• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hologrammen op Honda civic

stijnvg

Detailing rookie
2 okt 2013
6
0
Hoi,

Afgelopen weekend hebben ik en een vriend een zwarte Honda civic gedetailed.
Nu weet ik dat de lak erg zacht is, hierdoor zat de auto ook vol me krassen en swirls.

Na onderstaand stappenplan uitgevoert te hebben, kwamen we er na het wassen achter dat er flink wat hologrammen over de gehele auto zaten.
Nu waren wij zelf al van mening dat het waarschijnlijk door de groene pad in samenwerking met prof polish komt.

Klopt het dat dit bij zachte lakken in samenwerking met een finish pad moet en op een lagere stand?
Zoja welke stand ongeveer?
Wij willen dit natuurlijk oplossen komend weekend, zou enkel de laatste stap polijsten overgedaan moeten worden?
De wool pad is helaas ook gestorven, deze zijn niet leverbaar staat op de site, iemand tips voor een vervanger?

Overige op en aanmerkingen zijn altijd welkom.

Bedankt alvast


Ons stappenplan was als volgt:

- Wassen met super slick & suds
- Kleien met carpro clay, medium en fine

Polijsten (dap900), alles vanaf stand 2 naar 5
- Monello paarse wool pad + inizio
- Monello orange + mezzo
- Monello green + PB prof polish
- Tussendoor schoonmaken met monello doeken en spray en wipe van PB

- Wassen met super slick & suds
- Nalopen met eraser
- In de wax gezet collinite 476S
 
van oranje met mezzo naar lichtgroen en Pro Polish is een hele grote stap... Beter eerst Mezzo op een light polishing pad en Pro Polish op zwart denk ik.
 
Weet niet of je nog ander pads hebt, wit of zwart. Want je bent aardig grof geëindigd met mezzo op oranje. Zeker op een zachte lak. Prof polish op groen doet eigelijk niks, behalve de lak reinigen in de poriën . Maar heeft geen cutting factor meer. Beter zou zijn mezzo op groen, en dan nog finale op wit, op een lage stand. Zo bouw je mooi af.
 
Groen heeft toch een cutting factor van 1? dus ik heb dan toch gecut met prof polish op groen?
Prof polish op een zwarte of rode finish pad kan ook neem ik aan dan?
En wat is een lage stand?
 
De pads zelf hebben gen cutting factor, alleen een hardheid. De cutting factor zit in je polijstmiddel. Hoe harder je pad, hoe harder de slijpkorrels op je lak gedrukt worden om hun werk te doen. Zo werd het uitgelegd om de dapp clinic. Een lage stand is 2.
 
Een zachte pad en mezzo moet ook kunnen , je moet al heel scherp kunnen zien als je het verschil ziet met finale......

Je kan ook je zachtste pad nemen en bij de mezzo een drupje finale ( is vettiger ) doen , zo kan je iets langer doorwerken .
 
stijnvg;n396001 zei:
Nu weet ik dat de lak erg zacht is, hierdoor zat de auto ook vol me krassen en swirls.

Monello paarse wool pad + inizio

Ergens gaat er iets verkeerd : je geeft aan een zachte lak te hebben maar pakt dan wel de aller grofste combinatie die er is voor de DAP ?

stijnvg;n396001 zei:
Na onderstaand stappenplan uitgevoerd te hebben, kwamen we er achter dat er flink wat hologrammen over de gehele auto zaten.
Polijsten (dap900),

Met een DAP is onmogelijk om hologrammen te maken.

stijnvg;n396001 zei:
Polijsten alles vanaf stand 2 naar 5

Je hebt vanaf 5 ook weer rustig afgebouwd naar 2 ? Zeker voor prof polish is stand 5 veel te hoog.

stijnvg;n396001 zei:
Tussendoor schoonmaken met monello doeken en spray en wipe van PB

Maak tussendoor de lak eens schoon met eraser in plaats van S&W en wacht dan tot de volgende stap zeker een minuut of 5.
S&W maakt wel schoon maar is veel minder goed in het verwijderen van de oliën die in het polijstmiddel zit.


Mijn stappenplan zou zijn :
- Wassen met een shampoo zonder wax toevoeging.

Zet dan eerst de auto eens in de zon en kijk eens of de hologrammen er dan nog zijn.

- Deel voor deel met een witte pad en finale polijsten (maximaal op standje 3 => 1- 2 - 3 - 2)
- Ieder gepolijst deel ontvetten met eraser & een schone doek
- Behandeld deel even de tijd geven om te ademen
~Deel voor deel met een licht groene pad en finale polijsten (maximaal op standje 2/3 => 1- 2 - evt 3 - 2 - 1)
- Ieder gepolijst deel ontvetten met eraser & een schone doek
- Behandeld deel even de tijd geven om te ademen
- Eventueel deel voor deel met een zwarte pas en prof polish polijsten (maximaal op standje 2). Hierna weer onvetten met Eraser en een schone doek.

Als het mooi weer is zet de auto dan even in de zon en inspecteer de lak dan goed voor je er wax op smeert.

De hologrammen die je zit is vermoedelijk gewoon vettigheid van of polijstresten of teveel wax.
 
Met een DAP en woolpad kun je zeker wel hologrammen maken hoor Arjan... Maar dat terzijde... Polijsten / finishen met standje 3 max? Nooit van gehoord, lekker opbouwen naar 4 of 5 en daarna afbouwen naar 3 ofzo moet voldoende zijn lijkt me
 
Als het al hologrammen van de woolpad zou zijn geweest dan waren die er na mezzo en een oranje pad toch al wel uit geweest lijkt me ?

Het heeft toch helemaal geen zin om zoveel "geweld" uit te gaan oefenen aangezien de swirls er al uit zijn door de vorige polijstbeurt.
Met een witte pad (en of daar nou mezzo of finale opzit maakt denk ik niet zoveel uit) hoef je alleen de wax te verwijderen en dat gaat bij mij prima op standje 3.
Die groene pad erna is alleen maar om wat beter af te bouwen en daar heb je vind ik ook eigenlijk geen correctie op nodig.
Mijn ervaring is dat je de finale beter rustig kan afbouwen dan ergens hoog (stand 3 - 4 - 5) te eindigen,

Zeker met de prof polish heb ik mindere ervaringen op een hoge stand, vooral op een lage stand vind ik dat er veel meer resultaat mee te behalen omdat het meer een cleaner is dan een polijst met corrigerende werking