• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp bij handmatig stappenplan

rickstarr

Detailing rookie
11 aug 2010
6
0
Heb voor mijn zwarte(Kleur: 601 Nero) Alfa Romeo 156 het volgende samengesteld:

Wassen:

- Mothers Lambswool Wash Mitt
- Poorboys waffle weave
- Poorboys super slick & sub

Kleien:

- Poorboys clay
- Poorboys spray & wipe
- Poorboys deluxe mega towel

Reinigen/Polijsten:

Hier ben ik nog niet uit

Voeden:

- Poorboys black hole
- Luke country red soft finishing CCS hand applicator

Waxen

- Poorboys natty's paste wax blue
- Monello Concorso ultrasoft finishing ccs hand applicator

Het polijsten wil ik handmatig gaan doen omdat ik totaal geen ervaring hiermee heb en bang ben dat ik machinaal teveel schade aanricht.
Heb een aantal plekken op de lak zitten waar ik niet weet hoe ik deze weg ga krijgen en of de plekken wel weg te krijgen zijn.
Ter illustratie:

1009543.jpg


Dit was eerst een bult op de lak. Deze heb ik met wat warm water zacht gemaakt en toen kreeg ik het grootste gedeelte er wel af alleen bovenstaande kring bleef over.
Geen idee wat ik hiermee aan moet?

Verder nog wat plekken die de aandacht nodig hebben:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

1009542.jpg


1009549.jpg


1009545.jpg


Alle adviezen/aanvullingen op bovenstaade is welkom.
Schiet maar raak ;).
 
Denk dat het verstandigst is om dit met een Dap aan te gaan pakken.Want als je dit handmatig wil gaan doen dat het flink spierballen kweken wordt:D

En werken met een Dap stelt bijna niks voor.Je moet gewoon de tijd er voor nemen , niet te haastig te werk gaan.

En anders kijken of er iemand bij je in de buurt woont die je wilt helpen met het werken met een Dap.;)
 
Handmatig kan je wel wat veranderingen teweeg brengen.Maar je zal niet alles weg kunnen krijgen.

Zie trouwens ook dat er op sommige plekken ook je blanke lak is beschadigt???

Als je handmatig te werk gaat zal ik zeker deze handpads nemen :

oranje handpad van Lake Country
witte handpad van Lake Country

En voor polijstmiddel kan je Hier kijken.
 
Handmatig: nou nee
Machinaal: wellicht verbetering maar heb er niet heel veel hoop in, immers aardig beschadigd allemaal :(
Lijkt bij foto 3 of er een heel gat in zit ? !
 
Heb niet het idee dat het een gat is maar meer een restant van wat het ook was wat er op de lak zat.

Misschien toch maar eens overwegen om een dap aan te schaffen :roll
 
De dap is jouw uitkomst, geloof me er kan 99% niks verkeerd gaan, de andere 1% laat ik aan jou kunnen en kennis over:-b .

Toen ik ook nieuw was hier was ik ook huiverig over mezelf.

Het is zo een goede investering dat je er jaren profijt van kan hebben. IK ZEG DOEN:)^
 
Ik denk dat ik toch maar voor een dap ga,
als ik zo op het forum rond kijk moet dat te doen zijn
ook voor een noob detailer ;).

Nu nog even de vrouw overtuigen dat dit ECHT nodig is :ja
 
Laat haar dit topic gewoon lezen :ja

Over het algemeen genomen heeft Alfa een redelijk zachte lak, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat je tevreden zult zijn met een hand-detail. Ik denk dat er misschien wel een rotary aan te pas moet komen om deze schades die je nu laat zien, weer enigzins toonbaar te maken. Met een DAP500 of 900 boek je ook veel progressie maar het is net wat je wil bereiken :cool: