• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe wassen jullie de MF doeken?

Wil deze tip toch even delen met jullie.


Laat je doeken ect eens lekker 2-3 uur in een emmer staan met groene bio-tex.
Daarna de lekker wassen.


Als ik de auto was heb ik de MD mijn lamswolletje en een dodo doek, die zijn dan niet echt heel vuil.
Dan volstaat het om na het weken in de bio-tex ze alleen op het standje spoelen te zetten van de wasmachine.

De MD en het schaapje zijn na 10 maanden wekelijks gebruik nog als nieuw:ja

dus geen fratsen gewoon bio-tex :D

En uiteraard als je doeken te stroef worden een nachtje laten weken in een emmer met azijn of de micro restore en dan standje spoelen in de wasmachine.
 
Al mijn doeken zijn mooi zacht en altijd weer schoon.
Alleen de Miracle Dryer niet, nu gebruik ik deze al bijna nooit,maar zal er om denken
 
wou net zoals ThaBird de Biotex (groen) gebruiken, maar die is hier in belgie moeilijk of niet te vinden in de supermarkten;

welke merken zijn nog veilig om het wassen van Mf doeken ?
 
Nog even hier een vraag..

Gisteren heb ik bijna al mijn doeken gewassen..

Waar doen jullie de MF rejuvenator in? In het schuifvakje in je wasmachine of gewoon in zo een "bolletje" dat je mee in de wastrommel doet?

Of doen jullie het nog anders?
 
was ook op zoek naar een goede werkwijze en na een tip van ThaBird doe ik het nu ook zo :

de vuile doeken allemaal samen (zijn er bij mij niet zo echt veel) in een bak met warm water samen met de biotex groen) en een goede scheut azijn. Niet te geloven hoeveel vuil je er zo al uithaalt.
Eens het water koud is geworden haal ik ze eruit en gaan ze de wasmachine in.
Programma spoelen + centrifugeren + Cobra MR in het verzachtervakje.
 
Hier gaat het in het wasverzachterbakje, maar het kan ook goed in het bolletje in de trommel.

SpeeDJ zei:
gooi waspoeder + Vanish in het hoofdwasvak en Micro-Restore van Cobra

Waspoeder en Vanish?
Ik heb dat 1 keer geprobeerd, (met voorwasprogramma en naspoelen) toen kon ik de doeken nog een keer wassen omdat ze nog vol met zeep zaten.
Sindsdien gebruik ik alleen wasmiddel of Vanish
 
Zou toch om meer uit je micro rejuv te halen je doeken lekker een uurtje in een emmer zetten met dat goedje en dan in de wasmachine op spoel stand zetten;)
 
Hoe doe je dat als je maar 2 doeken / 1 pad hebt gebruikt ?
Ik heb de auto gewassen, met de lamswol mitt, gedroogd met de PB Waffleweave Drying towel, en de velgen gedaan met Sealant, daar heb ik 1 pad en 1 doekje van.
Owja en de ramen heb ik na het wassen met een badstof applicator met wash en wipe gedaan, en gedroogd, maar zou de dodo minty merkin en die badstof spons nu al in de was moeten dan ?(auto was dus gewassen en is dus alleen gedaan om mooi streeploze schone ruiten te krijgen )

Ben zowiezo al huiverig om de doek/pad waar ik de wielen mee heb gedaan bij de andere doeken te gooien in de was.
Sparen jullie het op tot je 2 of meer keer de auto hebt gedaan ?
 
Meestal als ik een auto gedaan heb dan heb ik een stapel doeken die ik alleen in de was doe.
Heb ik alleen wat met spray&wipe zitten schoonmaken of kleien, wax afnemen m.a.w. dingen waar de doek niet erg vies van wordt dan gooi ik ze gewoon bij de rest van de was.

Overigens zit ik er aan te denken om een camping wasmachine te kopen waar ik mijn pads en doeken in kan wassen. Deze zijn heel klein met 2 of 2,5 liter inhoud.
 
Als ik zomaar een paar doekje heb schoon te maken, doe ik ze in een afsluitbare emmer met warm
water en wat Micro Restore. Paar keer goed schudden en even laten staan. En na een tijdje goed uitspoelen.
 
Eerst even geconcentreerd op het gebruik van het wasmiddelladetje;

Afgezien van het wasverzachtervakje is dat ladetje alleen bedoeld voor poeder.
Vloeibaar wasmiddel hoort in een bolletje samen met het wasgoed.
Dat komt omdat de machine het poeder pas uit het ladetje spoelt nadat er eerst een bodempje water is ingenomen.
Zou dat niet gebeuren dan gaat het wasmiddel direct in de machine richting pomp en daar kan het zijn werk niet doen.

Doe je vloeibaar wasmiddel in het ladetje, dan zal het direct gaan weglopen en dus ook naar de pomp toe verdwijnen.
In een bolletje gaat het pas eruit als de trommel gaat draaien en dat is gebruikelijk pas na de eerste waterinname.

Wasmiddel in het wasverzachtervakje komt in het programma te laat bij het wasgoed.
Kan dan minder zijn werk doen en wordt mogelijk onvoldoende uitgespoeld.

Zodra de eerste doek vuil is maak ik een emmer met MFR en daar gaat vervolgens het hele setje stuk voor stuk in.
Nachtje laten staan en dan op kort wasprogramma met een fractie wasmiddel.

Hans
 
Nu ik dit zo lees en over nadenk...idd, ik doe normaalgezien het vloeibaar wasmiddel in het vakje in de lade en het begint dan al direct weg te lopen ergens de machine in...
Note to self: Voortaan een bolletje gebruiken!

In het vakje voor wasverzachter doe ik doorgaans een half kopje azijn (tip die ik ooit ergens gelezen heb), vraag me af of dit kwaad zou kunnen voor de machine? Tot nu toe geen mankementen mee gehad.
 
Met welk merk/type wasmiddel wassen jullie de doeken?
Ik lees de achterkant wel en kom daar niets tegen dat lijkt op wasverzachter, maar voor hetzelfde geld herken ik het niet en gebruik ik toch het verkeerde.

Ik gebruik nu het wasmiddel van de C1000 huismerk voor gekleurde was en die krijgt het grootste gedeelte goed schoon, de hele viezen plekken niet altijd;)
Daarnaast gebruik ik dasty (vooraf insprayen van de vlekken) en micro restorer.
 
persil of omo poeder,voor echte rot vlekken pak ik combootje dasty/super degreaser,altijd een scheutje schoonmaakazijn dr bij!!