meeste eraf vegen met sponsje wat ook op die trekker zit!

En de rest rijd je er wel af :p
 
Dennis121 zei:
Heel hard gaan rijden :D
Maak zelf altijd me ramen schoon met krabber/trekkertje!
En op de lak gewoon meeste eraf vegen met sponsje wat ook op die trekker zit!

En de rest rijd je er wel af :p


Kost je tussen de 200/250€ als ze je daarop pakken !! tis maar da ge 't weet :rules


De mijne staat in de garage, alleen op de zaak kan er sneeuw op komen, ik veeg het er gewoon af met een daarvoor bestemde 'borstel' heb niet voor niets een Dap, krasjes pak ik in het voorjaar wel weer aan :party:










.
 
Niet gepakt worden hah! :D

Naja meeste veeg ik er altijd gewoon af! Dus waait amper wat af!
EN anders wat te doen met de Dap in het voorjaar als je er krassen mee maakt =D Mooi werk voorziening :p
 
je hebt een speciale sneeuwborstel van vikan:ja ,die heb ik ook heerlijk zacht is die voor het wel gestelde bedrag van €4.45:D
 
We hebben wel een carport, maar de vrouw des huizes heeft ook een auto. In de wintermaanden is het dus vechten voor een plekkie :p
Effe lekker doorknallen met 160km/uur kan natuurlijk ook, heb niet voor niets winterbanden :grinning:
Nee, alle gekheid op een stokkie, ik wil zo krasvrij mogelijk de wintermaanden doorkomen. En doe ik het niet voor m'n mede weggebruikers, dan is het alleen maar om te voorkomen dat er een lading sneeuw naar binnen valt als ik het portier open doe.
 
gewoon de stoffer en blik pakken.
de blik laat je binnen,stoffer mee naar buiten.
bij de auto aangekomen begin je bij het dak,te vegen.
met een kwaliteits schrapper de ramen voorzichtig doen.
als alles gedaan is,auto starten en rustig wegrijden.
kachel op warm zetten stand 1 of 2.
de aangevroren sneeuwlaagje zal vanzelf verdwijnen.
 
Wat ik doe is met een speciaal voor het doel gereserveerde washmitt voorzichtig de sneeuw eraf te schuiven zonder druk. Met een beetje mazzel blijft de onderste zeer dunne laag nog net zitten, en klop 'm tussendoor steeds uit. Is me tot nu toe goed gelukt. Maar.... of het geen krassen oplevert, geen idee..... vorige week na de eerste echte wasbeurt tussen de sneeuwdagen door zag ik met de brinkmann dat de lak nog krasvrij is.....
 
sneeuwvrij maken doe je met een harde straatbezem en dan flink heen en weer ,altands dat zag ik in Alkmaar gebeuren terwijl ik mijn werkbon aan het schrjven was.

ik heb wel gelachen daarna .goed voor de vakhandel in poetsmiddelen,^^
 
bloemie zei:
sneeuwvrij maken doe je met een harde straatbezem en dan flink heen en weer ,altands dat zag ik in Alkmaar gebeuren terwijl ik mijn werkbon aan het schrjven was.

ik heb wel gelachen daarna .goed voor de vakhandel in poetsmiddelen,^^


+1, bij sommige hoor je het gewoon krassen, het piept dan gewoon bijna!

Krijg er de kriebels van, maar gewoon de andere kant op kijken...
 
Vanmiddag zag ik iemand eerst z`n straatje sneeuwvry maken met een bezem en vervolgens ging diezelfde bezem direct over de wagen heen om hem sneeuwvry te maken8-o
 
Ik dacht die Vikan sneeuwborstel te bestellen. Die borstel is inderdaad niet duur. was maar 4,45. Er komt echter aan BTW en bezorgkosten zoveel bij dat ie uiteindelijk op 21,30 euro uitkomt!!8-o Gaat 'm dus niet worden.



Vikan sneeuwborstel, 70x330mm
€ 4,45
===============
Bezorgkosten
€ 13,45
===============
Totaalbedrag ex BTW
€ 17,90
BTW
€ 3,40

Totaalbedrag inclusief BTW:
€ 21,30
 
Ik ben laatst bij de praxis geweest, daar hebben ze ook mooie borstels, (o.a voor sneeuw). Goede zachte haren en van klein tot groot.
 
Wij hebben achter split liggen(grijze steentjes) en daar kun je met een sneeuwschuiver niet zo makkelijk overheen.

Wat ik dan doe is met de bladblazer(jahoor daar is ie weer) alles wegblazen,dat gaat heel goed.

In sommige gevallen indien mogelijk ook te proberen om een auto sneeuwvrij te krijgen...

Voor onze auto`s is het niet nodig want die staan lekker warm;)
 
Inderdaad misschien niet de veiligste manier, maar ik ben net maar met een stoffer bezig geweest.
Liever misschien een heel ondiep krasje door eigen toedoen dan op zeker een diepe kras van een gesp van een handschoen als de buurtklinderen het voor me doen.
 
Mijn moeder zet (ze heeft een garage maar de A1 slaapt altijd buiten) s'morgens een straalkacheltje in de auto, half uur later alle sneeuw weg. Motorkap ligt nog wel wat sneeuw op maar de warmte van de motor smelt dat nog wel!