• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

HULDE poorboy's Spray & Rinse

witalik

Detailing addict
8 apr 2010
32
55
Vandaag mijn bestelling goodies binnen gekregen. en fles poorboys spray and rinse zat er ook bij.

meteen even een mixje gemaakt, 200ml Poorboys en de rest water in een spraymaster gedaan (500ml). niet echt super geconcentreerd dus, ik wou eerst even kijken hoe het ging.

Eerst de velgen even nat gemaakt, daarna lekker inspuiten met PB's daarna geprobeerd om het eraf te spuiten maar het was zo erg dat dat toch niet ging.

Gelijk een easy brush bij de bestelling dus die kwam heel goed van pas. even schrobben en daarna nog een keer Rinsen, dit ging goed maar het product droogde op de velg al op dus daarna nog een keer met de brush en gelijk spoelen toen was het meeste eraf.

Hierna even met een Meguiars water magnet (WAT EEN ONDING) afgedaan, heeft dat ding ook nog nut, na 5 maanden nog steeds niet het gewenste resultaat met drogen lol

Fototjus had ik maar van 1 velg gemaakt maar ik denk dat het wel duidelijk zichtbaar is :D

Vooral in de hoekjes bij de spaken en de ventiel dop waren niet schoon te krijgen met Meguairs all wheel cleaner (ook onverdund)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Na 2 minuutjes

I LIKE !!

Alleen nu zag ik op 1 velg ineens ook dat ie in het verleden is een keer een buikschuiver heeft gemaakt aan de goede kant want dit kwam ook ineens naar voren

dus dat is dan wel weer klote maar hij is in iedergeval schoon op een paar hardnekkige teer plekken na

wou toch even melden hoe goed dit spul is :-" :-)^

Ziet er goed uit.

Volgens mij is jouw mengverhouding echt supergeconcentreerd, dacht ergens op het forum gelezen te hebben dat je veel meer kan verdunnen voor goed resultaat.

oh toch wel ?

ja ik heb denk ik tot 150 ong die poorboys gedaan en de rest van de spraymaster met water...

dat zou ongeveer 150 / 900 zijn ?

maar ik zie op die page waar die verkocht word dat voor lichte vervuiling 1:1 gebruikt moet worden dan zou ik hem 200 / 200 moeten maken dus dan heb ik hem toch minder ?

witalik zei:
Eerst de velgen even nat gemaakt, daarna lekker inspuiten met PB's daarna geprobeerd om het eraf te spuiten maar het was zo erg dat dat toch niet ging.

Waarom denkt iedereen toch altijd dat je met alleen een velgenreiniger de velgen schoon krijgt?:weetniet Ik bedoel hiermee dat de meeste mensen een velgenreiniger er op sprayen, even wachten en daarna afspuiten en dan het vreemd vinden dat de velg nog vuil is...
Dat is volkomen normaal, het vuil zit vast aan de velg en zal in combinatie met een borstel losgemaakt moeten worden.

Dus je vervuiling is niet erg als je dat niet wegkrijgt met alleen een reiniger :no

inderdaad adrie, ik gebruik 9 van de 10 keer gewoon een sopje en de daytona brush..
evengoed kan een velgenreiniger een goede toevoeging zijn (voor vuilerre velgen)

stimpy68 zei:
Waarom denkt iedereen toch altijd dat je met alleen een velgenreiniger de velgen schoon krijgt?:weetniet Ik bedoel hiermee dat de meeste mensen een velgenreiniger er op sprayen, even wachten en daarna afspuiten en dan het vreemd vinden dat de velg nog vuil is...
Dat is volkomen normaal, het vuil zit vast aan de velg en zal in combinatie met een borstel losgemaakt moeten worden.

Dus je vervuiling is niet erg als je dat niet wegkrijgt met alleen een reiniger :no

waarom denk je dat ik bij voorhand al de EZ detail wheel brush erbij heb bestelt :lol

niet omdat ik dacht dat het wel ging dus

Hier heb ik de velg ook alleen ingesprayd met PB Spray & Rinse, even laten inwerken en dan alleen schoongespoten met de HD.

Het geeft aan hoe krachtig de PB S&R is 8o

Uiteraard zit er nog een hele waas van viezigheid op de velg omdat de S&R alleen de bovenste laag als het ware afbreekt.

Nabewerking is dus nog altijd nodig.
Persoonlijk ga ik de velgen liever met een oude (rasta) washmitt te lijf omdat ik meer druk kan zetten dan met een EZ brush.

Voor mijn idee bostel je alleen de bovenkant van de vervuiling er mee los, vuil wat echt goed aangekoekt zit, krijg je er niet volledig mee weg.

Moet je de PB Spray & Rinse verdunnen? Ik spuit die altijd puur op mijn velgen.
Ze zijn dan altijd proper, wel met een washmitt nog eens over gaan achteraf.

Ik ben laatst ook met de velgen begonnen. Meguiars wheel cleaner gebruikt en ook nog klei. Het resultaat is niet naar mijn tevredenheid. De laastste plekjes krijg ik niet weg. Je voelt het wel met de nagel maar na veel kleien houdt het echt een keer op. Volgende keer ook de PB proberen. Zie foto's

eerst lekker wassen en erg handig die mitt om overal bij te komen

dit was na het wassen

na het kleien nog steeds stukjes. Ook de spuitbus teerverwijderaar mocht niet helpen.

lijkt goed toch? Maar van dichtbij....

Hij is ook nog met sealant bewerkt vandaar de glans.:weetniet

Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
WD-40!!
Middel wat ik niet vaak genoeg kan zeggen hier op het forum.
Opspuiten, minuutje laten intrekken, afvegen en het is zo goed als weg!
Weet ik zeker.:jippie

ik denk dat krollie ook wel blij word van Poorboys :D

maare wd40 tast dat niks aan ? is dit nog per velg verschillend ?

ik heb nog wel sommige hardnekkige teer plekes erop zitten dat is dus met wd40 te behandelen ?

Na de WD40 wel weer je velg wassen om het vetlaagje te verwijderen.
Werkt een stuk beter dan remreiniger (was een zeeeeeeeeeeeer oude en vieze velg overigens).