• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Honda Accord '06

Quincy

Detailing guru
21 mei 2008
1.703
173
45
Doetinchem
Een hele tijd geleden kwam de buurman eens naar mij toegelopen en vroeg aan mij of ik zin had in een uitdaging.. zijn auto eens behandelen.

De auto word ingezet als trouwauto voor een vriend van hem en hij wou graag wat extra's doen in de vorm van een mooie, shiny Accord aanleveren voor de trouwdag van zijn vriend.

Afgelopen woensdag in de avond begonnen met het wassen van de wagen, ik ben begonnen om alle rubbers, kunststof en de wielen grondig te reinigen. Er zaten veel vastgekoekte vliegenlijkjes op de lak, welke zich in eerste instantie moeilijk lieten verwijderen, mijn HD slang was kaduuk, dus ik heb ook niet kunnen foamen om zo de lijkjes te weken.

Toen bedacht ik me ineens dat ik eens een kado had gehad van CC, de Poorboys Mesh Microfiber en dat werkte als een bezetene, alle lijkjes verdwenen van de lak ! Echt een aanrader wat mij aangaat..

Na het wassen volgde uiteraard het kleien en dat was hard nodig, veel vervuiling kwam er vanaf, aansluitend de gehele wagen gedroogd en het voor woensdag daarbij gelaten.

Gisteren verder gegaan met de wagen, allereerst de "schade" proberen vast te leggen

P1030341.webp

P1030340.webp

P1030343.webp

Toen de DAP er maar eens bijgenomen, tesamen met een witte Kompressor pad en Poorboys SSR2.5, ik blijf dit een makkelijk product vinden en in mijn ogen hoeft de lak er eigenlijk nooit nabehandeld te worden

Hier een 50/50 te zien, de swirls lieten zich niet echt makkelijk fotograferen maar het is in ieder geval een impressie
P1030358.webp

Deze foto's laten het wat duidelijker zien..
P1030359.webp

P1030361.webp

De hele auto dus afgewerkt met SSR2.5 op een witte Kompressor, na het polijsten heb ik Meguiars LT gebruikt om de wagen te ontdoen van polijststofjes. Vanwege de tijd niet gekozen om een glaze als BlackHole aan te brengen, maar direct de wax en deze keer gekozen voor de Collinite 845 Insulator Wax, puur voor de duurzaamheid, de auto word niet vaak gewassen en komt ook regelmatig in de wasstraat en ik had dus geen zin om daar de "dure" Wolfgang DGPS voor te gaan gebruiken

Terwijl de Colli aan het uitharden was, ben ik bezig gegaan met de andere zaakjes zoals banden, wielkasten, ramen.

Tot slot nog wat "after" foto's van deze Honda Accord

Hier nog onder de carport

P1030362.webp

P1030366.webp

P1030367.webp

P1030368.webp

En nog even buiten waar het zonnetje zich heel summier liet zien

P1030369.webp

P1030371.webp

P1030374.webp

P1030379.webp

P1030378.webp

P1030377.webp

P1030376.webp

The Final
P1030372.webp

Bedankt voor het lezen en bekijken !

Fraai resultaat!

De keuze voor Collinite 845 kan ik in meegaan. Vind het vaak ook "zonde" een duurdere wax te smeren op een auto waarvan je weet dat hij binnenkort toch weer door de wasstraat gaat. En de 845 blijft in dat geval een prima duurzame wax.

De buurman reageerde enthousiast, hij had er nog nooit zo mooi uitgezien vertelde hij. Ook was hij helemaal gek van de Poorboys doek.. die wou hij ook wel hebben

@Henri, met de DAP900 icm witte Kompressor en een aantal passes, product was nog niet vaselineachtig van kleur. Ik denk twee keer horizontaal en twee keer verticaal, hooguit :ja

Ziet er goed uit! :-)^

Die Poorboy's doek heb ik nog nooit eerder opgemerkt (of van gehoord), is deze al langer bij Carclean.com in het assortiment? :weetniet

Mooi resultaat! :-)^ Vindt de auto op zich ook prachtig in deze kleur en met deze velgen is het echt een plaatje!

Overweeg zelf om volgend jaar een Accord aan te schaffen (nieuwe model) technisch gezien zijn Honda's gewoon TOP! en vindt persoonlijk een Accord een mooie verschijning op de weg.

Prachtig resultaat. Mooie auto ook. Jammer dat de auto weer door de wasstraat zal gaan. De buurman zou jou eigenlijk moeten betalen om de auto regelmatig veilig te wassen voor een paar knaken.