• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gevraagd bij keuze produkten voor ernstige lakconditie/ swirls.

Vanwege het slechte weer weinig kunnen doen. Gisteren pas de auto helemaal kunnen clayen. De clay vloeistof is helemaal op dus waarschijnlijk iets teveel gebruikt maar dat weet ik dan voor de volgende keer. Als het weer het toelaat ga ik polijsten, Nu heb ik alleen wash en wax producten om eerst de auto te wassen en dit lijkt mij niet raadzaam maar ik heb ook driehoek vloeibare zeep en vroeg mij af of dit een goed idee is?

Er zijn veel mensen die hier hun auto mee wassen, het is natuurlijk maar is er een reden dit niet te doen voor het polijsten???
 
De clay vloeistof is helemaal op dus waarschijnlijk iets teveel gebruikt maar dat weet ik dan voor de volgende keer
Ik weet niet welke claylube je had, maar ik kan je de Spray&Wipe aanraden. Dit is een veelzijdige detailerspray die je ook nog eens 1:1 kan verdunnen. Zou je dus een literfles of zelfs een gallon aanschaffen, kan je voorlopig vooruit met 2-8 liter product.

Nu heb ik alleen wash en wax producten om eerst de auto te wassen en dit lijkt mij niet raadzaam maar ik heb ook driehoek vloeibare zeep en vroeg mij af of dit een goed idee is?
Er zijn veel mensen die hier hun auto mee wassen, het is natuurlijk maar is er een reden dit niet te doen voor het polijsten???
Ik heb werkelijk waar géén idee wat dit voor spul is. :p Ik kan je aanraden om een pure shampoo te gebruiken. Alles wat een shampoo met wax/fillers/pindakaas toevoegt, haal je toch weer weg met het polijsten. Zonde dus...


Greeetz
 
Vanwege het slechte weer weinig kunnen doen. Gisteren pas de auto helemaal kunnen clayen. De clay vloeistof is helemaal op dus waarschijnlijk iets teveel gebruikt maar dat weet ik dan voor de volgende keer. Als het weer het toelaat ga ik polijsten, Nu heb ik alleen wash en wax producten om eerst de auto te wassen en dit lijkt mij niet raadzaam maar ik heb ook driehoek vloeibare zeep en vroeg mij af of dit een goed idee is?

Er zijn veel mensen die hier hun auto mee wassen, het is natuurlijk maar is er een reden dit niet te doen voor het polijsten???

Mijn ervaring is dat een kleikit ongeveer half zo veel lube bevat als je nodig hebt voor de hoeveelheid klei. Ik weet niet hoe vuil jouw klei geworden is bij het kleien, maar ik heb met mijn eerste bar klei ongeveer 10 keer een complete auto gekleid. (Elke keer knip ik met een schaar een stuk klei van de bar af, en kneed dat warm en in vorm, en eigenlijk kom ik met zo'n stuk klei altijd makkelijk uit, voor vuile stukken zoals velgen gebruik ik oude klei die ik al eerder heb gebruikt.)

Ik gebruik inderdaad tegenwoordig ook standaard 1:1 verdunde spray&wipe om te kleien.

Zachte zeep zou ik niet gebruiken voor je autolak: kans dat het in de porien van de lak komt, en het is de vraag of je dat er netjes uitkrijgt vóór je glaze/sealant/wax aanbrengt.
 
Je zou eventueel ook gewoon je auto was water kunnen gebruiken(met sop dus), dat doet larry van Ammo NYC ook gewoon, als je daarna toch gaat polijste .
 
Dat is een mogelijkheid, maar ik zou het niet aanraden. Soms is een auto op het oog niet heel vies, maar loopt binnen no-time de klei vol. Dan kan er ook vrij scherpe vervuiling tussen zitten en ook met kleien kan dan je defecten veroorzaken die je met polijsten dan wel weg krijgt, maar waarom meer blanke lak verwijderen omdat je zelf iets met het kleien hebt veroorzaakt. :p

Ik vind dat als je als detailer aan de slag gaat, je niet zoals een poetsbedrijf over de lak heen ragt met het idee dat er toch wel voldoende blanke lak is. Liever in meerdere hits corrigeren en blanke lak behouden als meteen met een rotary raggen en het prima vinden. :D
 
