• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gevraagd. Vage lijnen na het Polijsten!

Dsrt

Detailing rookie
4 mei 2010
22
0
Hallo mede-forummers,

ik zit met een serieus probleem. Ik ben namelijk de auto van mijn vader aan het polijsten, maar het resultaat is niet zoals gewenst.
Ik heb zelf een DAP 500. Als eerste heb ik de Orange Cutting pad i.c.m. met 2.5 SSR gebruikt en daarna de Witte pad met 1 SSR.
Toen de auto binnenstond zag het er heel mooi uit. Niet alle krasjes waren eruit, maar de swirls wel.Toen ik echter de auto naar buiten reed kreeg ik allemaal vage lijnen over de motorkap. Soort van hologrammen?
Hoe kan dit? Ik heb namelijk het dak ook gepolijst en daar zie je helemaal niets op, dat ziet er super uit.
Hoe kan ik de vage lijnen wegpoetsen? Iemand een idee. Ik zit met m'n handen in het haar...

Kun je hiervan een foto plaatsen?
Wat voor merk auto is het? Heeft de auto een harde lak (VAG)?
Is de motorkap ooit overgespoten? En is de lak daar dus zachter?

Graag meer info.............

Wat meer info zou helpen... Wat voor auto/kleur?

Waarom begin je meteen met oranje en SSR 2.5? Heb je eerst een testspot gedaan? Zoals ik het lees is het een gevolg van een te zware combinatie van pad en product.

Foto's doen ook wonderen :ja

Klinkt idd als een te zware combi voor de lak. Dat het dak goed gegaan is, kan er op duiden dat de motorkap ooit overgespoten is en dus de lak een andere hardheid kan hebben.

Sorry voor de weinige info.
Het is een Fiat Croma uit 2008. Donkere kleur bruin. De auto is dus nooit overgespoten. ;)
Voor mijn gevoel is het volgens mij een harde lak, want de krassen gaan er echt heel erg moeilijk uit.
Inmiddels zijn de vage lijnen al zo goed als verdwenen!

Voor je gevoel is het een harde lak... :weetniet Aan gevoel heb je niets, zekerheid moet je hebben en daarvoor moet je altijd een testspot doen voordat je de hele auto gaat doen :-"

Dsrt zei:
Voor mijn gevoel is het volgens mij een harde lak, want de krassen gaan er echt heel erg moeilijk uit.
Inmiddels zijn de vage lijnen al zo goed als verdwenen!

Het kan ook een hele zachte lak zijn (a la Renault) en dat je krassen ziet die er door jezelf en je oranje pad icm SSR2.5 ingemaakt worden.
Mocht het vettigheid / residu van je polijstmiddel zijn dan zou je eens kunnen kijken of je het met een IPA (Monello Spruzzo bijvoorbeeld) en een schone MF doek weer weg kunt halen.

Mocht je er nog geen wax op hebben gedaan dan zou je ook eens kunnen proberen om de auto te wassen ?

Wat Stimpy zegt is trouwens heel belangrijk : een testspot is absoluut noodzakelijk.
Ik weet uit ervaring dat een testspot (veel) tijd kost maar die tijd haal je absoluut later weer in.

Mocht je trouwens in de buurt wonen en hulp nodig hebben dan hoor ik het graag van je !

Gr. Arjan

Dsrt zei:
Sorry voor de weinige info.
Het is een Fiat Croma uit 2008. Donkere kleur bruin. De auto is dus nooit overgespoten. ;)

dat weet je nooit 100% zeker.
en schade tijdens transport van de auto is zo gemaakt, wordt keurig hersteld in de schadeafdeling zonder daar de toekomstige klant van op de hoogte te stellen.

Harold-A1 zei:
en schade tijdens transport van de auto is zo gemaakt, wordt keurig hersteld in de schadeafdeling zonder daar de toekomstige klant van op de hoogte te stellen.

Daarom stap ik gewoon de showroom binnen met een lakdiktemeter. Je moet die koppen van de verkopers dan eens zien :-d

Fiat kan een erg zachte lak hebben maar het hoeft niet. Ik heb er zelf ook last van. (zwarte grande punto van 2006) Zelfs als ik finish met monello finale op een zwarte pad op de DAP heb ik nog last van lichte hologrammen.

Ook met wassen heb ik last van swirls, al was ik met 4 mitts en een 16 emmer systeem, altijd swirls.... aaaahhhh

Zou een Concorso Finishing en finale nog een optie zijn om te proberen? Die is toch nog zachter als een zwarte ( die ook al geen cutting factor heeft)

@ jjonkie,

probeer eens te finishen zonder een produkt waar een schuurkorrel in zit. In de Monello Finale en Menzerna zit een heeeeeeeeeeeele lichte schuurkorrel.

Je zou kunnen overwegen het met Poorboys World Professional Polish op zwarte pad te proberen.

En nogmaals, hologrammen kunnen niet worden veroorzaakt door een DAP :!

anders misschien finishen met Lime Prime (nano-korrels)?
evt. rocket polish (heeeeel lekker verwerkbaar :ja, easy on, super easy off...)

het zijn geen hologrammen inderdaad maar ik weet zo even niet hoe ik wel zou moeten noemen. Dus toch een hele lichte korrel, te veel dus voor de fiat lak. Dan is een chemische polish inderdaad beter. Heb nog wel wat staan. Zal eens even 1 deur doen vanavond en morgen even in de zon parkeren. In de garage ziet het er perfect uit. (TL en of bouwlamp en brinkmann brengen dit niet aan het licht...)

Hallo mensen,

misschien een beetje een late reactie, maar heb de afgelopen tijd enorm druk gehad.
De auto is inmiddels helemaal gepolijst, maar het resultaat is beroerd! Er zit wel een hele diepe glans is, maar de krassen heb ik niet weg gekregen.
Ik ben nu van plan om enkele of alle van de volgende producten te bestellen:
- Monello Kompressor Polishing Pad - Wit
- Monello Kompressor Cutting Pad - 6inch - Geel
- Monello Kompressor Light Cutting Pad - 6inch - Oranje
- Monello Raffini Inizio Compound
- Monello Raffini Mezzo Polish
- Monello Raffini Finale Finishing Polish

Ik ben reeds in het bezit van:
- Poorboy's World SSR 2.5
- Poorboy's World SSR 1.0
- Lake Country Oranje Pad
- Lake Country Witte Pad
- Lake Country Zwarte Pad
- Lake Country Blauwe Pad

Wat raden jullie mij aan om te bestellen van Monello? Ik wil graag producten bestellen waarmee ik dus krassen eruit kan halen die ik er niet kan uit krijgen met de Oranje Pad i.c.m. SSR 2.5.

Is er bovendien iemand die in de buurt woont van Eindhoven en die in de zomervakantie een keer langs zou willen komen om wat nuttige tips te kunnen geven met betrekking tot het polijsten.
Ik vraag je niet om de hele auto te polijsten, maar gewoon om wat te laten zien en te adviseren.

Alvast bedankt voor jullie reacties!