• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoeveel tijd tussen aanbrengen Dodo hard & Softwax?

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Zoals de titel vermeld, Als ik een Zachte Dodo wax over een harde heen wil zetten, moet ik dan ook een bepaalde tijd aanhouden om de harde uit te laten "ademen", alvorens de zachte er overheen te zetten?
 
Dodo houdt 1 tot 24 uur aan, afhankelijk van de temperatuur en vochtigheidsgraad. Ik denk dat een paar uur voldoende kan zijn om de laag goed uit te laten harden.
 
Tim zei:
Ik denk dat een paar uur voldoende kan zijn om de laag goed uit te laten harden.

Uiteraard ga ik hier niet in discussie met Tim, maar een klein adviesje erbij kan nooit kwaad.

Mocht het je eigen auto zijn, dan heb je in principe alle tijd van de wereld. Wat ik mezelf heb 'aangeleerd' is 1 laagje opzetten. Vervolgens gewoon een hele week wachten. Auto netjes wassen, goed nawerken met een detailer, controleren op eventuele 'oneffenheden' en dan je volgende laagje er op.

Zeker als het dus gaat om je eigen auto:
- je werkt daardoor veel nauwkeuriger
- opgezette laag kan volledig uitharden ( zeker met dit weer niet overbodig )
- tweede keer kun je nog eens goed controleren of er geen spetters e.d. zitten
- zo heb je elk weekend iets leuks te doen in een overzichtelijke tijd
- je kunt twee keer genieten van 'vies' naar 'mooi'....

Greetz Leonneke
 
Een week is lang hoor, en die laag heeft dan teveel aan invloeden van buitenaf te verwerken gehad.

OP mijn bolide zit Collinite 915. de voorbereidingen en de eerste laag heb ik een maand geleden gedaan. Vandaag was het weer eens aardig weer en heb ik de wagen gewassen met Born to be mild.
Bij het afspuiten na het wassen bleek al gauw dat de 915 niks te lijden had gehad want het water gleed er vanaf als van de rug van een eend. Ik heb zelfs nog regen gesimuleerd door recht omhoog te spuiten. Dit werd beloond met strakke Collinite beading.
Vanmiddag heb ik weer een mooie verse 2e laag 915 aangebracht. Hiermee moet ik de komende winter wel kunnen doorkomen. Het plan is half januari de zaak bij te werken met de 845.

Ik ben het met Tim eens dat he het beste meteen kan doorgaan met aanbrengen de 2 lagen maar helaas is het soms niet anders in verband met weersomstandigheden tijd enz enz.
 
Ik heb ongeveer een uurtje gewacht, het was toch lekker warm binnen.
Maar ik ben wel tevreden over het resultaat, de Diamond white is iets lastiger aan te brengen als de Rainforrest...maar dat zal het verschil wel zijn tussen een harde en zachte wax:D

Daarna even met wat water gespeeld, heel mooi! Alleen vergeten een foto te maken:schaam
Zal ik morgen even doen!