• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To: Het gebruik van Autoglym SRP

Marcel Tibben;301109 zei:
Ben helemaal nieuw hier maar heb inmiddels ervaring opgedaan met de srp. Maar krijg de indruk dat de swirls toch nog blijven, poets ik te zacht (handmatig) mbv mcguiires foampad?

Dit staat er in post 1 :

Na SRP (swirls waren vrijwel bijna verdwenen (gemaskeerd)


vooral dat laatste woordje doet het dus : je doet er geen swirls (definitief) mee weg .....
 
Het klopt beide, het kan het weghalen én maskeren. Ligt vooral aan je aanbrengmethode, als je alleen aanbrengt en afneemt zal het ook alleen maskeren.

Ga je hem gebruiken als polijst, zal het ook (weinig) swirls weghalen.

Maar zijn kwaliteiten liggen vooral bij het maskeren.
 
Marcel Tibben;301109 zei:
Ben helemaal nieuw hier maar heb inmiddels ervaring opgedaan met de srp. Maar krijg de indruk dat de swirls toch nog blijven, poets ik te zacht (handmatig) mbv mcguiires foampad?

Verklaar even wat je precies bedoelt met "de swirls blijven"...

Bedoel je dat ze na enkele wasbeurten opnieuw tevoorschijn komen?
OF
Bedoel je dat ze na de behandeling niet helemaal weg zijn (en dus niet volledig gemaskeerd worden)?

Ik vermoed dat je het laatste bedoelt, maar aan voorgaande posts te lezen is dit misschien niet voor iedereen duidelijk.
Dus even verklaren en dan kunnen de pro's (ik niet, ben nog maar pas bezig ermee) je beter helpen :)
 
Als de gele Meg's pad bedoelt wordt dan zou ik in elk geval overstappen op een handpad van Monello ( witte en/of oranje ) om daar dan weer wat extra cuttingpower uit te halen.
 
Ik bedoelde eigenlijk dat de swirls niet verdwenen zijn ofwel nog zichtbaar zijn na een behandeling met de srp. Ik denk dat overstappen op de monello pad een goede oplossing bied. Ga dit dan ook zeer binnenkort proberen toe te passen op de bolide. (Ik had trouwens graag een paar foto's bijgesloten maar deze site is nog niet echt I-pad vriendelijk) sorry voor de missende pics...
 
Iedereen blijkt te zeggen dat dit product swirls verbergd, maar effectief niet weg doet. Is dit ook het geval met bv: PoorBoy's SSR1 ?
Of doet Poorboy's product ze dan wel effectief weg ? Volgende vraag is dan ook, waarom zou je dan Autoglym gebruiken voor ze te maskeren als je even goed Poorboy's SSR1 kan gebruiken bevoorbeeld.
 
Poorboy's SSR1 is een polish en gaat mits het inzetten van veel spierkracht en geduld (of een DAP- of rotary-machine) inderdaad een corrigerende werking hebben. Het is een deel van een volledig correctieplan (van grof naar fijn, en af te werken met een glaze en wax.

SRP kan je perfect met de hand aanbrengen:'vullen' van de swirls behoeft zoveel geen energie als 'wegwerken'. Bovendien is de SRP een soort all in one: een licht polijstende werking om lichte verwering van de lak te verwijderen, het zit boordevol fillers, waarmee je krasjes en swirls opvult, en het heeft een wax-effect, waardoor je een mooi glanzend resultaat zal bekomen.

Standtijd is niet enorm, maar het houdt toch een kleine twee maand (4 tal wasbeurten)
 
Vwb de standtijd: na de behandeling met SRP een goede wax erop en het gaat nog langer mee! Dus toppen.
 
Beste. Ik heb al enkele keren srp gebruikt en ben er erg tevreden mee. Vroeg me enkel nog af of dit ook als finish product kan gebruikt worden? Dus eerst alle krassen en swirls verwijderen met een compound en dan de srp erop voor eventuele overgebleven swirls/krassen te fillen en dan een wax erop.
 
Vroeg me enkel nog af of dit ook als finish product kan gebruikt worden? Dus eerst alle krassen en swirls verwijderen met een compound en dan de srp erop voor eventuele overgebleven swirls/krassen te fillen en dan een wax erop.

SRP is, zoals in de eerste post word aangegeven, een All-in-One product. Het bevat een fijne korrel, enorm veel fillers en sealant.

Als je de foto's en verhalen moet geloven, haalde mensen met dit product behoorlijk wat resultaat en swirls en lichte krasjes ''verdwenen''. Echter vraag ik mij af wat de verhouding is tussen defecten ''verwijderen'' en ''maskeren''. Op een harde lak verwacht ik dat het niet zoveel zou kunnen doen, maar dat geldt voor elke finishing polijstmiddel. De fillers zullen dan meer doen als de korrel, vermoed ik.

Als je, zoals in je quote, eerst alle defecten aanpakt en daarna volgooit met fillers, dan zal dit net als glaze zijn werking doen. Idealiter schaal je af met een fijn polijstmiddel om dat beetje extra glans permanent te krijgen en niet met een kwetsbaar goede als een glaze/fillers.



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Emi
SRP kan absoluut prima gebruikt worden voor wat je wilt @timcarcleaner. Niet het allereerste product wat ik persoonlijk vaak gebruik omdat het een all in one product is. Er zitten zitten inderdaad heel veel fillers in maar als je dat juist wil. Gewoon lekker gebruiken. Kwa gebruiksgemak en snelheid waarmee je glans creert kan geen enkele soortgelijke cleanerglaze tegenop. Bovendien geeft het extra resultaat als je 2 a 3 lagen SRP aanbrengt. Uiteraard toppen met een wax en je hebt binnen korte tijd een glanzende automobiel staan. Als ik wordt gevraagd om snel een auto met de hand glanzend te krijgen gebruik ik ook SRP.

Echter als ik heb gepolijst en ik wil een cleaner glaze gebruiken gebruik ik, beetje afhankelijk van de lak, DDJ Lime Prime (plus) of Micro Prime. Na het gebruik van deze laatst genoemde cleanerglaze'n is de lak zo glad als een paling in een emmer snot...
 
Hallo allemaal,

Vandaag ook de Autoglym SRP gekocht. Ik had nog wel een vraag; kan ik het behandelen met SRP mijn Meguiars Ultimate Quik Wax gebruiken? Of zal dat ervoor zorgen dat de opvulling van swirls verdwijnt? Alvast bedankt voor het antwoord!
 
Bovendien geeft het extra resultaat als je 2 a 3 lagen SRP aanbrengt.

Heeft dit toegevoegde waarde dan..? De eerste laag oliën verwijder je dan toch weer met de cleaner die het bevat?


Vandaag ook de Autoglym SRP gekocht. Ik had nog wel een vraag; kan ik het behandelen met SRP mijn Meguiars Ultimate Quik Wax gebruiken? Of zal dat ervoor zorgen dat de opvulling van swirls verdwijnt? Alvast bedankt voor het antwoord!
Het lijkt mij dat deze spraywax geen cleaners bevat die onderliggende lagen kan aantasten. Echter weet ik dit niet zeker, maar als een product cleaners en dergelijke bevat, is het meestal te dik om te sprayen.

Ik gooi maar even wat in de groep... :p
 
De Meguiars heb ik al staan ☺ Tot op heden best tevreden over. Ik heb ook nog Turtlewax Metallic Wax, ook niet onaardig vind ik zelf. Deze wax maskeert krasjes ook een beetje.