• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe onderhoud ik mijn lleren stuur? Bekleding lichter na gebruik APC, moet ik dit nog nabehandelen?

Row

Detailing rookie
26 aug 2010
103
0
Goedenavond,

In mijn wagen (golf 4) zit een geperforeerd (zwart) lederen stuur, nu is mijn vraag
of het nodig/goed is om dit te onderhouden en zo ja waarmee?

nu heb ik eigenlijk ook nog een 2de vraag, ik heb de stoffen deurpanelen (van een vw passat)
behandelt met APC. De doek was echt bruin van de smurrie :-& maar nu is de bekleding wat lichter
uitgeslagen inplaatst van mooi zwart. Waar moet ik dit mee nabehandelen om weer die diepe zwarte kleur te krijgen? als dit al mogelijk is :p

Alvast bedankt!

Groetjes,

Rowan

p.s het APC (van meg) mengsel was/is 1/15..
 
Hallo,

Misschien deze eens proberen voor leder:
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/VLR_Vinyl-Leather-Rubber_Care_710ml_06524_101971

Wat die stoffen bekleding betreft ,kan ik je (voorlopig) niet mee helpen,bij mij is het bijna allemaal vinyl/plastic aan de zijkanten,of het moest lukken met een reiniger voor stoffen zetels???

Danny
 
Hallo Danny,

Bedankt voor je snelle reactie!

betreft die stoffen bekleding, ik heb er al 1 of andere foam (interieur foam) over gespoten in de hoop dat deze de kleur weer wat ophaalt.

Groetjes,
 
Gliptone werkt ook uitstekend op een leren stuur ! Het moet even een flinke nacht intrekken maar daarna voelt ie weer lekker strak en natural aan, niet glad of vet dus.
 
Gelukkig geen last van... rij ook altijd met droge handen:rollik pijns er niet over om met natte of vieze handen in/aan mn auto te zitten:no
 
Averechts zei:
Gelukkig geen last van... rij ook altijd met droge handen:rollik pijns er niet over om met natte of vieze handen in/aan mn auto te zitten:no
Dus als het regent gebruik jij je stuur niet:p
 
Allen bedankt voor jullie info!

Dat gliptone wordt dat niet glad op je stuur? anders kan een bocht nemen nog wel eens appart worden:D
Ik neem aan dat het stuur (met dat gliptone) dan ook mooi vol van kleur blijft en de gaatjes niet vol met prut gaan zitten ?:p

Groetjes,

Rowan
 
Gliptone is super, maakt leder super netjes en je krijgt een heerlijke luxe ervaring er weer van. Je leder wordt er absoluut niet glad van, maar ook weer niet te stroef. In de gaatjes kan wel wat residu gaan zitten wanneer je het te rijk aanbrengt. Maar met het intrekken verdwijnt dit weer en anders even met een mooie doek afnemen Ik kan het iedereen(!) aanbevelen.