• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe werk ik het best een kras bij? Ik heb lak op kleur om de kras te vullen, en dan?

Ik moet jullie bedanken natuurlijk. Jullie adviezen en tips hebben mij doen besluiten de klus aan te pakken. Ik moet zeggen dat ik nerveuzer was toen ik voor het eerst een rotary ging gebruiken. Dit valt echt mee. Misschien dat ik met de rotary nog een beter resultaat behaal maar op een deur vind ik dat nog wat te spannend. Op een motorkap is het makkelijker.
 
heb dit topic mooi even zitten volgen, de tips gaan goed van pas komen denk ik zo :cool:
Morgen heb ik ook een "krasverwijdering" staan (Hyundai I20 met op beide deuren parkeerkrasjes :weetniet)
 
bin,
Als je de kras afplakt kan je het dan mooi glad schuren , ik bedoel zit de tape niet in de weg ?

Wat een mens allemaal kan , als je maar wil he :party: mooi resultaat
 
De tape is iets hoger dan de lak omdat het erop geplakt zit, ik doe het met de zijkant van het schuurkrukje, dan kan je heel precies schuren en tast je niet nodig de lak aan. Zonder tape gaat het sneller maar neem je ook de rest van de lak mee. Als je ervaren bent ben je gen tape meer nodig denk ik. Tip kwam van zuidwest10 en ik vond het voor mezelf wel veiliger om dat te gebruiken.

Ik had trouwens bij 1 krasje die ik zonder tape deed wel last van piggy tales, heb ze eruit gekregen met 3pases oranje en mezzo op de dap900. Dat heb je niet als je aftaped.
 
geweldig resultaat bin! echt top!

gewoon precies zoals het hoort.
je moet even de knoop doorhakken, en er rustig voor gaan zitten. maar het je gelukt :cool: :party:
 
In aanvulling op dit topic heb ik nog een vraag.

Ik heb onlangs geprobeerd wat steenslag te behandelen met lak. Eerst ontvet. Daarna in twee dagen telkens een zeer dun stipje lak in het putje aangebracht (cocktailprikker) totdat er een mooi bultje op lag zonder dat het veel uitstak naast het putje. Erg precies gewerkt dus met een laagje of 10.
ik heb de lak daarna 4 a 5 dagen laten drogen. De kleur was er perfect bij waardoor ik hoop had het voor 100% weg te krijgen.

Ik heb voor het wetsanden 2500 korrel schuurpapiergebruikt wat ik bij een ander raparatiesetje een keer had gekregen. Hiervan een rondje geknipt en dit met dubbelzijdige tape op de achterkant van een potlood geplaatst. Hiermee nat voorzichtig terugschuren.

Ging prachtig en het geheel is nu super vlak, echter.... de ingebrachte lak is verkleurd (helemaal donker geworden) door het schuren. Na polijsten is de steenslag werkelijk perfect gevuld maar je ziet nu een donker plekje ter plaatse van het putje. Jammer. Iemand een idee wat ik fout heb gedaan?
Ik heb zelf het idee dat de lak in de stift van Toyota niet helemaal de juiste is. De droogtijd is best lang en volgens de instructie moet je
1. lak met kwast inbrengen. (fout..)
2. na 10 minuten met een vochtig sponsje (op de lakstift) de overtollige lak verwijderen zodat de kras of put vlak is gevuld... (geprobeerd maar lak wrijf je uit het putje...)
3. paar uur laten drogen.
4. blanke lak erover (bijgeleverd) en 24 uur laten drogen
5. polijsten. (ze tekenen het dan zo dat er een bultje blanke lak OP de rest van de lak ligt... wordt nooit onzichtbaar.

Dit stappenplan werkt dus niet voor mij. De lak is echter niet geschikt volgens mij om te gebruiken zoals ik dit nu deed. Het leek te rubberachtig na opdrogen.
Andere lakstift halen? kan je dit op kleur laten maken?
 
je schrijft
de ingebrachte lak is verkleurd (helemaal donker geworden) door het schuren. Na polijsten is de steenslag werkelijk perfect gevuld maar je ziet nu een donker plekje ter plaatse van het putje. Jammer. Iemand een idee wat ik fout heb gedaan?


heb je een zilveren auto ?

ik heb dit ook voor , heb ook een zilveren en heb al gehoord dat dit voorkomt op lichte kleuren vooral zilver.

heeft iets te maken met de alluminium deeltjes in de lak dacht ik , een oplossing heb ik er ook echter nog niet voor gevonden .

misschien dat er hier iemand ons kan verder helpen ?
 
kleur is Dark Blue.. in de praktijk ergens tussen donkerblauw en grijs in. Een donkere kleur dus.

De vlekjes zijn erg donkergrijs, tegen zwart aan. De lak houdt zijn samenstelling niet lijkt het maar beschadigt door het schuren.
 
raar , ik dacht hoe donkerder de kleur hoe minder last je hier van had .

ga proberen van eens binnen te gaan bij een bedrijfje waar ze lakken mengen , misschien dat die een oplossing weten
 
Als ik hier ook even een vraag in mag stellen:

Ik heb ook steenslagputjes maar heb enkel een DAP900.

Krijg je de "schuurplekken" van het wetsanden weg met een DAP9 of moet je echt een rotary hebben?
 
als je niet te grof gaat en het zo klein mogelijk houd kan je het zelfs met de hand mooi krijgen

dus met een dap 900 geen probleem
 
Raar.

Ik heb ook net zo'n lakstiftje aangeschaft (officieel Renault-lakstiftje van de dealer), gebruiksaanwijzing is precies hetzelfde als hierboven beschreven...had meteen al mijn bedenkingen bij deze werkwijze.....Mijn Audi lakstiftje ziet er trouwens uit zoals ik van lakstiftjes gewend ben (dus zonder sponsje op de dop) met het Audi stiftje heb ik overigens geen problemen bij het wetsanden.

Volgens mij is het Renault stiftje gevuld met verf op waterbasis en het Audi stiftje niet....het Renaultstiftje gaat deze week gebruikt worden....benieuwd of ik hetzelfde probleem als GJT ga hebben....:(

Ik ga eerst met wetsanden proberen, als dat uitdraait zoals bij GJT....dan ga ik de Langka methode eens proberen...
 
De afgelopen dagen heb ik bij de megane lakschades opgevuld met lak van de dealer......vandaag getracht de bijgewerkte delen te wetsanden....identiek hetzelfde verhaal als GJT: de lak verkleurd bij het wetsanden, het lijkt wel zwarte rubber.

Ik zie 2 mogelijke oorzaken:
- de lak is onvoldoende uitgehard, door te dik aanbrengen of niet lang genoeg laten drogen, het onderliggend gedeelte is niet hard.
- of het ligt aan de lak zelf, watergedragen lak?