Nee oke ik snap je punt, maar om eerlijk te zijn denk ik dat Larry wel weet wat hij doet gezien al zijn werkzaamheden.
Ik zeg ook niet dat dit "de" manier is en dat zdgt hij ook niet, maar het is een manier om in dit geval, je toevallig out of product bent.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Mijn ervaring is dat een kleikit ongeveer half zo veel lube bevat als je nodig hebt voor de hoeveelheid klei. Ik weet niet hoe vuil jouw klei geworden is bij het kleien, maar ik heb met mijn eerste bar klei ongeveer 10 keer een complete auto gekleid. (Elke keer knip ik met een schaar een stuk klei van de bar af, en kneed dat warm en in vorm, en eigenlijk kom ik met zo'n stuk klei altijd makkelijk uit, voor vuile stukken zoals velgen gebruik ik oude klei die ik al eerder heb gebruikt.)

Ik gebruik inderdaad tegenwoordig ook standaard 1:1 verdunde spray&wipe om te kleien.

Zachte zeep zou ik niet gebruiken voor je autolak: kans dat het in de porien van de lak komt, en het is de vraag of je dat er netjes uitkrijgt vóór je glaze/sealant/wax aanbrengt.

Klei heb ik nog voldoende. Alleen de vloeistof heb ik helemaal opgebruikt. Ik ben voorzichtig te werk gegaan, heb weinig druk gezet en heb mijn lak heerlijk glad gekregen. Een sopje leek me juist slechter dan een natuur produkt zoals groene zeep aangezien ik toch nog ga polijsten.

Was het weer nu maar wat beter zodat ik verder kan.....
 
Een sopje leek me juist slechter dan een natuur produkt zoals groene zeep aangezien ik toch nog ga polijsten.

Wat versta jij onder 'een sopje'? Ik zou de auto gewoon wassen met een autoshampoo zonder toevoegingen. Groene zeep zou ik niet op de auto gebruiken ook al is het een 'natuurproduct'. In plaats van een natuurproduct zou ik juist iets gebruiken dat speciaal ontwikkeld is voor het wassen van auto's.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Een sopje is voor mij gewoon de shampoo die ik al heb. Groene zeep werd mij destijds aangeraden om juist uitdroging van een leren bank tegen te gaan.
 
Shampoo met wax toevoeging kun je gewoon gebruiken, ook al ben je nog van plan om te polijsten.
 
Wat versta jij onder 'een sopje'? Groene zeep zou ik niet op de auto gebruiken ook al is het een 'natuurproduct'.
Een stuk rots, of grind is ook een natuurproduct, maar ik ken geen detailers die dat op hun auto gebruiken ;) Wat ik hiermee duidelijk wil maken: de term 'natuurproduct' is gewoon een nietszeggende marketing term, niet zelden is een natuurproduct minstens zo schadelijk/gevaarlijk als een kunstmatig product.
 
Vandaag begonnen met het polijsten van de kofferbak. Heel behoedzaam te werk gegaan, weinig druk gezet maar ik vraag me af of ik niet nog een keer met de veloce moet polijsten.

GryCDrqk.jpg


VGkhE12Y.jpg


De bovenkant van de bumper is nog niet gepolijst.
 
Eindelijk weer iets kunnen doen maar handmatig polijsten is toch echt een hele klus.
Portier is flink opgeknapt, heb heel veel krasjes weggekregen

WyYqfbLd.jpg
.
Ervoor:
4ne0ts4s-jpg.91829.jpg


2TigUfdh.jpg


2TigUfdh.jpg
 
Op de tweede foto zijn de swirls goed te zien in de reflectie van de zon, maar de derde foto zegt eigenlijk niet zo heel veel. Als je je resultaat wilt laten zien zul je een reflectie van een vergelijkbare lichtbron moeten gebruiken.
 
Op de tweede foto zijn de swirls goed te zien in de reflectie van de zon, maar de derde foto zegt eigenlijk niet zo heel veel. Als je je resultaat wilt laten zien zul je een reflectie van een vergelijkbare lichtbron moeten gebruiken.

De tweede foto was meer om aan te tonen hoe erg het gesteld was met het linker voorportier. De eerste foto en derde foto zijn na het grof polijsten met Monello Veloce. De finish moet nog gebeuren. Ook de randen van de klink etc.. De swirls zijn zo goed als verdwenen maar zal later nog betere foto's nemen.