• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gezocht bij producten

BennieL

Detailing addict
10 feb 2015
13
50
Goedenavond

Ben aan het rondkijken voor wat producten voor mijn auto en enkele keer een klantenauto,dit zal dan vooral het polijsten van de koplampen zijn ivm de APK

Nu heb ik eerder best veel gepoetst,maar dat is 20 jaar terug...(bij garage elke zaterdag) Er is best wat veranderd hahaha
De termen die ik hier lees zeggen mijn niet zo veel,

Nu hoef ik ook geen super resultaat,sommige zien er echt geweldig uit. Maar ik heb een bestelauto en wil hem gewoon netjes hebben plus een goede bescherming.

Wat ik wel heb:
Shampoo (5l van sonax)
hogedrukreiniger
borstels voor velgen enzo
exentrice schuurmachine (metabo 450)

Via mijn werk kan ik gebruik maken van een prof waterstofzuiger en eventueel ook een klein lucht tolletje voor klein polijstwerk.

Wat ik denk nodig te hebben is volgens mij:
kleisetje
polijst spul
wax (glaze??)
spul voor polijsten koplamp

Hoop dat jullie mij wat op weg kunnen helpen

Mvg Bennie

Edit: Als ik de producten ook voor de motor kan gebruiken is dat mooi meegenomen!!
 
Hallo Bennie,
Er zijn in detailland vele wegen die naar Rome leiden. Er zijn veel verschillende middelen, apparatuur en hulpmiddelen die je kunnen helpen je doel te bereiken.
Om vooraf iets meer te weten te komen over de mogelijkheden, zou ik je van harte aanraden om eerst eens op het forum te gaan lezen. Kijk eens bij het onderwerp extern onderhoud van je auto,
en er zal al veel duidelijk worden. Mocht je aansluitend nog tegen zaken aanlopen die je niet duidelijk zijn, dan kan je altijd nog vragen op het forum stellen.
Ik wens je veel succes toe met lezen en uiteindelijk met het maken van keuzes.
Groet,
Jan
 
Heb ik gedaan, maar zal nog wat rondneusen en een lijstje maken

Dat spul van Meguiars ,zijn alle producten van hun goed?
Ik zag bij een grossier van ons dat die dat spul ook heeft,scheelt miss wat :)
 
Bennie ,
iedereen heeft zo zijn voorkeur qua spullen maar Megs in persoonlijk vaak niet mijn ding om wat voor merk auto gaat het bv?
-Kleiset Mothers
-polijstmiddel Monello Mezzo gevolgd door Finale. Kun je ook een koplamp mee polijsten.
-gyeon prep om de lak af te nemen na het polijsten.
-Glaze zou ik persoonlijk weglaten (gebruik je budget eerst maar voor andere zaken).
-Wax zou ik voor collinite 845 gaan makkelijk te verwerken met mooie standtijd enz. Na polijsten kan deze ook op de koplamp.
-Doeken minimaal 5 doeken van bv Monello/poorboys.

Dit kan allemaal ook op je motor. Mocht je nog budget over hebben koop dat een fles Poor boys Prof polish is echt handig spul en ook weer (wellicht juist) te gebruiken op je motor.
polijstmachine die jij wil gebruiken kan ik je niet over adviseren.
 
Ik heb net wat rondgeneusd in die shop en had een lijstje gemaakt.


Art Nr.
Omschrijving
Prijs
Totaal






100051
Meguiars - Smooth Surface Clay Kit
€ 39,99
€ 39,99
icon_stock_green.gif






100054
Meguiars - Deep Crystal Polish 'Step 2' - 473ml
€ 15,99
€ 15,99
icon_stock_green.gif






100056
Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar - 532ml
€ 29,99
€ 29,99
icon_stock_green.gif






101271
Meguiars - Ultimate Compound - 450ml
€ 21,99
€ 21,99
icon_stock_green.gif






101787
Meguiar's Professional - Mirror Glaze M105 Ultra-Cut Compound - 237ml
€ 20,99
€ 20,99
icon_stock_green.gif







Stonden allemaal wel goede recencies bij, daar naar gekeken.

De glaze (?) kan ik dus eventueel weglaten??

