• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoeveelheid klei

kala

Detailing rookie
18 okt 2008
44
0
hallo , ik heb een saab 9-3 sedan, ik wil hem gaan kleien, maar ik kan nergens vinden hoeveel klei ik daar voor nodig heb om hem volledig te kleien en wat ik dus moet aanschaffen in hoeveelheid, graag wilde ik weten hoeveel en welke.

met vriendelijke groet,

Kala
 
Hallo Kala,

Welkom op ons forum!

Normaal gesproken heb je aan 50 gram voldoende. Bij de Meguiar's kleikitjes zit 100 gram (al staat er 50 gram in de specificaties). Dus dat is al ruim voldoende.

De Poorboy's klei is 200 gram en daarmee kom je de komende jaren wel mee vooruit.
 
de klei van Meguairs in zo'n kitje (klei, quickdetailer) kan je gerust in 3 stukken knippen. Per stuk deed ik een complete VW passat station (huidig model) dus een Saab moet zeker lukken (mits de vervuiling niet al te erg is).
 
beste tim/tinus,

bedankt voor de snelle en duidelijke antwoorden!

ik zal ze via carclean zo'n klei setje aanschaffen!

mvg,

kala

*edit dus als ik heb goed begrijp staat er bij de Meguiars Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
50 gram inhoud, maar is dit 100 gram?
 
dat klopt; heb ook nooit begrepen waarom er 50 gram wordt vermeld terwijl het 100 gram is.
 
Ik heb de klei besteld, en ik wil morgen beginnen met kleien. ik heb dus 100 gram klei, en ik vroeg me af hoeveel klei ik nodig heb om een audi A4 volledig te kleien etc, en hoedik mijn stuk klei moet zijn als ik begin.?

alvast bedankt!

mvg,

Kala
 
Dikte is gewoon de dikte van de 'reep' klei.

Knip/scheur hem in 3 stukken ,pak 1 stuk kneed hem wat in (spuit wat QD op de klei) ,spray je paneel in en beginnen.
Gewoon zorgen dat je de vorm van een pannekoekje krijgt die fijn in je hand past.
Regelmatig opnieuw kneden zodat je steeds een proper oppervlak van de klei ziet.
Als het niet meer proper te kneden is ,dan pak je een nieuw stuk.
 
oke bedankt voor de snelle reacties!!!

en hoe weet ik wanneer ik moet knede c.q moet ophouden met het vlak te kleien? dus als er hoeveel rotzooi op zit?

ik zie vaak heel erg vuile klei, maar dan denk ik van dat moet dan toch schuren over de lak?

groetjes kala
 
Je ziet het van zelf als hij vuil worden even kneden.
Tim 10 auto's zeg je met 1 klei stuk. Bedoel je die van 100 gram van Meguiars of die van Carclean van 210 gram?
 
kala zei:
ik zie vaak heel erg vuile klei, maar dan denk ik van dat moet dan toch schuren over de lak?

Je kan je klei zo vaak kneden als je zelf wil he. Zelf laat ik men klei ook liefst niet te vuil worden. Volgens mij ga je het direct doorhebben als je eenmaal bezig bent. Het is echt een hele simpele handeling.
 
Inderdaad, je voelt precies wanneer de lak schoon is, dan glijdt de klei veel makkelijker over de lak, als toen die nog vuil was...

Tip: pannekoekje kneden van de klei, en als de klei vuil is dan dubbelvouwen en weer een nieuw plannekoekje van maken.
Maar NIET het vuile pannekloekje simpelweg omdraaien en de andere (schone) kant gebruiken, want wordt het weer een heel kneedkarwei om een schoon pannekeokje te krijgen


(ik krijg een beetje de pokken van dat pannedingus... :D )



meuh