• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hogedruk reiniger

psycho-realm

Detailing addict
21 mei 2017
42
50
Beste detailers,

Wat is het nut nou eigenlijk van een hogedruk reiniger? Ik zie in de meeste filmpjes het gebruik van foam. Deze foam sprays kun je toch gewoon gebruiken met een tuinslang?

Met een hogedruk spuit je vanzelfsprekend niet te kort op je lak. Maar toch vraag ik me af of je over algemeen betere pre-wash resultaten haalt dan met de tuinslang.

Overbodig of een must?

Tips over de aankoop zijn ook welkom!

Ps bij verschillende bouwzaken is dit weekend 20 a 25% korting op o.a. Kärcher of Nilsfisk.
 
Ga zeker voor een Nilfisk ivm betere pomphuizen.
Zelf heb ik een C120 (120 bar) hogedruk reiniger van bovenstaande merk. Bevalt me goed. De foam lans die bij dit pakket zit is waardeloos, net zoals bij elk ander merk hogedruk reiniger. Hier komt geen mooie foam uit. Koop een foam lance bij carclean, deze doen het perfect. Hier is veel over te vinden. Google er maar eens op.

Er gaan veel mensen hier een Kranzle hogedruk reiniger aanraden. Deze zijn kwalitatief weer beter al betaal je daar veel meer voor. Vraag goed bij je eigen af of je dat nou echt nodig hebt. Naar mijn mening zijn deze hogedrukreinigers niet nodig als men elke week één keer de auto wast.

Verder is het een goed idee om een goede slang te nemen. Rubber blijft ook in de winter soepel en is beter dan zo'n goedkope plastic slang die telkens blijft krullen. Neem ook een slang die lang genoeg is. Ik heb nu dacht ik 6 meter, dit is aan de korte kant. 8 meter zou beter volstaan.
 
Ga zeker voor een Nilfisk ivm betere pomphuizen.
Zelf heb ik een C120 (120 bar) hogedruk reiniger van bovenstaande merk. Bevalt me goed. De foam lans die bij dit pakket zit is waardeloos, net zoals bij elk ander merk hogedruk reiniger. Hier komt geen mooie foam uit. Koop een foam lance bij carclean, deze doen het perfect. Hier is veel over te vinden. Google er maar eens op.

Er gaan veel mensen hier een Kranzle hogedruk reiniger aanraden. Deze zijn kwalitatief weer beter al betaal je daar veel meer voor. Vraag goed bij je eigen af of je dat nou echt nodig hebt. Naar mijn mening zijn deze hogedrukreinigers niet nodig als men elke week één keer de auto wast.

Bedankt voor je reactie. Idd ik had ook al
Gelezen over de betere pomp huizen.

Bij Niksfik modellen zit 5 jaar garantie. Zit wel goed denk ik. En idd ik ben een hobbyist:) belachelijk om dan een pro range device te kopen voor die 1x per week.

Is er nog een voordeel ten opzichte van een foam spray op de hogedruk ten opzichte van een normale tuinslang?
 
Ga zeker voor een Nilfisk ivm betere pomphuizen.
Zelf heb ik een C120 (120 bar) hogedruk reiniger van bovenstaande merk. Bevalt me goed. De foam lans die bij dit pakket zit is waardeloos, net zoals bij elk ander merk hogedruk reiniger. Hier komt geen mooie foam uit. Koop een foam lance bij carclean, deze doen het perfect. Hier is veel over te vinden. Google er maar eens op.

Er gaan veel mensen hier een Kranzle hogedruk reiniger aanraden. Deze zijn kwalitatief weer beter al betaal je daar veel meer voor. Vraag goed bij je eigen af of je dat nou echt nodig hebt. Naar mijn mening zijn deze hogedrukreinigers niet nodig als men elke week één keer de auto wast.

Verder is het een goed idee om een goede slang te nemen. Rubber blijft ook in de winter soepel en is beter dan zo'n goedkope plastic slang die telkens blijft krullen. Neem ook een slang die lang genoeg is. Ik heb nu dacht ik 6 meter, dit is aan de korte kant. 8 meter zou beter volstaan.

Zijn de slangen wat standaard geleverd worden bij Nilfisk van plastic of rubber?
 
Met een tuinslang kan je niet foamen zoals je dat met een HD of degelijke drukpomp kan doen. Je moet de druk hebben die ze leveren. (HD is natuurlijk beter als een drukpomp)

Ook wil je middels deze druk natuurlijk vervuiling van je lak spuiten, vóór of na prewash/foamen, omdat deze producten niet alles tot op de lak kunnen losweken.
Er is ook verschil tussen foamen (foam middels lans op HD, veelal pH-neutraal) en prewash (veelal minder verdund en sterker, vaak minder veilig).

Nilfisk heeft oo de iets duurdere modellen vaak een slanghaspel zitten. Ik neem aan dat deze een staalinleg hebben en dus niet krullen. Mijn Nilfisk C120 heeft ook een irritante krullende slang.


Greeets
 
  • Leuk
Reactions: psycho-realm
Ik denk niet dat het effect van de prewash per se beter is. Natuurlijk krijg je dikker schuim als je een foam met een foamlans en HD gebruikt, maar ik vraag me af of dat echt wat doet voor de reinigende werking.

Een HD is wel een must om na de prewash zoveel mogelijk vuil van je auto te spuiten zonder iets aan te raken. Ik zou zonder HD geen auto meer wassen.
 
  • Leuk
Reactions: psycho-realm
Ik kan ook de rubber slang met staalinleg aanbevelen, ik heb er een van 8 meter bij mijn nilfisk zitten. Ik heb de Nilfisk E150.
In combinatie met een Monello foamlans krijg ik mooi schuim met Monello artico foam.
Pre-wash breng ik aan met een pompje los.
 
De Nilfisk C110.4 in combinatie met de Monello Foam lance geeft zo als heir boven ook geschreven staat perfect schuim. Nilfisk zij een van de beste (betaalbare) hogedrukreinigers. De meeste onderdelen zijn staal/aluminium gemaakt. waardoor kan kans op gebreken klein blijft. kortom klein maar fijn apparaat!!
 
  • Leuk
Reactions: psycho-realm
Alleen zo stom dat ze die "slechte" slangen leveren. Maja van de andere kant begrijpelijk, er moet ergens op bespaard worden als ze die instap modellen leveren.
Ik lees ook dat de goedkopere modellen soms een wat korte lans hebben.
 
Naja, het zijn geen slechte slangen, de met staalinleg zijn gewoon beter en dus duurder. :) Ook tuinslangen krullen als een malle, tenzij je de duurdere hebt. Zelfde verhaal. :)
 
Ik heb een Nilfisk gekocht. Moet zeggen dat ik het reuze mee vind vallen wat betreft het krullen van de slang. Tuurlijk als ik het echt elke dag professioneel gebruikte zou wat anders zijn.
Wel is 7 meter standaard echt te kort!! Gelukkig heb ik een verlenging van 6m gratis wat ik nog nagestuurd krijg.
 
Ik heb me recent een Kärcher K4 aangeschaft... een model ZONDER haspel en met een snelkoppeling naar het handstuk toe. Heel erg praktisch en ook weinig last van een krullende slang. Ga me later enkel een langere slang aanschaffen aangezien 6 meter wel aan de korte kant is...