• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Houdbaarheid waxlaag

Black Lion

Detailing addict
16 mei 2008
404
65
Ik had ff een misschien wat simpele vraag, maar ik heb altijd gezien dat mijn waxlaag (m16+m21) zeker 3 maand of langer mee gaat.
5 weken geleden heb ik als laatst mijn auto gewaxt met m16 en heb hem 3 weken daarna gewassen met nxt shampoo en vervolgens de wax geboost met UQD.
Ik vroeg me alleen af nu waarom mijn waxlaag er nu al aan is aangezien ik haast geen beading meer is.

Het lijkt wel of er iets in de lucht zit wat sinds ik in Bussum woon lijkt mijn wax laag veel minder lang mee te kunnen.
Nu vroeg ik me dus af hoe het komt dat mijn waxlaag er ineens veel eerder aan is dan toen ik nog niet in Bussum woonde.
En tjah wat kan ik er tegen doen, want zo kan ik alke maand mijn auto gaan waxen.
 
2 weken geleden nog geboost met UQD?
wat ik altijd kan merken is wanneer ik vogelpoep met UQD weg haal die plek een betere beading heeft, dat is opzich ook de bedoeling ervan maar ik zie het ook heel goed
snap daarom niet dat je na 5 weken geen beading meer hebt zelfs niet na nog een keer UQD
misschien dat het water er iets mee te maken heeft?
ik moet zeggen dat ik na 2 maand nog een klein beetje beading van de gold class liquid wax heb, terwijl die volgens mij ook niet om z'n duurzaamheid bekent staat (tjah moet eerst op)
 
M16 is een topwax dus dat moet het lang houden dus begrijp het zelf ook totaal niet.
Ik woon wel vlak achter de snelweg, maar zou dat er wat mee te maken hebben?
Verder voelt mijn lak niet super glad meer aan, maar heb hem midden jullie nog gekleid enzo.
 
kijk eens naar de hardheid van het water mischien dat dat invloed heeft, ik weet niet waar je precies in bussum woont, je zegt vlakbij de snelweg (A1) (richting gooi noord of van kooij) mischien dat je daar meer last hebt van uitlaatgas'of andere industriele neerslag, als ik kijk naar het weer van de afgelopen weken zal dat ook nog wel eninge invloed heben
 
A1 eerste afslag Bussum en dan achter de shell als je Bussum in rijd.
Als dat zo is wat je zegt dan moet ik gewoon wat vaker kleien enzo.
 
tangerine mean machine zei:
A1 eerste afslag Bussum en dan achter de shell als je Bussum in rijd.
Als dat zo is wat je zegt dan moet ik gewoon wat vaker kleien enzo.

Nee, vaker waxen...
 
Heb je je ook aan de juiste hoeveelheid shampoo gehouden..?

En zoals Hans zij ,vaker waxen..:ja
 
Ga d'r maar van uit dat fabrikanten factor twee te 'optimistisch' zijn o:)
Dus zegt een fabrikant als Collinite dat de wax zes maanden blijft zitten, dan is dat in de praktijk drie maanden. Nog netjes, maar die drie maanden is realistischer.
Vergis je niet wat een troep er allemaal in de buitenlucht zit; lekker zuur makende stikstofoxides, zwaveloxides, roet, stof/zand etc. Dat 'beukt' maar op je waslaagje van een paar micron (?).
Misschien zes maanden in de showroom, maar hier buiten in NL niet... :sob:
 
HansA8 zei:
Ga d'r maar van uit dat fabrikanten factor twee te 'optimistisch' zijn o:)
Dus zegt een fabrikant als Collinite dat de wax zes maanden blijft zitten, dan is dat in de praktijk drie maanden. Nog netjes, maar die drie maanden is realistischer.
Vergis je niet wat een troep er allemaal in de buitenlucht zit; lekker zuur makende stikstofoxides, zwaveloxides, roet, stof/zand etc. Dat 'beukt' maar op je waslaagje van een paar micron (?).
Misschien zes maanden in de showroom, maar hier buiten in NL niet... :sob:

+1

:)^
 
tangerine mean machine zei:
Dan blijf ik bezig.
Maar goed ik ben vooral opzoek naar wat de oorzaak er van is.

Zoals B.K. zegt kan teveel aan shampoo de boosdoener zijn.

Ook is bekend dat in sommige gevallen Ultimate Quik Detailer van Meguiar's problemen kan geven met de structuur van de aangebrachte wax. Hoewel ik dat zelf nog niet heb mogen constateren wordt het zo nu en dan genoemd.
 
Ik denk niet dat het ligt aan de hoeveelheid shampoo en de uqd die ik gebruik aangezien ik het probleem pas sinds kort heb.