Hoi,
Afgelopen weekend hebben ik en een vriend een zwarte Honda civic gedetailed.
Nu weet ik dat de lak erg zacht is, hierdoor zat de auto ook vol me krassen en swirls.
Na onderstaand stappenplan uitgevoert te hebben, kwamen we er na het wassen achter dat er flink wat hologrammen over de gehele auto zaten.
Nu waren wij zelf al van mening dat het waarschijnlijk door de groene pad in samenwerking met prof polish komt.
Klopt het dat dit bij zachte lakken in samenwerking met een finish pad moet en op een lagere stand?
Zoja welke stand ongeveer?
Wij willen dit natuurlijk oplossen komend weekend, zou enkel de laatste stap polijsten overgedaan moeten worden?
De wool pad is helaas ook gestorven, deze zijn niet leverbaar staat op de site, iemand tips voor een vervanger?
Overige op en aanmerkingen zijn altijd welkom.
Bedankt alvast
Ons stappenplan was als volgt:
- Wassen met super slick & suds
- Kleien met carpro clay, medium en fine
Polijsten (dap900), alles vanaf stand 2 naar 5
- Monello paarse wool pad + inizio
- Monello orange + mezzo
- Monello green + PB prof polish
- Tussendoor schoonmaken met monello doeken en spray en wipe van PB
- Nalopen met eraser
- In de wax gezet collinite 476S
Afgelopen weekend hebben ik en een vriend een zwarte Honda civic gedetailed.
Nu weet ik dat de lak erg zacht is, hierdoor zat de auto ook vol me krassen en swirls.
Na onderstaand stappenplan uitgevoert te hebben, kwamen we er na het wassen achter dat er flink wat hologrammen over de gehele auto zaten.
Nu waren wij zelf al van mening dat het waarschijnlijk door de groene pad in samenwerking met prof polish komt.
Klopt het dat dit bij zachte lakken in samenwerking met een finish pad moet en op een lagere stand?
Zoja welke stand ongeveer?
Wij willen dit natuurlijk oplossen komend weekend, zou enkel de laatste stap polijsten overgedaan moeten worden?
De wool pad is helaas ook gestorven, deze zijn niet leverbaar staat op de site, iemand tips voor een vervanger?
Overige op en aanmerkingen zijn altijd welkom.
Bedankt alvast
Ons stappenplan was als volgt:
- Kleien met carpro clay, medium en fine
Polijsten (dap900), alles vanaf stand 2 naar 5
- Monello paarse wool pad + inizio
- Monello orange + mezzo
- Monello green + PB prof polish
- Tussendoor schoonmaken met monello doeken en spray en wipe van PB
- Nalopen met eraser
- In de wax gezet collinite 476S