• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hogedrukreiniger goed of niet

Zeker, wel spannend. Tis even zuinig doen. Vorig jaar ook een huis gekocht en compleet nwe inrichting dus spaarcentjes waren wel zo'n beetje weg. Wil ook niet ervoor lenen, als ik het niet kan sparen dan kan ik het niet betalen denk ik altijd maar.
 
Nee, gelijk heb je... zo denk ik er ook over. Ik koop iets alleen als ik het geld ervoor heb, ik ga niet lenen... Ten eerste betaal je dan dubbelop en ten tweede voelt het gewoon niet goed. ;)
 
Een paar weken geleden een Bosch Aquatak 1200 plus gekocht, hier zat ook een flexi jet lans bij (voor om een hoekje te spuiten, erg gemaakkelijk bij de wielkasten). Hiervoor had ik, zoals velen, een Karcher maar na 2 jaar ging de pomp kapot. Buiten garantie en erg duur om te vervangen, ik ben er toen achter gekomen dat dit vaker bij Karcher voorkomt omdat de pomp van kunststof (Plastic) is. Daarom maar gekozen voor de Bosch omdat deze een metalen pomp heeft.

Gr. Bas
 
Ik probeer er nog steeds achter te komen welke Karchers nu die plastic pomp hebben en welke de stalen. Ik heb echt geen idee. We hebben nu hier de 5.85 en volgens mij is dat metaal. :weetniet
 
tot de 4 serie hebben ze een n-cor pomp van polyamide, de 5 en 6 serie hebben een aluminium pomp en daarna gebruiken ze bronzen pompen
 
Tim zei:
Ik probeer er nog steeds achter te komen welke Karchers nu die plastic pomp hebben en welke de stalen. Ik heb echt geen idee. We hebben nu hier de 5.85 en volgens mij is dat metaal. :weetniet

Kan dat niet wat te maken hebben met het land van herkomst? Ik kon destijds kiezen uit twee min of meer gelijke types, en zag bij nadere inspectie dat er één uit Duitsland kwam en de ander uit Italië. Heb toen zelf de Duitse genomen...
 
Als je de hogedruk niet knal tegen je lak aanzet dan kan het geen kwaad. Als je het helemaal safe wil houden, dan spuit je onder een hoek van ongeveer 45°.