• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hout interieur reinigen

shaguar

Detailing rookie
7 mrt 2010
265
0
Kan ik veilig Poorboys World Natural Look gebruiken om het gelakte hout in mijn auto te reinigen / beschermen?

Hartelijke groet,
Kees.
 
Ik ben zeer te spreken over de PB natural Look, maar het is een product dat in moet trekken en opdrogen.
Op gelakt hout gaat dat niet goed lukken. Sommige kunststoffen nemen ook onvoldoende op.
De lak binnenin de auto heeft geen (tenzij een cabrio) echte bescherming nodig, misschien een beetje tegen de zon.
Ik zou, als er toch wat op moet, een niet te olieachtige wax nemen.

Voor reinigen gewoon de APC nemen.

Hans
 
Ik spuit Red Mist op de houten panelen in mijn 80! Werkt perfect, mooie glans en vlekjes e.d. zijn weg.
 
Maar nu even voor echt.
Je beschrijft dat het hout gelakt is. Dus denk ik dat je moet beginnen met een zeer milde polish om de krasjes (waar het neem ik aan om gaat) te verwijderen.
Daarna netjes in de wax zetten en ik denk dat je het dan top behandeld hebt.

Succes en benieuwd naar je bevindingen,
Aficior
 
Hout was gelukkig niet beschadgid oid, maar na drie weken met vrouw en kinderen op vakantie te zijn geweest wel diverse vette, vieze vingers, ijs en andere viezigheid op diverse houtdelen.

Alles netjes schoongemaakt met APC (1:20) en wat Poorboys Natural Look en alles is weer als nieuw.
Aleemaal bedankt en een fijn weekend.

Gr.
Kees.
 
Is inderdaad gelakt hout.

Ook de leren bekleding meegenomen en alles weer als vanouds.

Foto-UPNYGNCG-D.jpg


Foto-SGH7A8IF-D.jpg


Morgen de buitenzijde aanpakken.

Hartelijke groet,
Kees.