• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe Poorboys Black Hole aanbrengen op harde BMW lak

BMWE91

Detailing rookie
11 apr 2011
77
0
Goedemiddag allemaal !

Zoals jullie al lezen zou ik willen weten hoe je Poorboys Black Hole moet aanbrengen op een harde BMW lak. Met welke pad moet ik dit doen. Ik heb 2 pads van Festool 1 oranje pad middel polijstpad. En een zwarte zeer fijne gewafelde pad ( ik denk voor wax maar dit doe ik liever met de hand ) Of moet ik dit gewoon met dezelfde pad aanbrengen als wax ?

Alvast bedankt ! :cool

OP wat voor je lak je het aanbrengt maakt helemaal niets uit!
Gewoon gebruiken volgens de handleiding op de fles en hoe het al regelmatig voorbij gekomen is :-" ;)

Het is een glaze, dus een pad zonder cuttingfactor, zwarte pad is perfect, enkele druppels op de pad, inwerken op lage stand totdat er een glans ontstaat. Stoppen en wachten totdat er een haze ontstaat, dan afnemen.

Bedankt voor je reactie !

Dus dat kan ook met de Monello black soft finishing euro soft hand applicator ? ( wat een lange naam zeg hoe verzin je het )

Sorry zal dan wel niet goed gezocht hebben... :schaam
:-" :)_[]

Maar ik begrijp dat dit met de machine moet ? Als ik met Festool RAP 150 moet ik dan op stand 1 en een zwarte zeer fijne gewafelde pad ? Dat lijkt mij wel laag genoeg toch stand 1 ?

Oke maar het is wel het makkelijkst ? Of niet ? Ik probeer gewoon allebei kijken wat het makelijkste gaat.

Ik zou het niet met de Festool (= rotary) doen. Gewoon ouderhands handwerk, zo kun je bijna geen plekjes overslaan.

De kans dat je te snel gaat met de Festool zorgt er weer voor dat je eventueel hologrammen veroorzaakt :-"

Ok ga ik gewoon lekker met de hand ! Kan er ook niets mis gaan. Ooh kan niet wachten tot ik mijn spul bezorgd krijg...

Ik begin nu ook serieus verslaafd te worden kan mezelf niet meer in bedwang houden... Vanmiddag dacht ik van o ik moet ook een nieuwe droogdoek hebben en toen hoorde ik goede verhalen over poorboys black hole en dacht moet ik het setje ook compleet maken...
Weer €110,00 weg. En vorige week ook al zucht...

BMWE91 zei:
Ok ga ik gewoon lekker met de hand ! Kan er ook niets mis gaan. Ooh kan niet wachten tot ik mijn spul bezorgd krijg...

Ik begin nu ook serieus verslaafd te worden kan mezelf niet meer in bedwang houden... Vanmiddag dacht ik van o ik moet ook een nieuwe droogdoek hebben en toen hoorde ik goede verhalen over poorboys black hole en dacht moet ik het setje ook compleet maken...
Weer €110,00 weg. En vorige week ook al zucht...

En wat is het resultaat geworden ?