• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hogedrukreiniger goed of niet

ladybug

Detailing rookie
16 mei 2008
438
0
Ik had een discussie over het gebruik van een hogedrukreiniger. Daarmee spuit ik de auto af voor en na wassen.
Maar stelde die persoon, als je lakschade hebt (butsje ofzo), dan spuit je gemakkelijker de lak eraf.
Heeft diegene een punt of is dat overdreven? Of weegt het gemak van de hogedrukreiniger wel op tegen die kleine kans op meer schade?
 
Als je je aan de voorschriften van de hogedrukspuit (40cm afstand houden) moet het volgendsmij geen probleem zijn.
 
Heb wel eens auto's gezien waarvan de blanke laklaag los liet. Daarmee moet je inderdaad oppassen. Verder kan 't echt geen kwaad hoor. Als je je inderdaad maar aan de afstand houdt.

Gr. Rudi
 
Inderdaad de HD niet dicht op je lak houden, ik zou zelfs gaan voor 60cm, maar dat geldt voor de lak e.d. voor wielkasten e.d. is het geen probleem. Je kan best wel wat schade aanrichten met een HD, spuit je de lak er niet af bij kleine schades dan spuit je wel water er onder met alle gevolgen van dien. We hebben het wel over minimaal 100 bar druk.... das niet niks en niet te vergelijken met regen.
 
Ik hou wel goed afstand, except de velgen inderdaad. Bar regelen kan niet op die standaard Kärcher die ik gebruik.
 
Dat kan ik gelukkig wel lekker aan handvat erg makkelijk.

110w5eo.jpg
 
Het kan inderdaad geen kwaad, maar extra opletten bij lakschade en hoekjes. Het kan inderdaad dat je lak daardoor een opsodemieter krijgt.

En NOOIT de vuilfrees gebruiken die bij sommige HD's wordt geleverd.

Ik heb trouwens als test het topic verplaatst, maar nu staat in de oude groep 'Verplaatst' en in de nieuwe groep doet de counter het weer niet. Woops... Even nakijken nog :)
 
Ik heb er ook zo vuilfrees voor werkt heel goed op tegels. Zelf met 40 bar met de vuilfrees spuit je takje van boom of zo nog door midden dus idd maar niet op de auto. Op verzoek wil ik het wel je R8 proberen hoor Tim;)
 
Tim zei:
Het kan inderdaad geen kwaad, maar extra opletten bij lakschade en hoekjes. Het kan inderdaad dat je lak daardoor een opsodemieter krijgt.

En NOOIT de vuilfrees gebruiken die bij sommige HD's wordt geleverd.

Ik heb trouwens als test het topic verplaatst, maar nu staat in de oude groep 'Verplaatst' en in de nieuwe groep doet de counter het weer niet. Woops... Even nakijken nog :)

Ohja wat me te binnen schoot.
Pas ook op met je rubbers.
Als deze iets aan de slechte kan zijn zit er zo een gat in :(
 
Patrick zei:
Ik heb er ook zo vuilfrees voor werkt heel goed op tegels. Zelf met 40 bar met de vuilfrees spuit je takje van boom of zo nog door midden dus idd maar niet op de auto. Op verzoek wil ik het wel je R8 proberen hoor Tim;)
Ik ga die doos nog maar eens even doorspitten van dat ding. Handig voor het onkruid tussen de tuintegels! Bedankt voor de tip!

@Tim: Zal er mee oppassen en bedankt voor het verplaatsen. Ik zie er trouwens met de minuut meer smileys bijkomen :D

Rubber in je gat, hmmm....
 
Ik gebruik zelf de Variolans, die is niet zo krachtig, uiteraard niet met een paar cm op de lak gaan zitten to be safe.
De vuilfrees is uiteraard een no-go. Ik zeg altijd, neem een hogedruk met Variolans (geen idee hoe zo'n ding heet als het geen Karcher is). Vooral voor de wielkuipen erg makkelijk, in de UK hebben ze een speciaal opzetstuk voor wielkasten:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Ik had een beetje vuil op mijn schoen even wegspuiten met de hd 135 bar doet echt zeer, kan je nagaan als je een zandkorrel over je lak heen blaast. Mijn idee is gewoon zacht natspuiten foamlans erover heen laten intrekken en dan op zo laag mogelijke druk afspuiten al het vuil wat er nu nog blijft zitten kan je veilig met de washsnit schoonmaken omdat het ingekapselt is.
 
Gebruik ook altijd de Kärcher, geen probleem hoor... Heb er ook zo'n instelbare lans op, daar kun je het goed mee regelen (zijn ook lost te koop meen ik). Ik doe de auto wel éérst even met schuim, met de Autobrite HD Foam Kit, dat werkt ideaal én veiliger voor de lak.

Zo'n gebogen adapter lijkt me trouwens ook wel handig... Is zoiets in NL niet te koop?
 
Ik ben even genokt met shoppen, anders blijft er niks over voor het te poetsen doel: De Z3 die ik wil kopen.