• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

houdbaarheid natty paste wax

tamer

Detailing guru
4 jan 2009
3.382
193
43
Utrecht
ik heb voor de zomer een potje natty blue gekocht.
deze heb ik nog niet gebruikt, alleen een paar keer opengemaakt.
er lijken wel van die scheuren in te zitten.

is dit normaal en hoe lang is zo een vaste wax eigenlijk houdbaar en hoe kan ik zo een wax het best op een padje doen. moet ik het licht laten smelten of zo
 
Een wax kan wel jaren goed blijven, maar hier halen ze meestal het eind van het jaar niet eens :lol
Scheuren van de wax is niets ernstigs, doet niets af aan de kwaliteit. Beetje uitdrogingsverschijnselen, meer niet.
Als je het weer als 1 geheel wilt hebben dan het potje in een pannetje met water doen en op een laag vuurtje verwarmen. Hierdoor smelt de was tot 1 hele massa en dat kun je weer laten uitharden om er weer mee te werken.

De beste manier om de wax op de pad te krijgen is die in het potje te steken en over het oppervlak heen wrijven. Hierna neem je de pad met wax en smeer je het op de auto.
Er is hier wel een "smeltwax" , maar dat is de Collonite 845.
 
915 van colinite vind ik behoorlijk hard, daarom zet ik meestal even de brinkman er daarna lekker wrijfen met de applicator!

SN van dodo en Fuzion smelten gewoon perfect bij het wrijven van je padje.

Houdbaarheid is volgens mij zolang je de wax niet laat bevriezen in de schuur en liefst op constate koele temepratuur dan moet ie heel lang mee gang.. tot je potje is denk ik wel :) De wax zal volgens mij niet gaan rotten, ben dat nog niet tegen gekomen!
 
rubbish boys original is net een blok beton..
die zet ik eerst in kokend heet water. anders is er geen beginnen aan!

eigenlijk gewoon een hele beroerde wax.. maaar eenmaal op de auto..:love:love :love :love

en hij blijft ERG lang zitten..

curetijd was vorige week wel ruim een uur!!!8-o
 
ok, en de cure tijd van de natty s. hoe lang ongeveer is dit.

en klopt het dat je de natty s echt heel dun moet aanbrengen. is dat wel genoeg voor een goede bescherming of doen julie meestal twee lagen.

of combineren julie natty s met een andere wax.

zo een heel dun laagje lijkt mij niet genoeg, al heb ik het nooit van dichtbij gezien
 
of het echt bescherming toevoegd, kan niemand hier met zekerheid zeggen (naar mijn mening)
hoofdzakelijk is het om overgeslagen plekjes te vullen indd

dodojuice heeft harde en zachte waxen, het schijnt dat je daar wel meer bescherming mee verkrijgd door eerst de harde, en daarna de zachte te gebruiken..

en nattys is bijna een wipe on-wipe off wax..

begin op een punt, doe de hele wagen, en begin bij het begin met uitpoetsen

gaat dit moeilijk, ,dan heb je te dik gesmeerd..

dit gebeurd heeel vaak als je voor de eerste keer een paste wax smeert.. volgens mij hebben we hier allemaal al een keer (of meerder keren) te dik gesmeerd..
 
ok, bedankt jongens. ik denk dat ik nu genoeg info heb over de nattys voor mezelf.
nu hopen dat t een keer droog blijft anders komt er niks van,
heb ook geen overdekte ruimte.hopen op droogte,
althans wat weer betreft:lol
 
Mensen, het is gewoon heel simpel... de swiptest! Weet je niet wat het is, zoek even ;)

Enne... Aron, de Natty's is geen wipe on - wipe off wax, deze moet toch echt even curen en kijken met de swipetest of het voldoende gecured is..
 
Ik denk wel dat waxen en sealants zeer lang houdbaar zijn. Natuurlijk moet je ze in de originele verpakking houden om uitdrogen end tegen te gaan.

De meeste waxen hebben een korte curetijd als je ze goed aanbrengt. Dun wil dat zeggen. Dat maakt ook het afnemen zeer snel en eenvoudig. Het is wel even wennen in het begin. Ik heb Natty's White en het nadeel daarvan tijdens het aanbrengen is dat ik de wax bijna niet kan zien op een zilvergrijze auto. Als je dat hebt, richt er dan een bouwlamp op en kijk onder een hoek naar je werk.
 
Het 'scheuren'van de wax is niet erg. Ik heb het zelf ook gehad bij een potje Natty's Blue, alleen was hij toen al bijna helemaal leeg. Gewoon met de pad erover heen en het verdwijnt vanzelf. Het doet verder niets af aan de werking van de wax. En zoals al eerder opgemerkt: lekker dun aanbrengen, swipetest en afnemen. Heb je tijd en ben je er niet zeker van dat je alles goed hebt gedaan, doe dan een tweede laag. Succes! ;)
 
wat betreft dat ´scheuren´, het leek mij net alsof het zo droog is dat ik het niet op een pad zou krijgen.
maar volgens sommigen in een pannetje doen en even opwarmen. dan gaat het aanbrengen dus makkelijker waarschijnlijk
 
Het laten smelten van de wax doe au bain marie, niet rechtstreeks in een pannetje, daarna laten stollen, niet vloeibaar gebruiken!
De scheur maakt helemaal niets uit, de wax is gewoon nog normaal, even wrijven met je pad en het wordt weer bruikbaar, niets om je zorgen over te maken. :no
 
Ik heb de Pete's 53 een keer in het warm water gehad , maar dit is niet echt meer goed gekomen. Het is nog zacht al is het 3 maanden geleden.:'( Het is niet de harde struktuur die het eerst was.
 
heb de natty`s pastewax blue staan en vertonen ook scheuren maar doet niks af van de kwaliteit en ben er ook tevreden over, laat zich makkelijk verwerken zonder het eerst warm te maken of dunner of al die gedoe.
 
Mijn 2e potje Blue is veel korreliger qua structuur dan de eerste. Tijdens de alternatieve DDD (Duo Dennis DKBM) de Master laten kijken. Niets aan de hand. Ik had, behoudens de structuur, in verwerkbaarheid etc ook al geen verschil gemerkt.