• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoi hoi....

tonneke

Detailing addict
5 feb 2017
34
50
62
Sinds ik een nieuwe tweedehandse Ford Fiesta uit 2013 heb gekocht, ben ik ook gaan 'detailen' oftewel poetsen. nu valt dat in de wintermaanden nog niet mee met die klote kou....
Heb reeds twee keer mijn wagen gepoetst, de eerste keer was de meest complete,
eerst kleien, toen een Meguiars paintcleaner erover, daarna U|ltimate polish (ook van Meguiars) en tot slot de light Wax (heb een witte auto)tevens ook van Meguiars. Ik weet niet of dit allemaal het beste spul is, maar daarvoor ben ik nu op het forum.
Heb nu alles met de hand gedaan, maar kijk regelmatig mn vrouwtje lief aan om voor een dual poetsmachine te gaan.
Kan iemand mij vertellen of de Ford een harde of juist een zachte lak heeft?

Groetjes Ton

Bijlagen

• WP_20161104_14_36_41_Pro.webp
    WP_20161104_14_36_41_Pro.webp
    115,2 KB · Weergaven: 85
Laatst bewerkt:
Welkom Ton!

Leuke intro. Fijn dat je zelf al wat hebt gelezen en gedaan!
Zelf heb ik geen ervaring met de light wax. Wellicht kun je na een tijden een review plaatsen in de webshop?
Er zijn waxen genoeg. Leuke instappers zijn de waxen van Collinite!
Ford heeft na mijn weten een medium lak. Je komt hier het makkelijkst achter met een testspot tijdens het polijsten.
Je begint met een lichte combo. En je schaalt steeds verder op naar wat grover tot je het gewenste resultaat hebt.

• Leuk
Reacties: tonneke
Welkom op het forum Ton en veel lees plezier alvast.

Het beste bestaat niet. Het is net wat je voorkeur heeft. Zoveel waxen, zoveel wensen voor alle mensen.

Onze C-Max heeft zoals @RoyR aangeeft een medium lak. Echter is ook niet elke Ford hetzelfde. Delen kunnen bv zijn overgespoten en dus is de lak bv harder of zachter (vaak zachter). Een testspot wijst dat vaak wel uit.

Owja, morgen een goed cadeau doen aan de vrouw en daarna vertellen dat je bv een DAP hebt gekocht

• Leuk
Reacties: tonneke en RoyR
Welkom op het forum Ton en veel lees plezier alvast.

Het beste bestaat niet. Het is net wat je voorkeur heeft. Zoveel waxen, zoveel wensen voor alle mensen.

Onze C-Max heeft zoals @RoyR aangeeft een medium lak. Echter is ook niet elke Ford hetzelfde. Delen kunnen bv zijn overgespoten en dus is de lak bv harder of zachter (vaak zachter). Een testspot wijst dat vaak wel uit.
Heb zelf 2 jaar geleden ook een Focus C Max gedaan. Was goed te doen!

• Leuk
Welkom bij de club! Ben zelf ook ooit begonnen met Meguiars, zeker niet slecht!
Als je daarna gaat experimenteren met andere merken leer je vanzelf welke het beste bij je past :)

• Leuk
Welkom veel lees en poetsplezier.
En polijsten is een kwestie van testspot elke lak kan verschillend zijn.
Kan zelf variëren als ze van hetzelfde merk zijn.

• Leuk