• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe werkt het 5 stappenplan precies? Bedoeld voor witte Alfa 75

Persoonlijk denk ik dat je veel meer werk hebt aan het waxen met turtlewax dan met natty´s. Je bent namelijk na het waxen met turtle nog even bezig om overal de witte waxresten weg te krijgen. Dat probleem heb je niet met Natty´s ;) Of er verschil in glans te zien is, geen idee :weetniet Ik heb ervaring met Natty´s, de turtle is bij mij letterlijk de kliko ingegaan, dat vond ik na het gebruiken van waxen zoals Natty´s e.d. echt helemaal niets meer. Dus ik heb het nooit gebruikt om mijn huidige auto.

Na alleen wassen zul je het niet zien denk ik, en je weet het inmiddels, de voorbereiding is het belangrijkste, ook al wil je dat niet meer horen. Tevens vind ik dat de turtlewax minder duurzaam is dan de natty´s, dat weet ik nog wel uit het verleden.
 
Oké, duidelijk andwoord :)
Dan ga ik nog even wachten en dan maar in één keer goed doen (H)
Voorlopig weet ik even genoeg.
Mijn Dank
 
Jeroen zei:
Oh, ene wel stopppen met het mishandelen van die 75, is zoo zonde! :confused:

(gewoon goed doorsparen dus, tenminste... De meeste mensen hebben deze maand hun vakantiegeld gekregen) ;)

Sorry,

Maar die opmerking schoot me bíjna in het verkeerde keelgat...

Een auto (alfa zéker!) word door mij écht wel met liefde behandeld! En zeker niet mishandeld!
Dat ik nog niet zo bedreven ben in het "detailen" is een feit..
Feit is ook dat 150,- aan poetsspullen in een keer voor mij veel geld is...Ik wil met deze uitgave gewoon nog even wachten omdat ik gigantische reperatiekosten aan mn auto heb gehad..
en nu staat t beestje bij de spuiter, wat ook weer n paar centen kost..
En je zegt het inderdaad goed: de meeste mensen hebben hun vakantiegeld gehad.

Ik begrijp dat je met n "5 stappenplan" je auto nét dat beetje extra kan geven...
Maar dat ik mijn Bella Macchina mishandel vind ik erg grof gezegd!

Vriendelijke groet

Jeroen
 
Dat kan ik helemaal begrijpen. Je moet het geld nu eenmaal wel hebben, zolang de basis goed is (wassen met 2 emmers, washmitt en droogdoek) dan zit je goed.
De rest momt later wel.

Voor minder dan 100,- kan je ook een aardig setje maken hoor:

Poorboy's Shampoo 17,- (ruim 30 wasbeurten)
Bone microvezelspons 10.-
Poorboy's Droogdoek 13,-
Kleisetje Meguiar's 22,50
Doek voor klei 9,-
Polish with carnauba (alles in 1 product, cleanen, voeden en waxen) 17,-
Applicator pad voor polish with carnauba 3,49 (round applicator)
Poorboy's Deluxe mega towel, voor het uitpoetsen 5,99

Totaal net iets minder dan 100,-

Als je door de fles polish with carnauba heen bent kan je kijken naar de losse stappen als het financieel wel toe laat.
 
jeroen,

ik denk niet dat je naamgenoot (en tevens Alfa rijder ) het zo negatief bedoelt. Overigens begreep ik dat je auto opnieuw gespoten wordt. Het lijkt me onverstandig om dan al snel te gan kleien. De lak moet wel eerst goed uitharden. Het pakket dat Dibbuz aangeeft is heel goed. Mocht dit bedrag je alsnog iets teveel in een keer zijn, dan kan je het ook uitsmeren. Ik zou in ieder geval beginnen met de shampoo, de washmitt en de droogdoeken bijvoorbeeld (uiteraard met 2 emmers, totaal 40-40 euro) en over een maand de rest zoals klei en polish etc.
 
Dibbuz zei:
Dat kan ik helemaal begrijpen. Je moet het geld nu eenmaal wel hebben, zolang de basis goed is (wassen met 2 emmers, washmitt en droogdoek) dan zit je goed.
De rest momt later wel.

Voor minder dan 100,- kan je ook een aardig setje maken hoor:

Poorboy's Shampoo 17,- (ruim 30 wasbeurten)
Bone microvezelspons 10.-
Poorboy's Droogdoek 13,-
Kleisetje Meguiar's 22,50
Doek voor klei 9,-
Polish with carnauba (alles in 1 product, cleanen, voeden en waxen) 17,-
Applicator pad voor polish with carnauba 3,49 (round applicator)
Poorboy's Deluxe mega towel, voor het uitpoetsen 5,99

Totaal net iets minder dan 100,-

Als je door de fles polish with carnauba heen bent kan je kijken naar de losse stappen als het financieel wel toe laat.

