• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe The Bone en Delirium drying towel laten drogen?

Dennis121

Detailing chief
14 jul 2010
470
75
34
Meppel
Hey!

ik heb nu een Delirium Orange Drying Towel en een "the bone" spons..
maar nu wil ik graag weten wat ik er het beste mee kan doen na gebruik..

De drying towel was niet zo heel nat en heb ik dus over het droog rekje gehangen..
De spons heb ik eerst even goed uitgespoeld en daarna zoveel mogelijk uit geknepen en vervolgen op een action MF doek neer gelegd om te laten drogen..

Is dit goed? of hoe moet dit anders??? :p
en moeten ze eventueel ook is in de wasmachine?
wil ze graag lang behouden! ze bevallen ERUG goed :party:
 
Ze mogen in de wasmachine, echter op niet te hoge temperatuur en absoluut GEEN wasverzachtere gebruiken.

Dit geldt trouwens voor mf doeken enz.
 
Okeej!
en de spons/drying towel dan?

wat is daar het beste mee na gebruik?


Niet te hoge temp. 30 graden of 40?

Bedankt so far =)
 
Alles mag in de wasmachine, wollen washandschoen liever niet. 30-40° aan jouw de keus, ook afhankelijk van de vervuiling.

Let wel op dat je een niet te hoge snelheid kiest (delicate was cyclus). Eventueel wat azijn in het spoelbakje doen om de zeepresten weg te werken en de kalk wat te neutralizeren.
Ook liefst vloeibaar wasmiddel gebruiken (lees ook even de fles, niet dat er in het wasmiddel wasverzachter is toegevoegd).
 
Mocht er een hardnekkige vlek in zitten, dan eerst even insprayen met Meg´s APC
 
okeej dus bij vervuiling is het OF in de wasmachine OF in een badje met azijn.. en in de wasmachine op lage temp. ZONDER was ververzachter...

das duidelijk ;D
thanks!

en zoals nu.. me spons is gewoon nog mooi schoon.. uitspoelen en laten drogen is prima?
 
Ik spoel alles goed uit, en gooi na gebruik ( ook al mij part 1 sec ) het geheel in de wasmachine op 30 graden.
Gezien het feit dat ik het de volgende dag niet nodig heb, laat ik het gewoon aan het ouderwetse rekje drogen
 
hmmm ik net is ff kijken bij de wasmachine van moeders hier...
zie ik nergens wat staan op witte reus/colour reus over wasverzachter :O

Tis de gewone poeder versie ervan.. kan ik dit gebruiken of..?
kan prima wassen/drogen/strijken en alles maar van de wasmiddelen heb ik 0 verstand!!!
 
Ik heb de delirium gewoon ook de eerste keer bij de rest in geknikkerd, enigste wat bij mij niet in de machine gaat zijn de pads voor mijn DAP:rules

Wat betreft die spons kan je hem beter op een rekje leggen anders blijft hij aan de onderkant nat uit ervaring:)^
 
tamer zei:
@ berkant, waarom niet de pads in de machine. Tot nu toe geen problemen mee gehad
Was een beetje bang dat de velcro laag zou loslaten en bang voor al het produkt wat in de pads zit.
Wellicht volgende keer wel even proberen maar wel eerst met de hand uitspoelen met wat APC.
 
Hmm okeej dan ga ik zo die wasmachine ff aan het werk zetten =D

gooi eerst die drying towel gewoon voor het zekere wel ff apart in de was!!!
en dan pads/MF doeken/spons wel al bij elkaar ;)
 
Ik heb de drying towel de eerste paar keer helemaal niet in de wasmachine gegooid, meestal is het toch maar water wat erin zit, bij de derde keer heb ik hem samen met de rest van de doeken in de machine gegooid en absoluut geen problemen met verkleuren van andere doeken :rules
 
Ik heb de droogdoek nu 2 x gebruikt maar zie wel al dat er her en der wat vlekjes in zitten nu!
maar goed alles op de droog doek na zit nu in de trommel! hopen dat het klaar is voordat ik moet werken..
kan ik het op droog rekje gooien!
 
B.K. zei:
Let wel op dat je een niet te hoge snelheid kiest (delicate was cyclus).

Waarom moet de snelheid omlaag? Ik zet de toeren altijd op max. Dan droogt het wat sneller.
Kan er wat fout gaan? Als het goed is blijven de doeken en pads met die snelheid tegen de wand gedrukt.

gr. Remco