• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To: Het gebruik van Autoglym SRP

nee, is het niet voor bedoeld.
zie het als een cleaner/wax die handmatig verwerkt moet worden.
duurzaamheid zozo, daarom toppen met gloss protection, heeft alleen wel lange droogtijd

heb meer dan 10 jaar mijn auto altijd met autoglym srp en gloss protection gedaan.
persoonlijk is autoglym wat stil is blijven staan qua productgamma, voldoet overigens prima met goed resultaat voor velen die niet zo kritisch zijn als cc-forummers. ;)
 
Na het lezen van dit topic heb ik ook eens een fles SRP aangeschaft, gewoon omdat het me een mooie tussenstap lijkt.
Nu is mijn vraag: kan ik de SRP gebruiken in combinatie met blackhole? Of zal dit geen beter resultaat geven? En blackhole zou je na de SRP aan moeten brengen neem ik aan, aangezien de SRP cleaner bevat.

En toppen met Meguiar's M16 lijkt me wel een strak idee, wat jullie?

Dank. Dank.

Raoul
 
Boelewapper zei:
Na het lezen van dit topic heb ik ook eens een fles SRP aangeschaft, gewoon omdat het me een mooie tussenstap lijkt.
Nu is mijn vraag: kan ik de SRP gebruiken in combinatie met blackhole? Of zal dit geen beter resultaat geven? En blackhole zou je na de SRP aan moeten brengen neem ik aan, aangezien de SRP cleaner bevat.

En toppen met Meguiar's M16 lijkt me wel een strak idee, wat jullie?

Dank. Dank.

Raoul


Beste Raoul, dit lijkt me een goed onderwerp voor een test....doe eens een stukje met enkel SRP en een ander stukje ernaast met SRP gevolgd door Black Hole....ik ben benieuwd....
Ik zou het gerust willen proberen maar ik heb geen SRP.
 
Even een mening voordat het wordt getest ;) : Ik denk dat je geen verschil zal zien, en dat BH na SRP (die ook een glaze bevat) niks zal toevoegen. En dus lekker voor SRP moet kiezen door z'n AIO eigenschappen.

Maar goed, ik heb zelf ook SRP en BH, maar heb nooit echt een verschil gezien. Bedankt vast boelewapper voor de moeite. :)^
 
BH en SRP doen bijde het zelfde ;)

Doe maar eens een stukje met SRP en een stukje met BH je zult zien dat ze beide alles lekker dicht smeren 8d
Waar bij mij de voor keur dan weer uit gaat naar BH vanwege het niet achterlaten van witte uitslag op je trims en in kiertjes en naadjes.
 
Beetje tegenstrijdig Harold,
Ik quote even je bovenstaande tekst:
Harold-A1 zei:
heb meer dan 10 jaar mijn auto altijd met autoglym srp en gloss protection gedaan.
En dit heb je in September 2009 gezegd:
ben een beetje verbaast dat er naar de Autoglym SRP is gegrepen.
is 'on-detailers-waardig'
Beetje erg tegenstrijdig.....
 
die opmerking moet je lezen in dat topic, niet los. :bad

niets mis met srp, zeg ik elke keer. maar als je een goede correctiefactor wil hebben zijn er wel alternatieven
 
ThaBird zei:
BH en SRP doen bijde het zelfde ;)
1SRP heeft betere cleanende eigenschappen dan BH. Hoewel er meer residu achterblijft, gaat mijn voorkeur in het geval van 'detailen zonder polijsten' toch altijd uit naar SRP.
 
Ik denk dat Matthijs ( de TS ) dit ook weer niet heeft bedoelt; hij wilde ons op weg helpen hoe je beste de SRP kan gebruiken.
Zoals het er nu naar uit gaan zien wordt het een discussie over:
- of je nu wel / niet de SRP moet gebruiken
- of de SRP beter cleaned dan een ander middel
- of de SRP beter vult dan een ander middel

Wellicht verstandiger om ons alleen maar te gaan concentreren op het feit dat indien je het gebruikt, wat dan de beste wijze is

( het is maar een gedachte )
 
Harold-A1 zei:
... maar als je een goede correctiefactor wil hebben zijn er wel alternatieven
Nogmaals, soms kan iemand niet een full detail doen (tijdgebrek) of kan er niet meer correctie behaald worden omdat de lak het niet toelaat (Cees zijn oude Seat Leon). Dan is de SRP een uitkomst.

Ik quote even een uitspraak van je:
Harold-A1 zei:
ben een beetje verbaast dat er naar de Autoglym SRP is gegrepen.
is 'on-detailers-waardig'
zelf M66 van Meguiar's was een betere keuze geweest

Waarom Meguiars M66 aanprijzen terwijl dit hetzelfde produkt is als de Meguiars Color-X EN de Autoglym SRP.

Het zijn allemaal AIO produkten.

review Meguiars M66 :rules
 
Vraagje nog, zijn er ook andere middelen die een cleaner, ietsiepietsie polijst, en wax in 1 hebben? Of is SRP hier de enige in? Hierboven las ik al wel M66 & Color-X.

Ik vind het mooi spul in ieder geval, het aankopen was het zeker waard en ik ga het vaker/altijd gebruiken!
 
Valet Pro Achilles Prep. Het is ook een AIO en het schijnt ook erg goed te zijn. Mijn fles SRP is bijna op en de fles Achilles Prep zit al in de tas om de leegte op te vangen.
Carclean link: https://www.Carclean.com/product/Valet_Pro/Achilles_Prep_500ml_WP13-500ML_101772

link naar een recensie: http://detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=165869
 
Nog maar een vraagje: Maakt het nu veel uit of je SRP met de hand (round handpad) of met de DAP verwerkt? Met de DAP gaat over grote delen uiteraard sneller, maar met de hand kan ik een stuk sucuurder werken. Dank. Dank.
 
Tip!, Het gebruik van SRP werkt fantastisch op je fiets.
Daar kwam ik vandaag achter toen ik de kinderfietsen op mp wilde zetten.
Naar SRP gegrepen en wat een resultaat!
 
Nismo zei:
Ik heb de SRP al jaren in een kast in de garage staan, nog van voor ik iets afwist van cardetailing.
Weet echt niet meer waarvoor ik het ooit en waar ik het gekocht heb.
Hoe lang is deze houdbaar, en kan je zien of ie nog goed is, ik zeg jaren … denk dat hij er al 8 à 10 jaar moet staan.
Wel altijd donker in een kast en in een vrij koele garage.
Ik zie geen antwoord op deze (oude) vraag.
Heb zelf ook een fles staan die al jaren onaangeroerd is.
Blijft dit bruikbaar zolang het vloeibaar is?
Gewoon uitproberen zonder jullie advies durf ik niet....
 
Als het niet bevroren is geweest, en als het na goed schudden weer een egale massa is,...... niets aan de hand.
Polijstmiddelen bederven niet en waxen worden het meest aangetast door temperatuurwisselingen.

Hans