Hallo,
Ben al erg lang een groot fan van Autoglym Super Resin Polish.
Ik heb erg veel met dit product uitgeprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat het zo ongelofelijk makkelijk werkt, en altijd goede resultaten geeft.
Voor correctie gebruik je dit niet, maar als je weinig tijd/geld hebt is dit een makkelijk verwerkend product wat je resultaten geeft om trots op te zijn.
Allereerst wat foto's om jullie te laten zien wat met SRP mogelijk is.
Dof rood naar mooi rood!
Links behandeld, rechts niet
De zijkant na alleen nog maar Autoglym SRP
Lak voor SRP
Na SRP (swirls waren vrijwel bijna verdwenen (gemaskeerd)), op de volgende 2 foto's is alleen het stuk wat ik eerder heb afgeplakt gepoetst. Let op het verschil!
Onze BMW na Autoglym SRP, Autoglym Extra Gloss Protection en als laatst Autoglym High Definition Wax
Op velgen werkt het ook geweldig trouwens!
Ik gebruik een Lake Country Green Light Polishing pad.
Mijn werkwijze:
- Vier drupjes van formaat capucijners op de pad doen
- Even de pad op de lak deppen en versprijden zonder de machine te laten draaien
- Machine op middelste stand zetten en 2 passes doen om de SRP te versprijden
- Machine op hoogste stand zetten en met normale snelheid 3/4 passes maken
- Met de machine op de hoogste stand langzaam (4 cm per seconde ongeveer nog 1 pass maken. De SRP wordt nu vrijwel onzichtbaar
- Uitpoetsen
Hier staan de overige vragen die je eventueel kunt hebben over SRP. Ik hoop dat het werkt?
Questions
Wat is Autoglym Super Resin Polish (SRP)?
Autoglym SRP is een van de meest polulaire en bekendste producten van Autoglym.
Het is een polijstmiddel met hele fijne slijpkorrels maar met heel veel fillers. Ook zit er een sealant in.
Wat doen de fillers?
De fillers vullen tijdelijk swirls en kleine krasjes op. Van zichzelf blijven deze fillers niet erg lang zitten, hooguit een paar wasbeurten. Omdat er een sealant in SRP zit blijf je een goed resultaat houden voor zo'n 2 à 3 maanden. Om het resultaat te behouden kun je het best je auto elke 2 maanden met SRP behandelen.
Hoeveel echte correctie kan je van SRP verwachten?
De cuttingfactor van SRP op een schaal van 0 tot 10 is 0,5 à 1. Het product is ook niet bedoeld voor echte correctie, maar voor een topresultaat voor de doorsnee poetser!
Waarmee kan je SRP verwerken??
SRP kan je met de hand, dual action machine of zelfs met de rotary verwerken.
Hoe verwerk je SRP handmatig?
SRP kan je met foampads aanbrengen zoals de gele soft foam applicator pads van Meguiar's of met de Hi-tech foam applicator van Carclean. Microvezel pads werken ook.
2 of 3 blobjes SRP op de pad is genoeg voor een kwart motorkap. Werk het goed in in cirkelvormige/rechte bewegingen totdat het bijna doorzichtig wordt. Dan poets je het uit met een zachte microvezel doek.
Hoe verwerk je SRP met de machine??
Gebruik een finishing of light polishing pad. 4 blobjes van formaat M&M is genoeg voor een kwart motorkap.
Eerst even verspreiden en dan inwerken met de machine totdat het wazig/doorzichtig wordt. Bij de DAP500 kan je het prima op de hoogste stand verwerken.
Daarna uitpoetsen met een zachte microvezel doek.
Kan je meerdere lagen SRP aanbrengen?
Ja dat kan, hoe vaker je het inpoetst, des te meer krassen je opvult. Ook wordt de bescherming iets beter!
Moet SRP drogen?
Nee, dat hoeft niet per se. Het kan wel, je kunt het lang laten zitten!
Kan je een glaze na SRP gebruiken?
Ja dat kan, maar gebruik wel een glaze zonder abrassives.
Kan je een wax/sealant aanbrengen na SRP?
Ja, eentje van beiden of beiden werkt prima en maakt het resultaat alleen maar beter.
Autoglym heeft zelf een erg goede sealant, de Extra Gloss Protection. Deze kan je na SRP aanbrengen.
Voor nog betere glans kan je ook de wax van Autoglym gebruiken, de High Definition Wax.
Elke andere wax of sealant werkt ook prima, als het maar geen slijpende middelen bevat.
Kan SRP buffertrails, hologrammen of marring achterlaten?
SRP opzichzelf kan dat niet, maar een vieze pad of een te groffe pad kan dat wel!
Hoe haal je oude SRP van de lak?
Door de lak te polijsten of te kleien.
Kan SRP op vinyl stickers aangebracht worden?
Ja dat kan!
Werkt SRP goed op verweerde lakken?
Ja, SRP kan de glans op verweerde lakken vaak prima herstellen!
Kan je SRP op wielen gebruiken?
Ja, het wiel gaat mooier glimmen en bovendien wordt het beschermd door de sealant in SRP waardoor het makkelijker schoon te houden is.
Hoe voorkom je stofvorming van SRP?
Als je je pad heel licht insprayt met wat water of detailerspray maakt SRP geen stof.
Ik hoop dat dit helpt!
