• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoeveel MF doeken heeft men nodig om je car te cleanen

Toen ik de Supreme Shine's van Meg nog had had ik ook zeker 2 doeken per stap nodig. Maar de DMMT is groot genoeg voor 1 stap van een wagen mooi uit te wrijven... Volgens mij heeft hij bijna de oppervlakte van 2 Meg-doeken.

Je ziet ,vanaf dat ik er ooit 1 kado kreeg ben ik enthousiast voor de DMMT. Maar beter teveel doeken dan teveel waxen, daar ben ik het mee eens.:grinning:
 
Hallo, mensen

Wie weet nou eens een GOEDE microvezeldoek voor vervanging van de Meguiars MF´s deze vind ik namelijk best duur. Ik heb reeds een Poorboys World - Deluxe Mega-Mega Towel - Groen - 40x68cm in bestelling staan, en wacht ook even met bestellen tot Januari. Krijg ik vast 1 cadeau:party:
 
Ik gebruik alleen nog maar de Dodo Juice Fantastic Fur.

Ultrazacht :heart_eyes:

Enig nadeel vind ik persoonlijk is dat een nieuwe doek zich 'ingraaft' in de waxlaag bij het afnemen ervan, vooral als deze een beetje (te) dik is aangebracht.

De doek is eigenlijk té zacht. Hij blijft 'hangen' als het ware.
Na een paar keer wassen wordt het minder.

:ja
 
Iemand al de DMMT en de Fantastic Fur vergeleken? Hoor alleen maar positieve berichten van beiden...:party:
 
Ikke vergeleken, beide voor een ander doel de toppers....

Dmmt en de Dmt (beide gelijk alleen maatverschil) zijn in mijn ogen uitermate geschikt voor clayen, polijsten sealant en glaze

de Fantasic fur :heart_eyes: :heart_eyes: voor waxen en detailer spray (alhoewel ik daarvoor ook de
Carrand Microfiber MAX Soft Touch Detailing Towel heel erg graag gebruik )
 
Dus jij gebruikt de zachte kant van de DMMT als ik het goed lees niet eens... ;)

Toch maar eens de Fantastic Fur eens bestellen....:)
 
McShine zei:
Dus jij gebruikt de zachte kant van de DMMT als ik het goed lees niet eens... ;)


Oh jawel hoor, ik "poets"eerst met de korte zijde, en nog eens na met de lange zijde.......dit vind ik de prettigste wijze van werken...;)
 
:)^

Korte zijde inderdaad gebruiken om wax / polijstresten te verwijderen, dan draaien en de kant met lange vezels gebruiken om tot hoogglans te poetsen!
 
Is meer persoonlijke voorkeur vind ik, gebruik zelf eerst de lange kant om het gros op te nemen en dan de korte kan om na te vegen.
 
Eens met Dennis, als je polijst-residu afneemt met de korte kant, verzadigd de doek vrij vlot, en ben je na een paar vegen alleen nog maar aan het verplaatsten ipv. product afnemen.

Uiteraard voor iedereen heel persoonlijk, ik heb beide geprobeerd, maar vind dit het makkelijkst werken.

Dodo Fantastic Fur gebruik ik voor wax, sealant en glaze.

Voor polijsten etc. gebruik ik de Poorboys mega plush of de gele Meg's
 
Ik gebruik deze combinatie, iedere doek zijn specifiek gebruik:
2uijh2q.jpg

Van L naar R.
- Orange babies droogdoek
- Poorboys DMT voor uitpoetsen van polishes/glaze/sealant
- CG buffing towel voor uitpoetsen van waxen, omdat deze zo dik en superzacht is
- Carrand MAX towel voor aanbrengen en afnemen van detailing sprays
- Blauwe laser doek gebruik ik voor glaswerk
- Meguiar's supreme shine doeken voor velgen en motorruimte

Van iedere doek heb ik een paar stuks klaarliggen voor gebruik.
Voor vuilere werkjes gebruik ik gewone goedkope MF doeken uit action bv, kosten amper 1.5€ voor 3 doekjes dus als ze te vuil worden werp ik ze gewoon weg.
 
Wie zei dat ook alweer:er is geen betere raad,dan voorraad:D
Meestal gebruik ik 1 doek per stap zegmaar.Maar als je veel moet kleien,of grote auto heb,per ongeluk iets teveel opgebracht,kan je wel hebben dat je doek verzadigd is.

Dan wrijf je niks uit,maar breng je het alleen maar terug en dat is zonde van je tijd ;)
En voor de wax zeker de Dodo Juice Fantastic Fur:heart_eyes: