• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoeveelheid water voor shampoo

John74

Detailing addict
28 apr 2009
536
65
50
Ik heb namelijk een gridguard emmer gekocht , maar ik gebruik 15 liter water om fatsoenlijk te kunnen soppen.
Het water nivo lijkt me dan te laag als je 10 liter water neemt ivm de gridguard ( opdwarrellen van zand).
Hoe gaan jullie hiermee om ?:-/

Vrij simpel, door de verhouding aan te passen naar 15 liter in jouw geval.

Neem bijvoorbeeld nou de Dodo "BTBM" shampoo, op 15 liter verhouding zou je dan dus 21 ml shampoo nodig hebben, Meguiar's Shampoo Plus in dit geval 116 ml en de Mothers shampoo dus 75 ml ;)

Ja oke maar hoeveel water gebruik je (jullie) in zo'n emmer 10 of 15 liter ( ivm onodig veel shampoo te gebruiken).
Immers is Dodo niet de goedkoopste:lol

Idem..ik heb ook die emmers en doe er ook 15 ltr water in.
met 40 ml. Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash

+1
Al sta ik nu niet meer te mieren met een gietertje om exact 15 liter water te tappen, heb dat 1 keer gedaan en heb nu aan de buitenkant van de emmer een markering gezet wat exact 15 liter water is ;)

Kijk ik ben geholpen.:cool Zoals ik wel eens op de forum las , gebruikte sommige 10 liter water.
Dus ik dacht van , is dat niet te weinig water voor in een gridguard emmer. Dan heb ik het toch al die tijd goed gedaan met 15 ltr.:-)^

Havanna zei:
+1
Al sta ik nu niet meer te mieren met een gietertje om exact 15 liter water te tappen, heb dat 1 keer gedaan en heb nu aan de buitenkant van de emmer een markering gezet wat exact 15 liter water is ;)

+1, en een plastick bekertje 1x 40 ml. afgemeten, stiftstreepje d'r op en klaar is hmm klara:lol

Ja precies dat had ik ook al zo gedaan. Tja je gaat op den duur twijfelen. Gebruik ik niet teveel onodig shampoo.
bedankt mannen.:-)^

Havanna zei:
Vrij simpel, door de verhouding aan te passen naar 15 liter in jouw geval.

Neem bijvoorbeeld nou de Dodo "BTBM" shampoo, op 15 liter verhouding zou je dan dus 21 ml shampoo nodig hebben, Meguiar's Shampoo Plus in dit geval 116 ml en de Mothers shampoo dus 75 ml ;)

Ik vul de emmer ook altijd af met ca. 15 liter.. maar bij mij gaat er toch echt ca. 29ml aan BTBM shampoo in! ... hmmm dan zit er dus een bug in dat aanleng verhoudingen programmaatje!

De mengverhouding is 1: 714 volgens de website

dus:

15.000ml water/ 714 = 21,008403 ml shampoo! klopt dus met wat de site opgeeft bij deze shampoo

1l =1000 ml dus 15l = 15.000 ml

29ml * 714 = 20.7 l

B.K. zei:
Dat is veel te veel Peter ,ik gebruik 15 ml op 15 l ,is ruim voldoende.

Als het water naar verhouding zachter is (minder kalk bevat) dan zou het best kunnen dat minder shampoo ook
een goed resultaat geeft natuurlijk

Ja ik zie het nu ook allemaal ... GRRRRR fijn dat rekenprogramma..... :-s Vooral zonde van mijn BTBM.... en aangebrachte wax lagen...

Maar goed vanaf nu maar met 15 - 20 ml aan de slag!