Omgeving eindhoven... zuiden er van ?
Ik woon zelf in Hapert (onder eindhoven). Mss kan ik iets voor je betekenen. heb al het materiaal thuis.
Ik kwam deze video tegen en vroeg mij af of ik niet beter de schuurmethode kan gebruiken voor diepere krassen voordat ik ga polijsten?
Hallo, op het gebied van detaillering ben ik een absolute leek.
Jup, dat zal ook de gedachte zijn bij elke detailer. Bij mij ook, toen ik een C1 wilde corrigeren. Dit was lokaal wat marring/krasjes van vermoedelijk een winkelkarretje ofso en het leek vrij oppervlakkig. Daarbij de gedachte dat de lak niet bikkelhard zou zijn...Iedereen zegt wel dat franse lakken erg zacht zijn maar op de laatste C5 had ik toch echt een DAP900 met Veloce en een oranje pad nodig om de swirls te kunnen corrigeren.
Als beginner ben ik blij met dit forum. Het lijkt idd op zo'n filmpje redelijk goed zelf te doen maar polijsten is al uitdagend genoeg zo te horen.
Stapje voor stapje, dat werkt het beste om een goede basis te krijgen.
Ik merk dat je het budget klein wilt houden, maar toch geïnteresseerd bent in het opknappen van jouw C5. Dit zal te doen zijn middels samples en écht alleen de benodigdheden. Ik hoop dat je iemand in jouw omgeving, of misschien wat verder, kan vinden met een machine en dan kan ondervinden hoe leuk het is om de boel op te knappen.
Ik denk dat je dan wel bereid bent om het budget op te rekken, haha!
Greetz
Alleen ter aanvulling; Poorboys World - Professional Polish is een paintcleaner en deze reinigt alleen de lak. Dit zal dus NIET een slijpende werking hebben om krasjes en dergelijke te verwijderen.
In elk geval heeft PP zowel een fijne korrel, als ook wat chemische polijstwerking.
Ik wist niet dat PB-PP er tegenwoordig in 2 varianten is.
Verbazingwekkend wat zo'n stukje klei doet al zie ik nog veel doffe plekjes in de lak zitten. De sproeifles gleed echter wel zo van mijn dak af.
Al met al een leuk klusje!
Ook al ga je nog polijsten, nooit harde voorwerpen op een gelakt/gespoten deel zetten, en al helemaal niet laten glijden. Plastic flessen en potten hebben vaak een naad van het productieproces, en die kan erg scherp zijn en dus krassen maken.
Ik had eigenlijk verwacht iets meer doffe plekken te kunnen verwijderen/verminderen maar ik heb ook weinig druk gezet.
Ach, zoals ik al zei, het is een begin!