• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe The Bone en Delirium drying towel laten drogen?

tamer zei:
Ik zou die delirium eerst even een paar keer apart wassen:ja

Hihi ja, als je tenminste geen verkleuring wil. Ik had een mooie witte Dodo Supernatural Glass Towel. Die is na het wassen met o.a. een gele Miracle Dryer nu licht geel. Had er zelfs nog zo'n doekje dat zogenaaamd kleur moet aantrekken bij gestopt.

Is eigenlijk geen ramp, maar goed als je wil dat je doeken de oorspronkelijke kleur behouden moet je ze dus niet te snel "mengen" in de was.

Je kunt overigens als je Microfiber Rejuvenator of iets dergelijks hebt, hiervan een scheutje van in het "naspoelbakje" doen. Ik heb Tim ergens zien vermelden (kan het zo snel niet terug vinden) dat ze het zo bij Carclean doen.

na 3 x me delirium apart gewassen te hebben ging die bij keer 4 gewoon in bij de rest!
Nu dus een oranje bone spons :P

But who cares.... alles werkt net zo goed.. en voor mij apart is dat ding knal roze... het werkt super!
overigens bij keer 5 de delirium toch nog maar even apart gewassen :P

Dennis121 zei:
Ik was het op 400/600 toeren... 1 van die 2..
en het komt er nog best droog uit!
dus is prima te doen!

ok, maar waarom? 1200 werkt ook perfect..tot nu toe dan he :)
Sloop je je spullen op hoge toeren?

tja...
dat weet ik niet :P

Dit is mij geadviseerd, en het werkt prima..
waarom iets veranderen wat goed werkt zeg maar :P
Tis niet zo dat de pads/doeken er verzopen en zeiknat uitkomen..

gewoon wat vochtig..
dus ik zie zo geen reden om het toerental omhoog te krikken! :)w^^w

Ik centrifugeer alles (pads, mf doeken, mf spons, (mothers) wash mitt)s op 1600 toeren, daarna even uitkloppen en binnen de korste keren droog.
Ik heb wel gemerkt dat de cobra micro restorer niet zo goed reinigt, bij mij gaat er af en toe ook 60 ml vloeibare vanish mee. Dan worden vooral de doeken met zwarte vlekken schoon.

denk ook niet dat het de bedoeling is van Micro Restorer om te reinigen, maar eerder om de doeken soepel en zacht te houden.

ik gooi de doeken eerst in een bak met warm water en BioTex Groen en laat ze een paar uur weken. (tip van ThaBird)
Daarna gaan ze in de wasmachine op een spoelprogramma + MicroRestorer.
Daarna doet de machine een kort zwierprogramma (meeste water is er dan wel al uit)
Daarna laat ik ze gewoon luchtdrogen.