• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe vaak velgen bijhouden?

Joshua Wong

Detailing addict
26 apr 2015
80
50
Hoe vaak moet je eigenlijk je lichtmetalen velgen wassen wil je ze vrijhouden van invretende remstof? Ik was ze nu 1 keer per 2 weken. Hoe vaak wassen jullie je velgen? Ondertussen heb ik ook een laag collinite 845 wax op de velgen aangebracht.

Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf hoe veel je rijdt, en wat je rijstijl is. Als je 1000 km per week rijdt en regelmatig vol in de ankers hangt dan zal je vaker schoon moeten maken dan wanneer je minder/rustiger rijdt.

Ik was onze velgen ook eens in de twee weken, en daar heb ik nauwelijks last van hardnekkig remstof. Maarja, ik rij misschien 300 km per week en ik doe in de auto altijd een spelletje dat heet: Als je moet remmen ben je af. De remmen/velgen worden dus nooit extreem heet of vies. Overigens heb ik geen bescherming op de velgen aangebracht.

Hier 300 km per week en elke 2 weken ff makkelijk schoonmaken omdat er wheel sealant op zit... Nooit iets ingevreten, geen velgenreiniger nodig.

Afgelopen maanden slechts 100km per week gereden.
Ik was ze misschien 1x per maand.
Moet daarbij wel zeggen, ik heb op mijn velgen 4 lagen plastidip en dat dan helemaal rondom.
Non-ferro 1:1 met water en het is na 1 spuitbeurt weer helemaal schoon.

Mijn velgen worden bij elke wasbeurd gewassen en dat id afhankelijk van gebruik.
soms eens in de 3 weken andere keer al na 3 dagen.
na 2 dagen circuit, totaal 500km met heen en weer rijden moet ik ze 2 keer wassen om schoon te krijgen ondanks de wheel sealant.

Normaal gezien was ik ze eens in de 1 a 2 weken. Oftewel elke 400km, en dan zijn ze echt grijs ipv brons. Maarja ik rijd extreem sportief met sport remblokken.

Ik denk dat een goede bescherming key is!

Omdat ik de velgen er niet een dagje van af kan halen heb ik gekozen voor cancoat op m'n velgen in plaats van Gyeon rim. Van de winter zal ik ze in de rim zetten. Maar ik moet zeggen dat de cancoat het heel goed doet op m'n velgen. Was alle vervuiling er heel gemakkelijk van af! Ok ik speel vals met wat wetcoat na elke wasbeurt maar toch.

Het moraal van mijn verhaal is dat wanneer je bescherming goed is zal 1x in de 2 weken voldoende zijn. Collinite doet het goed op velgen, maar een echte weelwax zal wel beter zijn.