• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gevraagd bij keuze produkten voor ernstige lakconditie/ swirls.

Nog even een update over de werkzaamheden. Na enige dagen zon heb ik geconcludeerd dat mijn auto flink opgeknapt is maar de Monello Veloce te mild is om een groot aantal krassen te verwijderen. Nu denk ik eraan toch een groffere polish te gebruiken voor een nog beter resultaat nl:
Meguiars - Ultimate Compound - 450ml
Waarschijnlijk heb ik deze polish niet nodig voor de hele auto maar kan iemand bevestigen of dit kan of teveel van het goede is?
 
Hmm... Een groot aantal krassen? Heb je het dan over flinke krassen of de vele swirls die toch dieper zitten als verwacht?

Ik denk niet dat er veel grover spul is, maar je meer moet denken aan de combinatie van polijstmiddel + pad. (+techniek) Ik lees/hoor niet veel bijzondere dingen over de Ultimate Compound en toen ik zelf zo'n sample probeerde op de DAP, merkte ik ook weinig positiefs.


Greeetz
 
Nog even een update over de werkzaamheden. Na enige dagen zon heb ik geconcludeerd dat mijn auto flink opgeknapt is maar de Monello Veloce te mild is om een groot aantal krassen te verwijderen. Nu denk ik eraan toch een groffere polish te gebruiken voor een nog beter resultaat nl:
Meguiars - Ultimate Compound - 450ml
Waarschijnlijk heb ik deze polish niet nodig voor de hele auto maar kan iemand bevestigen of dit kan of teveel van het goede is?

Heb je misschien foto's van de krassen die je niet weg krijgt? Dat maakt het makkelijker om advies te geven.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ah, effe niet aan gedacht. Goede vraag @Jacco89 ! :D

Ik vermoed dat er rondom gepolijst is, er resultaat is behaald, maar de (iets) zwaardere defecten dan nog niet weg zijn. Herhalen, tot een gezond aantal keer, zal nodig zijn om zwaardere defecten aan te pakken. Er ligt dan een fijn lijntje tussen ''ik ga nog effe door'' en ''beter als dit gaat het niet worden, tenzij ik enorm veel lak ga opofferen''.
 
Ultimate compound heb ik destijds ook aangeschaft om serieuze defecten weg te werken die ik met eerder polijsten niet weg kreeg. Vond het een makkelijk te verwerken product en werkte naar mijn mening prima.
 
Heb je misschien foto's van de krassen die je niet weg krijgt? Dat maakt het makkelijker om advies te geven.

Zodra ik de kans weer krijg zal ik foto's posten. Ik heb op sommige plekken meerdere keren gepolijst en de krassen worden zichtbaar minder maar het risico om uiteindelijk door de blanke lak heen te gaan lijkt mij kleiner als ik eenmalig? met groffer polijstmiddel werk dan blijven polijsten met de veloce om de krassen zo weg te krijgen.
 
Ik heb laatst ook een tip gelezen dat restanten opgedroogd polijstmiddel op rubbers weg te krijgen zijn door er met nieuw polijstmiddel overheen te poetsen en direct afnemen. Dit werkt echt goed!!!
 
maar het risico om uiteindelijk door de blanke lak heen te gaan lijkt mij kleiner als ik eenmalig? met groffer polijstmiddel werk dan blijven polijsten met de veloce om de krassen zo weg te krijgen.

Dat denk ik juist niet. Je wilt natuurlijk zo min mogelijk weghalen, dus steeds een klein beetje is veiliger dan in één keer een hele hoop wegpolijsten.