• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp bij het aanschaffen van eerste spullen.

Wilrox

Detailing rookie
2 jun 2014
4
0
Hallo, Aangezien ik tegenwoordig een troste bezitter ben van een BMW wordt het tijd om de auto netjes bij te houden. Enigste probleem is dat ik compleet een nieuweling ben in het schoon houden van de auto ;). Nu heb ik her en der rond gekeken en kwam op het volgende lijstje uit. Aangezien er hier meerdere personen zijn die verstand van zaken hebben was mijn vraag of dit de juiste spullen zijn of dat men nog op of aanmerkingen heeft. Het gaat hierbij om een zwarte auto, kleurcodering Schwarz 2 (668), die bij aflevering volledig is gepolijst en in de wax is gezet. Het is nu dus voornamelijk bijhouden.

Shampoo:
Dodo Juice - Born to be mild

Glaze:
Poorboys World - Black Hole

Wax:
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845

Detailer:
Dodo Juice - Basics of Bling Detailing Spray

Washandschoen:
Carclean.com - Wool Wash Mitt

Droogdoek:
Monello - Senza Acqua Drying Towel

Kan ik de PB black Hole en de detailing spray gewoon opbrengen met een microfiber-doekje of zijn hier speciale pads voor nodig? Zelfde geld voor de wax, hoe kan ik deze het beste aanbrengen?

Weet dat ik het kleien en polijsten heb over geslagen, dit omdat ik mij hier nog totaal niet in hebt verdiept. Ook heb ik voor het polijsten de apparatuur niet, en met de hand ga ik denk ik niet aan beginnen.

Alvast bedankt voor de hulp! Wilfred
 
De blackhole breng je aan met een foampad https://www.Carclean.com/product/Monello/Easy_Detailing_Finishing_Hand_Pad_Black_MHPB_101164 De detailerspray, gewoon op het paneel sprayen en afnemen met een goede microvezel doek. https://www.Carclean.com/product/Monello/Peluche_Verde_45x45cm_MPV0101_102087 Zou bij je bestelling zeker wat doeken erbij doen. En als detailerspray zou mijn keuze Poor Boys spray&wipe zijn, kun je later ook als glijmiddel bij het kleien gebruiken.
 
Wat ik zelf altijd fijner vind bij producten als blackhole is een ronde applicatie pad. Deze kun je gewoon vinden onder pads en doeken in de shop. Bijvoorbeeld de Nero foam applicator. De grotere pads gebruik ik meestal bij handmatig polijststukjes.
Volgens mij zuigt de eerder aangegeven pad ook meer product op dan bij een kleinere pad, maar dat is mar een aanname.
blackhole en white diamond kunnen spaarzaam aangebracht worden, wat dan misschien een andere reden kan zijn om een kleinere pad als keuze te nemen.Het is wat jezelf het makkelijkst lijkt.
 
Ik zou zeker een tweede washandschoen nemen ook. 1 voor de bovenkant van je wagen en 1 voor de onderkant. Je kunt ook kiezen om zo'n rastamitt te kopen voor de vuilere plaatsen (dorpels, onderkant bumpers etc).

Voor doeken zeker de Trio bundels bekijken.
 
Ik zou 2 kleinere droogdoeken nemen ipv 1 grote ...is puur persoonlijke smaak.

De velgen zullen ook wel vuil word vermoed ik : velgenborstel......EZ-brush + 1tje van Mothers voor de voorkanten.

De glaze zou ik eerder skippen en eerst iets anders nemen.......meer doekjes , grote emmers + GG 's oid .
 
Zorg dat je de auto wast met 2 grote emmers waarbij een gritgard voor de spoelemmer een must is. Je kan in de webshop verschillende (zwarte) handpads vinden voor je blackhole/collinite.de collinite kun je van te voren even onder de hete kraan houden en ff schudden om em vloeibaar te krijgen. Daarnaas heb je idd nog een aantal doeken nodig.
 
Volgens mij heb je een prima keus gemaakt in je producten. Black Hole kun je het best aanbrengen met een applicator van foam zonder cutting power. Ditzelfde geld voor de wax. Daarnaast zou je per stap (afhankelijk van hoe groot je auto is) een drie/vier tal microvezeldoeken kunnen aanschaffen om de aangebrachte producten af te nemen. Dus per stap drie/vier doeken. De detailspray die je hebt, Basics of Bling Detailingspray, kun je eventueel ook al kleiglijmiddel gebruiken. Mijn tip is; koop de literverpakking concentraat dan kun heel erg voordelig meer maken. Zelf gebruik ik voor het kleien liever Born Slippy van Dodo Juice.
 
Ik heb als beginner de fout gemaakt om de 'normale' verpakkingen van producten te kopen. Met deze standaard hoeveelheden is het erg jammer als een product tegenvalt omdat je nog zoveel over hebt. De de verschillende sample kits en panel pots raad ik aan voor beginners. Of vraag eens aan iemand of het product eens mag proberen op een paneel. De clinic van CC vond ik hier helemaal top in omdat je de verschillende producten gewoon direct op je eigen auto kon proberen!

Als beginner vind ik de glaze zonde van je geld. Ik zou dat pas aanschaffen als je verder in het detailen gaat.
 
Ric325i;n396906 zei:
Zorg dat je de auto wast met 2 grote emmers waarbij een gritgard voor de spoelemmer een must is.

Ik gebruik eigenlijk al een aantal jaar 2 emmers van 10 liter, aflsuitbaar, maar zonder gritguard. Is dat echt zo'n must-have in de emmer?
 
Bedankt allemaal voor het meedenken en antwoorden!

Het volgende lijstje is nu in bestelling:

1

Sonax - Xtreme Ruitenreiniger - 500ml




1

Poorboys World - Black Hole - 473ml




1

Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 500ml




1

Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml




1

Dodo Juice - Basics of Bling Detailing Spray - 500ml




1

Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm




2

Monello - Piccolo Nero Trio




1

Carclean.com - Wool Wash Mitt




2

Monello - Disco Nero Foam Applicator





Dit samen met de aantal spullen, onder andere doeken en nog wat verschillende producten, die ik al thuis heb liggen moet ik wel een eind komen denk ik :)
 
UnusualKid;n397187 zei:
Ik gebruik eigenlijk al een aantal jaar 2 emmers van 10 liter, aflsuitbaar, maar zonder gritguard. Is dat echt zo'n must-have in de emmer?
Ik ben van mening dat het wat toevoegt. Maar dit is vanuit de theorie bekeken.
 
UnusualKid;n397187 zei:
....2 emmers van 10 liter, aflsuitbaar, maar zonder gritguard. Is dat echt zo'n must-have in de emmer?

Hoe groter je emmers , hoe meer water , hoe minder vuil je water wordt , = minder kans op waskrasjes......en die GG zorgt ervoor dat er nog minder vuile "deeltjes" in het water (bovenaan ) dwarrelen.....

Je kan ook gewoon op tijd je spoelwater-emmer en je shampoo-emmer verversen.....