Auto is een Peugeot Expert met een donker blauwe kleur (metallic)
Is 3 jaar geleden helemaal gespoten.
Vergeten te zeggen dat er een paar schuur/polijst krassen van een stofje in zitten,die wil ik er ook uit hebben :)
 


100723
Poorboys World - Professional Polish - 473ml
€ 20,99
€ 20,99
icon_stock_green.gif






101219
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
€ 17,99
€ 17,99
icon_stock_green.gif






101424
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
€ 29,99
€ 29,99
icon_stock_green.gif






102604
Gyeon - Q²M Prep - 500ml
€ 13,75
€ 13,75
icon_stock_green.gif






102673
Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 250ml
€ 11,49
€ 11,49
icon_stock_green.gif






102674
Monello - Raffini Mezzo Polish - 250ml
€ 12,49
€ 12,49
icon_stock_green.gif





6 producten.
Subtotaal:
€ 106,70





Ookniet verkeerd wat ik zo las!!

Bedankt ,vd week eens kijken wat die grossier kan doen ,tijd zat nog gezien het weer :(
 
Ik kan alleen maar beamen wat Ric zegt, maar hij is ook mijn 'hof adviser"
Ik heb geen ervaring met Mothers Kleikit, maar als Ric zegt dat ie goed is is ie goed. Advies wat ik kreeg van CC is de monello kleiset. Die werkte voor mij ook perfect en er zit meteen een goed microvezel doek bij!

Zelf heb ik maar matige ervaringen met Meguiars, lijkt meer een commercieel plaatje/praatje. Alhoewel ik hun Gold Class Wash wel verschrikkelijk goed vind.
 
M135 'hof advisor':party: Ik ben zelf ook niet echt te porren over Meguiars, maar de M105 M205 combo is wel iets wat hoog op mijn lijstje staat, als ik de Scholl range compleet heb.

En wat Scholl betreft, S17+ is enorm veelzijdig en zeer geschikt als 1-stapper. Met een paarse pad en evt opgevolgd met een oranje of de waffle pad van Scholl krijg je daar het meeste wat je wil al mee voor elkaar. Afnemen met Prep en waxen maar. Wil je iets veiliger (minder lak verwijderen), kan je S30 overwegen.

Wat betreft kleien, ik gebruik zelf de Gyeon clay, vanwege de simpele reden dat het in een niet zo groot formaat te koop is. Per gram misschien niet de goedkoopste, maar absoluut wel en je kan een hoop kleien met 100gr. Is misschien iets stugger dan andere blokjes, maar als je toch gaat polijsten maakt dat ook niet zoveel uit. Of voldoende Born Slippy gebruiken.

Afgezien van borstels, nog gedacht aan APC, velgenreiniger en ijzeroplosser?

Succes!
 
Als de Peugeot geheel overgespoten is dan is het maken van een testspot per paneel des te belangrijker omdat niemand jou nu kan adviseren over je lak.
Lang verhaal kort begin eerst met een lichte polijstcombinatie (pad/middel) om te zien wat voor en in hoever je het beoogde resultaat bereikt. Maar lees je hierover even goed in. Lees je ook verder in betreffende het polijsten (techniek bv) en kijk ook eens op youtube.
 
Dat houd in dat ik na het kleien dus op die plekken moet proberen om met de minst schurende polijst middel het maximale resultaat te halen?

Ik ga even info in winnen,al die Meg producten die ik uitgezocht had zijn dus eigenlijk meer verhaal dan echt kwaliteit?

En welke kleiset? Heb geen vergelijk dus is al gauw goed :)
 
Bennie,
Met een zachte klei loop je het minste risico op marring en je moet heel de auto kleien. Die Mothers kleiset is goed dat weet ik en de kleset van Monello zal ook wel goed zijn maar die heb ik zelf nog niet gebruikt dus daar kan ik niet zo veel over roepen. Verder moet je dmv die testspot ondervinden welk middel genoeg correctie geeft. 1 stap zwaarder kan altijd nog evt.
 
oke,stomme vraag misschien maar wat is maring?

Tonie:
Afgezien van borstels, nog gedacht aan APC, velgenreiniger en ijzeroplosser?

Velgen spul heb ik
APC????
Ijzeroplosser,waar ben ik dat voor nodig?
 
Om even het gras voor de voeten van Ric325i weg te maaien, marring zijn lichte krasjes die je maakt door het kleien. Hoe zachter de klei, hoe meer werk het is om de vervuiling van je auto te halen, maar minder kans op marring/krasjes. Voor een harde klei geldt dat andersom. Voldoende smeermiddel gebruiken is sowieso het devies, hoe zacht je klei ook is. Born Slippy is daarvoor onverslaanbaar in mijn ogen. Een klein beetje concentraat kost niet veel en je kan er heeeeeeel lang mee kleien.

APC is All Purpose Cleaner, ofwel allesreiniger. Gebruik je om je trims en banden schoon te maken voor de dressing en rond emblemen en in kiertjes schoon te maken. Je kan er ook je pads mee schoonmaken, etc.

