• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Honda Civic Coupé (EJ2) - Granada Black

EJ2NH503P

Detailing guru
14 jan 2016
671
148
35
Een uitgebreid verslag van deze detail is hier te vinden:https://forum.Carclean.com/threads/wreckstoration-civic-ej2-coupe-granada-black-pearl.16641/

Het lijdend voorwerp van deze detail is mijn eigen auto:

Merk: Honda
Type: Civic Coupé
Chassiscode: EJ2
Motor: 1.6 16V VTEC (zelf geswapte D16Y7 met D16Y8 Vtec kop, ca. 150pk)
Bouwjaar: 1994
Km-Stand: 273.000 (chassis)
Kleur: Granada Black Pearl (carrosserie), BMW Alpineweiss 3 (motorruim)


We begonnen met bijna 300.000 kilometer ervaring en 22 jaar wasstraat misbruik.

2_zpsw5jkmaxk-jpg.81299.jpg


5_zpsp5kln7w5-jpg.81300.jpg


6_zpspeuwoozi-jpg.81302.jpg



Voor nu even de stappen op een rijtje:

-Gewassen met de 2 emmer methode en Meguiar's NXT shampoo
-Vliegroest verwijderd met Monello Non-Ferro
-Gekleid met Monello klei en Meguiar's Quick Detailer
-Velgen gereinigd met Monello Non-Ferro
-Banden schoongemaakt met Meguiar's APC 1:8
-1e stap polijsten met Meguiar's 5" Microfibre Cuttingpad/Rupes 3" Microfibre Cuttingpad en Rupes blauw compound op een Bigfoot 15 en Bigfoot Mini
-2e stap polijsten met Rupes gele pad met groene compound op zowel de Rupes LHR 15 als de Rupes LHR 75
-3e en laatste stap Rupes witte pad en Rupes Diamond Gloss witte compound op beide Bigfoot's
-Coumpound residu verwijderd met Gyeon Prep
-Poorboys Blackhole Glaze
-Poorboys EX-P sealant
-Poorboys Natty's Red Paste Wax (2x)
-Gyeon Tire voor de bandjes
-Meguiar's Trim Detailer voor de kunststof delen.

Dat alles gaf na een uurtje of 30 a 40 (verdeeld over een aantal dagen) het volgende resultaat:

25_zpstyvqmwnq.jpg


22_zpsuumrofpj.jpg


24_zpse9ei62lj.jpg


23_zps2wpcx6hg.jpg


26_zpscx764sej.jpg


27_zpsjnm1rwln.jpg
 
Geweldig eindresultaat! En wat een berg werk heb je in je Civic gestoken, ik heb met plezier je uitgebreide verslag helemaal doorgelezen. :D
 
Ziet er mooi uit, zag hem ook op het community forum voorbij komen.. Hoop alleen niet dat jouw lak net zo bagger is als die van mij. Vorige week had ik hem helemaal strak gepolijst, vandaag gewassen en alweer onder de swirls.. en gewoon met meedere emmers, wasmits, foamen van te voren en de hele handel.
 
Ziet er mooi uit, zag hem ook op het community forum voorbij komen.. Hoop alleen niet dat jouw lak net zo bagger is als die van mij. Vorige week had ik hem helemaal strak gepolijst, vandaag gewassen en alweer onder de swirls.. en gewoon met meedere emmers, wasmits, foamen van te voren en de hele handel.

Misschien slim om dan een coating aan te brengen ter extra bescherming ;)
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
@kelvin1990 : Mijn lak is inderdaad ook dramatisch zacht. Bij het afnemen van de eerste stap polijsten trok ik met een nieuwe peluche verde alweer swirls... Uiteindelijk alles met Monello Senza bordi's gedaan. Dit heeft goed geholpen. Zal alleen inderdaad wel weer swirls op gaan leveren als ik hem was...
 
Hier net zo dramatisch..Ik heb links en rechtsvoor nog maar 95 micron over ten opzichte van 260 achter. Ik kan niet meer teveel corrigeren. Ik heb weleens zitten denken om met te verkopen, puur vanwege de lak. Soms is het geen feest om een liefhebber en poetsfreak te zijn.
 
Is die van jou niet gespoten op de achterschermen? 260 op staande delen is extreem veel voor een fabrieks-lak. Sensa bordi's zijn wat mij betreft in ieder geval echt een aanrader. Die lieten niks na op die zwarte laag vloeibare boter van mij. Volgens mij is dat trouwens een algemeen Jappen dingetje die zachte lak.
 
Gyeon prep werkt lekker na polijsten?
Mooie detail gedaan toppie!

Soms heb ik wat moeite met polijstmiddel afnemen maar ik zal prep eens overwegen!