• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gevraagd: Hoe verwijder ik grote reclamestickers?

BlackPassat

Detailing rookie
5 mei 2009
1.906
0
Beste medeforummers,
Aan mij is gevraagd of ik de reclamestickers van een vrachtwagen wil halen. Na het verwijderen zal er uiteraard gepolijst moeten worden. Ik heb het object nog niet gezien maar er werd gesproken over sticker(s?) met een oppervlakte van enkele vierkante meters!!
Zelf dacht ik dat dit met een föhn of verfafbrander (héél voorzichtig uiteraard) wel moet gaan lukken.
Zijn er mensen die hier ervaring in hebben en die nuttige tips voor me hebben? Dan hoor ik ze graag van jullie.
Zodra ik de kans krijg maak ik foto's van het vrachwagentje zodat jullie een beter idee hebben wat me te wachten staat.

D20VT zei:
Behangstomer gebruiken, heb ik ook vaak gebruikt bij veel belettering op bedrijfswagens

Ik heb wel zo'n Kärcher stoomapparaatje, zou dat ook gaan?
product-257840.webp

Verfbrander/fohn over de sticker halen tot deze handwarm is (heet of belletjes ben je al te ver), een hoekje loshalen en proberen de sticker op te rollen.
Door de sticker op te rollen verklein je je kans dat deze scheurt en je weer moet pielen om een hoekje los te krijgen.

D20VT zei:
Behangstomer gebruiken, heb ik ook vaak gebruikt bij veel belettering op bedrijfswagens

Inderdaad, een behangstomer (ook te huur bij geen punt bij k....) werkt heel goed, verder een verffohn ook, echter verwarmt die maar plaatselijk en een behangstomer verwarmt ook het metaal van de auto op een veilige manier.

Stickers altijd proberen onder een hoek van 90 graden los te trekken, hierdoor blijven er minder lijmresten achter...