Dibbuz,

Zou je voor deze 3 even de link erbij willen zetten? dan weet ik zeker welke je bedoeld:

Doek voor klei 9,-
Polish with carnauba (alles in 1 product, cleanen, voeden en waxen) 17,-
Applicator pad voor polish with carnauba 3,49 (round applicator)


bij voorbaat dank,
(onder de 100E is het al n iets vriendelijker bedrag)


en hoef ik toch niet meer mn 75 te mishandelen]d~^
 
Jeroen S zei:
Dibbuz,

Zou je voor deze 3 even de link erbij willen zetten? dan weet ik zeker welke je bedoeld:

Doek voor klei 9,-
Polish with carnauba (alles in 1 product, cleanen, voeden en waxen) 17,-
Applicator pad voor polish with carnauba 3,49 (round applicator)


bij voorbaat dank,
(onder de 100E is het al n iets vriendelijker bedrag)


en hoef ik toch niet meer mn 75 te mishandelen]d~^
Doek voor klei 9,-

Polish with carnauba (alles in 1 product, cleanen, voeden en waxen) 17,-

Applicator pad voor polish with carnauba 3,49 (round applicator)

Alstu
Wellicht is een wat stevigere pad handiger voor deze polish+wax (een witte bijvoorbeeld) maar dat laat ik aan de experts over die ervaring hebben met deze middelen ;)
 
Toppie bedankt! De Polish with carnauba hoef je niet echt stevig in te werken hoor, de round pad kan dat ook. Omdat deze van massief schuim is gaat dat prima.
 
Mijn dank heren,

Heb een eenmanszaakje en m'n debiteuren hebben niet écht haast met betalen}:)w
Maar ik ga eind vd week/begin volgende week mn auto ophalen bij de spuiter..Dan even informeren hoelang ik niet mag wassen, kleien en poetsen e.d.
Als ik dat weet en t financiele plaatje zit mee kan ik tegen die tijd het pakketje bestellen dat dibbuz voorstelde.. dit zie ik wel zitten!
 
Iedereen is klein begonnen, bereid je al wel vast voor dat je steeds dingen ziet of leest waarvan je denkt, hey maar dat is handig, dat moet ik ook hebben.
 
Zo is het ook gegaan bij mij. 8 maanden geleden standaard begonnen met de spons te vervangen door een washandschoen. meteen samen het 2 emmer systeem gehanteerd. En wat begin poetsmiddelen gekocht bij onze lokale automaterialen zaak Heuts. Mequiars NXT shampoo samen met de NXT Techwax 2.0 en een watermagneet.

En ik weet nu al wat ik allemaal nog nodig heb om het beter te gaan uitvoeren. Alles gaat in stappen. :cool:
 
Kon het toch niet laten en heb vorige week dat setje wat dibbuz voorstelde besteld,
Vandaag binnengekregen en er zat nog een potje cyberclean interieur flubber extra bij:ja lijkt me best handig voor moeilijke plekje sin het interieur,^^

Poetsspullen zijn iig binnen, nu nog auto terugkrijgen en wachten tot de lak 100% uitgehard is.


Is het trouwens nodig om je auto na het wassen, dus vóór het kleien af te drogen? of mag je auto tijdens het kleien gewoon nat zijn?

En de waffle weave drying towel van poorboys, moet je die voor het gebruik nat maken en dan uitwringen? of moet je deze juist helemaal droog gebruiken?
 
Jeroen S zei:
Kon het toch niet laten en heb vorige week dat setje wat dibbuz voorstelde besteld

Tja, gebeurt wel vaker: je denkt nog effe te wachten met een bestelling, maar uiteindelijk doe je 'm toch...

Voor het kleien hoeft de auto niet helemaal droog te zijn (met de klei vloeistof maak je 'm toch weer nat), maar ik kan me voorstellen dat je watervlekjes wilt voorkomen door opdrogen. Klei je ook wel weer weg trouwens.
 
Jeroen S zei:
En de waffle weave drying towel van poorboys, moet je die voor het gebruik nat maken en dan uitwringen? of moet je deze juist helemaal droog gebruiken?

Droog gebruiken, en na gebruik uitwassen zonder wasverzachter :)^
 
Net was Lexusfreak zegt: niet van te voren nat maken, Nat wordt ie toch wel van het water zelf.

Op zich zou je voor het kleien de auto niet droog hoeven maken. Alleen als je nauwelijks bescherming op je lak hebt, zou ik de clay lube niet in verdunde vorm gebruiken. De Bilt Hamber clay kan echter met alleen water als glijmiddel toe (zeggen ze zelf). Na het goed afspoelen (dus een goede straal langs de delen) is mijn auto doorgaans echter al bijna geheel droog en valt er weinig meer af te drogen. Als je dat zelf ook hebt en je wilt gaan kleien, zou ik de rest van de auto niet meer droog maken.
 
Oké, duidelijk... (Y)

En als je de klei op je ramen gebruikt? gaan de ruitenwissers dan ook soepeler over je raam heen?
 
Je kan de ramen idd ook kleien. Ik heb de voorruit ook wel eens gedaan en daarna verder schoongemaakt met NXT Glass Cleaner. Het helpt wel!
 
Toch nog ff een vraagje,

De Poorboys World Polish with 100% Carnauba wax. Is dit nou een cleaner een polish en een wax in een? dit is een beetje vaag beschreven?
Toch eigenlijk raar want met een cleaner en/of polish haal je je wax laag toch weg? dus ik zou geen meerdere lagen kunnen aanbrengen met dit product?

Ik ben wel erg benieuwd naar de werking hiervan, icm het kleien. kan haast niet wachten! volgens de spuiter was het geen probleem en kon ik al poetsen na 2 dagen! dit durf ik alleen nog niet aan en wacht voorlopig nog even met kleien! (autootje wel héél strak geworden weer):heart_eyes:

Moet de Polish with 100% Carnauba wax trouwens "curen" ?