• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe werk ik het best een kras bij? Ik heb lak op kleur om de kras te vullen, en dan?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Zaterdag staat er een auto op het programma die deels is overgespoten. Op een ander deel zitten een paar krasjes (door de lak heen) die de kosten niet waard waren om over te spuiten. Nu heeft de eigenaar wat extra verf laten bijmaken zodat die gebruikt kan worden om de krasjes op te vullen.

Nu heb ik hier een paar vragen over omdat ik hier verder geen ervaring mee heb.

- voorbereiding
Ik vermoed na het wassen en kleien, de boel goed ontvetten?
- hoe breng je de verf het beste aan in de kras?
- hoe lang is de droogtijd voor je er verder de kras kan bewerken?
- hoe verder de kras bewerken?
Ik heb een DAP900 en een rotary.

Nu weet ik niet of er ook blanke lak meegeleverd wordt anders moet ik die nog ff ergens halen.
 
- met saté prikker (bijvoorbeeld)
- afhankelijk van temperatuur/luchtvochtigheid en andere dingen..
maar denk dat je de kras NIET in één dag gevuld krijgt hoor.... :weetniet
 
Adrie.... is de naam :|~*

- hoe breng je de verf het beste aan in de kras?

Met een goed en dun kwastje, of een prikkertje, ik heb het met het standaard kwastje gedaan van de lakstift.

- hoe lang is de droogtijd voor je er verder de kras kan bewerken?

Is afhankelijk van de lak die gebruikt is, een lakstift een uur ongeveer, liever iets langer.

- hoe verder de kras bewerken?

Zie foto's hieronder, rotary is wel handig, al zou het met een DAP ook moeten kunnen, hangt af van de schuurkorrel van het wetsanden die je gebruikt hebt.

Zie even het topic van mijn Audi, hier de foto's er van:

audi09.jpg

audi12.jpg

audi26.jpg

audi27.jpg

audi28.jpg

audi48.jpg


audi10.jpg

audi11.jpg

audi29.jpg

audi30.jpg

audi31.jpg

audi32.jpg

audi33.jpg


Het is niet moeilijk, kras opvullen met lak, niet in 1 keer, maar meerdere laagjes, en niet smeren maar "dotten"
 
Maar is hier perse wetsanden voor nodig? Ik heb geen wetsand spullen nl. Zou het met een rotary willen icm met een wollen pad bijvoorbeeld?
Zo'n klein wetsand dingetje is die te verkrijgen via de CC shop?
 
Nee (nog) niet via CC verkrijgbaar, weet ook niet of dat gaat gebeuren. Ik zou aanraden om te wetsanden in plaats van alleen de rotary te gebruiken.
 
Chips.
Is dit dan misschien een alternatief? https://www.Carclean.com/product/Langka/Complete_Paint_Chip_Repair_Kit_100813 of https://www.Carclean.com/product/Langka/The_Blob_Eliminator_LAN-BLOB_101056
 
Wat ik deed.....even bij mijn garagehouder langsgegaan...praatje gemaakt met de carrossier....als goede klant krijg je dan vast wel gratis een paar velletjes wetsandpapier en een paar van die aanstipstokjes die zij gebruiken...:grinning:
 
stimpy68 zei:
Nee (nog) niet via CC verkrijgbaar, weet ook niet of dat gaat gebeuren. Ik zou aanraden om te wetsanden in plaats van alleen de rotary te gebruiken.

Waar komen ze dan vandaan? Of is dat top secret?
Lijken me prachtig mooie dingetjes! :heart_eyes:
 
probleem hier bij ons is dat ik ze moet aankopen met 100 , anders had ik ze al lang gekocht .

ze zijn wel per vel van 10 schijfjes , maar verpakt met 10 x 10 dus 100 stuks

ben nu nog op zoek naar een klein dealer waar ik ze per vel van 10 kan kopen , echter nog zonder sucses.

Mirka die hebben dat ook .


Misschien zou cc ze kunnen opnemen in hun produktenlijst ? Tim :ja
 
Hmz... je krijgt ze altijd wel op. Als je bijvoorbeeld een hele deur gaat wetsanden :) Hoe lang doe je eigenlijk met een padje qua schuren? Misschien bestel ik er anders gewoon 100. Mijn broertje is vast ook nog wat nodig voor zijn motor die hij aan het spuiten is.
 
Ik zou ook wel een paar van die pads willen hebben. Misschien samen kopen?
Per vel van 10, is dat dan 1 pad met tien schuurvelletjes ofzo? Of echt 10 pads?
 
Ik heb de eigenaar gesproken, die heeft via de schadehersteller een stuk schuurpapier meegekregen en een paar penseeltjes. Denk dat ik een kurk ga gebruiken als schuurblokje. Want een schuurblokje nu nog proberen te regelen is wel erg krap in de tijd...

Dennis121 jij had nog prijzen gevonden via Fein?
 
@ Mr MvD
Als dit is wat ik denk wat het is.... dan zijn dat 10 zelfklevende rondjes "schuurpapier" per vel.....die rondjes kleef je dan op zo'n ronde handpad (die je volgens mij apart dient te kopen).
 
Virus zei:
@ Mr MvD
Als dit is wat ik denk wat het is.... dan zijn dat 10 zelfklevende rondjes "schuurpapier" per vel.....die rondjes kleef je dan op zo'n ronde handpad (die je volgens mij apart dient te kopen).
Klopt! Dat schuurblokje koop je los voor 10 - 12 euro ongeveer denk ik.
 
Binnetie

Wat ik wel eens gebruik als "home-made" schuurblokje zijn die dingen die je onder stoelpoten ed kleeft meestal in vilt maar ook verkrijgbaar in een soort van plastic....in de Action ed kun je zo volledige pakketjes kopen met rondjes in verschillende maten en diktes (en ook vierkante stukken waar je zelf stukken kan uitknippen.)

Het is verre van ideaal (omdat het moeilijk is om vast te houden tijdens het wetsanden) maar voordeel is dat deze ook al zelfklevend zijn (schuurrondje plakt er stevig op), goedkoop en makkelijk aan te geraken.

Ik maak er meestal een paar op voorhand klaar, kleef op verschillende exemplaren verschillende soorten gritt wetsandpapier en laat ze dan zo weken, wetsandpapier laat niet los ofzo in water.

Misschien dat je hier iets aan hebt als tijdelijke oplossing...:weetniet
 
Erg goede tip Virus! Bedankt man!
Heb ook nog van die dubbelzijdige krachtige tape liggen voor spiegels enzo. Misschien kan ik dat eronder plakken. en zo het oppervlak iets vergroten. Het veert wel iets dan maar goed...