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
Groeten Matthijs
Ben al erg lang een groot fan van Autoglym Super Resin Polish.
Ik heb erg veel met dit product uitgeprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat het zo ongelofelijk makkelijk werkt, en altijd goede resultaten geeft.
Voor correctie gebruik je dit niet, maar als je weinig tijd/geld hebt is dit een makkelijk verwerkend product wat je resultaten geeft om trots op te zijn.
Allereerst wat foto's om jullie te laten zien wat met SRP mogelijk is.
Dof rood naar mooi rood!
Links behandeld, rechts niet
De zijkant na alleen nog maar Autoglym SRP
Lak voor SRP
Na SRP (swirls waren vrijwel bijna verdwenen (gemaskeerd)), op de volgende 2 foto's is alleen het stuk wat ik eerder heb afgeplakt gepoetst. Let op het verschil!
Onze BMW na Autoglym SRP, Autoglym Extra Gloss Protection en als laatst Autoglym High Definition Wax
Op velgen werkt het ook geweldig trouwens!
Ik gebruik een Lake Country Green Light Polishing pad.
Mijn werkwijze:
- Vier drupjes van formaat capucijners op de pad doen
- Even de pad op de lak deppen en versprijden zonder de machine te laten draaien
- Machine op middelste stand zetten en 2 passes doen om de SRP te versprijden
- Machine op hoogste stand zetten en met normale snelheid 3/4 passes maken
- Met de machine op de hoogste stand langzaam (4 cm per seconde ongeveer nog 1 pass maken. De SRP wordt nu vrijwel onzichtbaar
- Uitpoetsen
Hier staan de overige vragen die je eventueel kunt hebben over SRP. Ik hoop dat het werkt?
Questions
Wat is Autoglym Super Resin Polish (SRP)?
Autoglym SRP is een van de meest polulaire en bekendste producten van Autoglym.
Het is een polijstmiddel met hele fijne slijpkorrels maar met heel veel fillers. Ook zit er een sealant in.
Wat doen de fillers?
De fillers vullen tijdelijk swirls en kleine krasjes op. Van zichzelf blijven deze fillers niet erg lang zitten, hooguit een paar wasbeurten. Omdat er een sealant in SRP zit blijf je een goed resultaat houden voor zo'n 2 à 3 maanden. Om het resultaat te behouden kun je het best je auto elke 2 maanden met SRP behandelen.
Hoeveel echte correctie kan je van SRP verwachten?
De cuttingfactor van SRP op een schaal van 0 tot 10 is 0,5 à 1. Het product is ook niet bedoeld voor echte correctie, maar voor een topresultaat voor de doorsnee poetser!
Waarmee kan je SRP verwerken??
SRP kan je met de hand, dual action machine of zelfs met de rotary verwerken.
Hoe verwerk je SRP handmatig?
SRP kan je met foampads aanbrengen zoals de gele soft foam applicator pads van Meguiar's of met de Hi-tech foam applicator van Carclean. Microvezel pads werken ook.
2 of 3 blobjes SRP op de pad is genoeg voor een kwart motorkap. Werk het goed in in cirkelvormige/rechte bewegingen totdat het bijna doorzichtig wordt. Dan poets je het uit met een zachte microvezel doek.
Hoe verwerk je SRP met de machine??
Gebruik een finishing of light polishing pad. 4 blobjes van formaat M&M is genoeg voor een kwart motorkap.
Eerst even verspreiden en dan inwerken met de machine totdat het wazig/doorzichtig wordt. Bij de DAP500 kan je het prima op de hoogste stand verwerken.
Daarna uitpoetsen met een zachte microvezel doek.
Kan je meerdere lagen SRP aanbrengen?
Ja dat kan, hoe vaker je het inpoetst, des te meer krassen je opvult. Ook wordt de bescherming iets beter!
Moet SRP drogen?
Nee, dat hoeft niet per se. Het kan wel, je kunt het lang laten zitten!
Kan je een glaze na SRP gebruiken?
Ja dat kan, maar gebruik wel een glaze zonder abrassives.
Kan je een wax/sealant aanbrengen na SRP?
Ja, eentje van beiden of beiden werkt prima en maakt het resultaat alleen maar beter.
Autoglym heeft zelf een erg goede sealant, de Extra Gloss Protection. Deze kan je na SRP aanbrengen.
Voor nog betere glans kan je ook de wax van Autoglym gebruiken, de High Definition Wax.
Elke andere wax of sealant werkt ook prima, als het maar geen slijpende middelen bevat.
Kan SRP buffertrails, hologrammen of marring achterlaten?
SRP opzichzelf kan dat niet, maar een vieze pad of een te groffe pad kan dat wel!
Hoe haal je oude SRP van de lak?
Door de lak te polijsten of te kleien.
Kan SRP op vinyl stickers aangebracht worden?
Ja dat kan!
Werkt SRP goed op verweerde lakken?
Ja, SRP kan de glans op verweerde lakken vaak prima herstellen!
Kan je SRP op wielen gebruiken?
Ja, het wiel gaat mooier glimmen en bovendien wordt het beschermd door de sealant in SRP waardoor het makkelijker schoon te houden is.
Hoe voorkom je stofvorming van SRP?
Als je je pad heel licht insprayt met wat water of detailerspray maakt SRP geen stof.
Ik hoop dat dit helpt!
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
Groeten Matthijs