Ijzeroplosser gebruik je om je auto iets in te korten;) Aangezien jij en de meeste medeweggebruikers stalen remschijven hebben, wordt er nogal wat ijzer stof geproduceerd. Dat is vaak warm en brandt in de lak. Daar kan je niks aan doen, maar als je het laat zitten gaat het roesten en daar heb je dus die ijzeroplosser voor. Met klei kan je het ook weghalen, maar dan heb je dus weer meer kans op marring.

Veel plezier!
 
:) Ah kijk dan wordt het duidelijk,de termen zijn mij niet duidelijk maar het verhaal snap ik!! Toevallig had ik vandaag een Audi a4 voor de apk die ook wel wat TLC kon gebruiken
Allemaal kleine krasjes,jammer was een mooie auto (zwart) en ook nog een recent model

welke klei soft of hard is weet je uit ervaring neem ik aan?

Tonie ,er is nogal wat middeltjes overal voor,wil je alles doen zoals men schrijft heb ik een mooi assortiment aan spulletjes!! :)

Ik ga me nog wat inlezen :)
 
Voor een overzicht van klei, kan je hier eens kijken. Als merken meerdere typen klei aanbieden, staat het er sowieso bij of deze hard of zacht is.

Tja, het is voor de meeste hier een hobby en die willen voor elke stap het beste middeltje. Wil je het wat kosteneffectiever doen, dan is daar natuurlijk wel wat op te vinden, maar een wonder middel wat alles doet is er simpelweg niet. Er zijn wel wat veelzijdige producten en gecombineerde producten, maar die zijn in de regel minder goed dat de losse stappen.

Succes
 
De overgespoten Peugeot zou zomaar eens een wat zachte lak kunnen hebben wat op zich niet erg is maar daar past wat mij betreft een redelijk zachte klei bij zoals bv de kleiset van Mothers.
 



100712
Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
€ 15,99
€ 15,99
icon_stock_green.gif






100723
Poorboys World - Professional Polish - 473ml
€ 20,99
€ 20,99
icon_stock_green.gif






100900
Poorboys World - Black Hole - 473ml
€ 18,99
€ 18,99
icon_stock_green.gif






100972
Monello - Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad
€ 4,99
€ 4,99
icon_stock_green.gif






101164
Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
€ 3,99
€ 3,99
icon_stock_green.gif






101219
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
€ 17,99
€ 17,99
icon_stock_green.gif






101424
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
€ 29,99
€ 29,99
icon_stock_green.gif






102088
Monello - Peluche Verde Trio
€ 12,99
€ 12,99
icon_stock_green.gif






102095
Monello - Piccolo Nero Trio
€ 8,98
€ 8,98
icon_stock_green.gif






102604
Gyeon - Q²M Prep - 500ml
€ 13,75
€ 13,75
icon_stock_green.gif






102673
Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 250ml
€ 11,49
€ 11,49
icon_stock_green.gif






102674
Monello - Raffini Mezzo Polish - 250ml
€ 12,49
€ 12,49
icon_stock_green.gif






102675
Monello - Raffini Veloce Premium Compound - 250ml
€ 12,99
€ 12,99
icon_stock_green.gif






103018
Mothers Wax - Back to Black Heavy Duty Trim Cleaner Kit - 355ml
€ 11,49
€ 11,49
icon_stock_green.gif





14 producten.
Subtotaal:
€ 197,11





Beetje het defenitieve, komen nog pads bij maar hangt van de machine af,miss komt er nog een andere poetsmachine...

Welke pads zouden voldoende zijn? (kleuren/soort)

mvg Bennie
 
Goedenavond

We zijn bijna 3 maand verder en heb de Leeuw een poets beurt gegeven (1-3-15) ,die wax werkt perfect!! Nog steeds druipt het water er vanaf.
Het polijst werk was iets minder,absoluut opgeknapt daar niet van maar keeg niet alle swirlls eruit. Volgende keer dus denk Veloce + miss rot?
Had voor het bumper spul Revive gebruikt,mooi resultaat maar kwa standtijd niet bijzonder,al was het na de 2e keer aanbrengen wel beter.

mvg Bennie ,bedankt voor de ondersteuning!! haha
 
Als je iets duurzaams zoekt voor je bumper zou ik eens naar Gyeon Trim kijken https://forum.Carclean.com/threads/duurtest-gyeon-q2-trim-5-5-maand-nu.12962/

Iets meer werk met aanbrengen, maar ook langer resultaat.