• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe Meguiars GoldClass Canauba paste wax gebruiken?

Super055

Detailing addict
22 jun 2016
83
60
Apeldoorn
Laatst bij naar mijn idee ideale de temparatuur (20graden) een flinterdunne laag wax op een koude motorkap gezet, even laten drogen... En toen uitpoetsen. Het leek wel beton, glimmen deed het pas na veel ellebogenveto_O
Wat heb ik verkeerd gedaan? En hoe zou ik het moeten gebruiken?

Nou heb ik zelf een lichte kleur auto, en gebruik deze wax dus eigenlijk niet... Maar ga zondag een zwarte auto van een maat onder handen nemen, en daar zou Carnauba dan echt tot zijn recht komen...
maar zie een beetje op tegen deze wax...

De bedoeling is wassen, kleien, Carnauba wax (misschien eerst laag NXT, of niet doen?)

Alvast bedankt voor alle virtuele hulp:cool:

Hoe lang heb je het precies laten drogen? Bij sommige waxen luistert het vrij nauw en moet je echt goed in de gaten houden of je het al uit kan bufffen.

Ook ondergrond maakt naar mijn idee veel uit. Heb je recent nog gekleid? En zat er nog wax op?
En inderdaad niet te laat afnemen, ik heb wel eens poorboys EXP sealant een tijd in de zon laten aankoeken....

Hoe lang heb je het precies laten drogen? Bij sommige waxen luistert het vrij nauw en moet je echt goed in de gaten houden of je het al uit kan bufffen.

Niet superlang, hooguit een minuut of 3...

Ook ondergrond maakt naar mijn idee veel uit. Heb je recent nog gekleid? En zat er nog wax op?
En inderdaad niet te laat afnemen, ik heb wel eens poorboys EXP sealant een tijd in de zon laten aankoeken....

Was niet mijn eigen auto...
Eerst gewassen met GoldClass Wash, geheel geclayt met Meguiars... En toen de wax even geprobeerd op een klein gedeelte...

Meg's gold heeft best lang nodig. Is ook nog goed uit te poetsen als je hem langer dan nodig laat zitten, dus zet de halve auto in de wax en poets dan uit in volgorde van aanbrengen.

Aangezien de auto die ik nog ga doen weinig gewassen zal worden, is het dan handig om deze eerst met NXT te doen en daarna de paste wax? Heb geen andere waxen in mijn bescheiden verzameling.

Oh, 3 minuten is echt heel kort. Weet je zeker dat het wel goed gecured was?

Aangezien het op gedroogd beton leek waarbij er schilfers ontstonden bij het uitpoetsen... leek 3 minuten mij te lang.

Ik ga het gewoon vragen... Heb je een swipe test gedaan voordat je de wax afnam?

Heb ik. Rond de 2de minuut, toen was het nog relatief zacht... vlak daarna gaan poetsen (of iig een poging daartoe gedaan).
De wax in het blik is overigens boterzacht, dus stond raar te kijken bij het poetsen.

Meg's gold heeft best lang nodig. Is ook nog goed uit te poetsen als je hem langer dan nodig laat zitten, dus zet de halve auto in de wax en poets dan uit in volgorde van aanbrengen.

Klinkt vreemd, maar kan het zijn dat de auto te schoon was?
Is behalve wassen nog nooit eerder geclayt en nog nooit eerder in de wax gezet.

Betreft een d.groene VW, bij het clayen zat er een gelige waas op de klei. Uiteraard regelmatig gekneed.

Te schoon kan niet. Na alleen kleien is een lak trouwens ook nog niet 100% schoon (vliegroest e.d. gaat met klei niet weg). Hoe schoner de lak hoe makkelijker producten verwerken.

Als je 3 minuten gewacht hebt was de wax gewoon nog niet droog. Tevens is deze wax best lasting uit te poetsen als je hem te dik aanbrengt. 1x met je padje over de wax in de pot aaien is genoeg voor een halve motorkap of een heel voorscherm.

Indien goed aangebracht en gedroogd is dit 1 van de simpelste waxen om uit te poetsen.

@EJ2NH503P : Zie bovenstaande post incl mijn antwoorden.

Begrijp je post wel... maar heb de wax flinterdun aangebracht.

En als het wel te dik was dan had deze na 3minuten nog zacht moeten wezen.

Bij de uitpoetspoging veranderde de flinterdunne wax-beton-laag in schilfers.

Die VW wordt elke zaterdag gewassen, bij het clayen kwam enkel gelige aanslag vd auto af...
Wellicht was een lakvoeding voor het waxen beter geweest...

De enige andere conclusie die ik kan maken is dat de waxlaag te dun is geweest....

Een waxlaag is eigenlijk nooit te dun en als dat al zo zou zijn mag dat geen probleem zijn met uitwrijven. Heb je in de zon gewerkt?

Een waxlaag is eigenlijk nooit te dun en als dat al zo zou zijn mag dat geen probleem zijn met uitwrijven. Heb je in de zon gewerkt?

Het was wel overdag, maar bewolkt. Geen zonlicht die dag, de rest vd auto ook niet gedaan ivm regen.

Zijn er nog meer vragen die ik nog niet beantwoord heb?

Toen ik vroeger nog met meguiar's werkte heb ik deze wax langer laten zitten naar mijn weten.
Ik deed altijd de hele auto en dan nog 10 min wachten. 3 min vind ik wel wat kort...

Heb je het met een pad opgebracht en hoe neem je het af? als eens een andere doek geprobeerd?

Kleine test gedaan vanavond...
Op een motorkap extra doorgewreven, na ruim een kwartier swipe en toen rustig gaan uitpoetsen.

Ging goed, en vrij gemakkelijk... naar mijn idee net zo flinterdun als de eerste keer... alleen nu langer gewacht.