• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hologrammen op motorkap?

Flerflep

Detailing rookie
21 dec 2011
74
0
Heey,

Ik heb afgelopen weekend mijn Ford Fiesta gewaxed met Meguiars NXT Tech Wax 2.0 en het viel me op dat ik vooral op de motorkap precies mijn "baan" van aanbrengen kon volgen, ik heb het idee dat het om hologrammen gaat als ik het goed zeg, maar weet dat niet zeker.
Het was alleen onder een bepaalde hoek te zien en ik kreeg het niet op de foto, ook op andere delen van de auto zat het wel maar minder duidelijk, heb ik misschien teveel gebruikt of te hard gedrukt?
Ik heb de auto overigens alleen gewassen met Poorboys SS&S en nog nooit gekleid of iets in die zin op deze wagen, de swirls die op de auto zaten waren wel zo goed als weg.

Ook heb ik nog even op internet rondgekeken of ik toevallig een foto kon vinden die leek op wat er op mijn wagen gebeurt was maar die kon ik ook niet vinden. :)_[]

Doe ik iets fout of wat?

Gr. Bart

ik vermoed, nee, ik weet het eigenlijk wel 100% zeker, dat de NXT de vlekken heeft veroorzaakt. Dit komt omdat de wax te dik is aangebracht of te snel is uitgepoetst.

Dan krijg je een soort donkere wolken vlekken zeg maar.

http://meguiars.nl/forum/archive/index.php/t-1924.html

https://forum.Carclean.com/Default.aspx?g=posts&m=193800

Te vroeg denk ik niet die tip van de swipe test kende ik al namelijk, en ik heb hem er toen zeker 20 minuten op laten zitten en daarna pas uitgepoetst.
Het zal toch wel te dik zijn geweest denk ik.
Ook had ik nogal veel moeite om hem uit te poetsen zeg maar, hij verstofte als het ware dus het zal wel te dik zijn lijkt me als ik het zo lees?

Flerflep zei:
Ook had ik nogal veel moeite om hem uit te poetsen zeg maar, hij verstofte als het ware dus het zal wel te dik zijn lijkt me als ik het zo lees?

Bingo! jij gaat door naar de volgende ronde :-d

Als het residu begint te stoffen, dan heb je echt te dik gesmeerd. Beter is het om 2 dunne laagjes aan te brengen dan 1 dikke plak.

Een druppel zo groot als een 10 eurocent muntstuk is meestal al voldoende om een hele motorkap te behandelen.

Dat lijkt inderdaad een gevolg van te dik aanbrengen of met een verzadigde doek afnemen.
Beter is 2 keer een heel dun laagje dan 1 keer een hele dikke laag. Een goede doek (bijv. koraal doek) helpt ook erg mee aan een net resultaat.

Flerflep zei:
de swirls die op de auto zaten waren wel zo goed als weg.

Gokje : die swirls zijn niet weg, die zitten onder de wax ;)

@Nicknameless; Ik gebruik een pasta vorm dus een druppel uitmeten is vrij lastig, maar de boodschap is duidelijk. Ik haalde de bijgeleverde pad 2x flink door de pot heen en dan lekker over de motorkap smeren maar dat is dus veel te veel van het goede.. Volgende keer beter in ieder geval!

@Juffer; Ja dat klopt die zitten veilig onder de wax verstopt en kwamen na een 1,5/2 weken weer heel mooi tevoorschijn.:-&